One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












16-07-2018

17.07. Feest









*KLIK*
Gidge - I Fell in Love
Openen in nieuw venster en klein maken




Mooi hé, Grutto's in het land,
je hoort ze hun naam roepen grutto grutto ..


De grutto is een trekvogel die eind februari, begin maart Nederland binnen komt

In juli zijn de meeste alweer vertrokken.
Grutto's overwinteren in West-Afrika,




De oudste grutto die voor zover bekend
ooit in Europa heeft rondgevlogen,
werd in april 2011 bij Krommenie dood aangetroffen.
Deze grutto was als kuiken geringd
en daarom kon zijn leeftijd worden vastgesteld op 29 jaar, 9 maanden en 8 dagen.




Deze zijn inmiddels weer vertrokken naar Afrika,
bijzondere diertjes hé.
ik word er altijd zo blij van als ik ze zie, en hoor

Zijn jullie nog een beetje blij ?

vier je nog een beetje feest :-)

xxx










13 opmerkingen:

  1. Zei Vinnie dat echt... wat een wijs man was het eigenlijk. En nog kunnen schilderen ook.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige grutto foto's. Zowaar, die woorden van Vincent. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig bewerking foto's heb je gemaakt Dien. Het ziet goed uit. Mooi gedaan. Net schilderij. Deze dieren vertrokken naar Afrika.....
    Ach jeetje. Niet triest worden. Komt wel goed. Deze dieren is zeker bijzonder. Fijne dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ze konden gerust hier nog wat gebleven zijn, warm genoeg hé
    mooi zeg, en jij zag er twee
    vandaag is het beetje feest jawel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede morgen Roos, mooie foto's van de grutto's. Ik ben zelf altijd in de war met deze vogels en dan die met een gebogen snavel, de wulpen. Ik moet altijd denke wie, wie is ;)
    Ik wens je een fijne dinsdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben over het algemeen altijd blij Dien. Behalve als het even tegenzit natuurlijk, maar daar doe ik altijd wat aan. Prachtige vogels ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Klaproosje.

    Prachtig dat je de Grutto's op de foto hebt gekregen.
    Het zijn mooie vogels.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig blog Dien, Vincent had gelijk hoor. Deze foto's zouden schilderijen kunnen zijn zóóóóó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige vogels Dien! Ze kleuren mooi bij het landschap!
    Feest? Ja het weekend in frylslan was het feest! Heerlijk genieten daar!
    De hondjes waren ook mee en ze mogen niet bij de schapen komen, er zit nog een wei tussen.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad de natuur is over al.
    mooie foto's van de Grutto's, maar wist niet dat de oudste bij Krommenie is gevonden.
    Het is nog wel mijn geboortedorp.Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik word blij als ik meer over vogels kan lezen, dus dat zit wel goed. Mooie vogel, die grutto. Hier heb ik ze nog niet in het echie gezien, jammer genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooie vogels. En jij wist ze mooi te vereeuwigen.
    Serieuze trek.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥