One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












13-03-2020

13.03. Denk je dat wij ooit afgelopen zijn








*KLIK*
Loreena McKennit - Dante's Prayer
Openen in nieuw venster en klein maken




Denk je dat wij ooit afgelopen zijn
vroeg de mier op een keer.
De eekhoorn keek hem verbaasd aan.
"Nou, zoals een feest afgelopen is," zei de mier.
"Of een reis."

De eekhoorn kon zich dat niet voorstellen.
Maar de mier keek uit het raam naar de verte tussen de bomen en zei:
"Ik weet het niet, ik weet het niet..."
Er verschenen rimpels in zijn voorhoofd.

"Maar hoe zouden we dan moeten aflopen?" vroeg de eekhoorn.
Dat wist de mier niet.
"Als een feest is afgelopen gaat iedereen naar huis,"
zei de eekhoorn.
"En als een reis is afgelopen wrijf je in je handen
en kijk je of er nog een potje honing in je kast staat.
Maar als wij zijn afgelopen..." (...)

Daarna bleef het lange tijd stil.
De mier stond op en begon,
met zijn handen op zijn rug,
door de kamer heen en weer te lopen.

"Denk je erover na?" vroeg de eekhoorn. "Ja", zei de mier.
"Weet je het al?"
"Nee."

De mier ging ten slotte weer zitten.
"Ik weet het niet," zei hij.
"Ik weet vrijwel alles, dat weet je, eekhoorn..."

De eekhoorn knikte.

"Wat ik niet weet," ging de mier verder, "
mag geen naam hebben.
Maar of wij ooit aflopen..." Hij schudde zijn hoofd.

De eekhoorn schonk nog een kopje thee in.
De mier nam een onzeker slokje.

Uit: “Misschien wisten zij alles” van Toon Tellegen


Onzekere tijden hier

Schoonbroer Jan heeft de diagnose longfibrose gekregen
en kan het zelf nauwelijks bevatten :-(
net als wij..


Zus Joke boekt bijna geen vooruitgang,
het koolzuur in haar bloed blijft te hoog,

Het zijn héle verdrietige tijden hier


Ik wil het jullie even laten weten
want alle medelevende berichtjes,
waarvoor heel veel dank

die slepen ons er toch doorheen


xxx








28 opmerkingen:

  1. Jemig, klappertje, wat een narigheid en verdriet. En het is toch al zo'n onzekere en duistere tijd met dat vermaledijde Coronavirus. Kijkend naar de panische gekte van het hamsterende volk hier, heeft ieder van ons daar al meer dan genoeg aan. Hopelijk treedt er snel verbetering op in de situatie van je zus en zwager.
    Een warme groet en heel veel sterkte gewenst vanuit Fryslân. ♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heftige tijd voor jullie Dien .Veel sterkte gewenst
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Dien,wat een verdriet voor jullie als familie.
    Het een komt niet zonder het andere.
    Ik hoop voor je zus en zwager een snelle verbetering.
    heel veel sterkte voor jullie allemaal
    denk aan je,dikke knuffel!
    Groetjes xxx
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tsjonge, dat is pittig. En hele warme knuffel stuur ik je...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fysiek zijn we heel zeker ooit afgelopen
    De ziel dat blijft een mysterie

    Wat een ellende Dien
    Sterkte voor de ganse familie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och lieve Dien wat een verdriet.
    Heel veel beterschap en sterkte.
    Ik denk aan je.

    Liefs,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel sterkte voor jou en je naasten xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is zo dubbelop. Teveel om te bevatten... Teveel om te kunnen incasseren.
    Dan geeft zo'n verhaal van Toon Tellegen even een beetje prettige afleiding. En ik ben blij iets van je te lezen, lieve Dienie.
    Je bent en blijft in mijn gedachten. Net iets meer dan anders.
    Hang in there. En wanneer je het even niet meer ziet zitten, nou, dan niet.
    Ik wens je veel kracht en een licht op je pad in deze duistere tijden.
    Een dikke knuffel ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede avond Roos, soms lijkt het wel of alles tegelijk komt, en dan meestal geen vrolijke dingen. Ik wens je de macht de kracht en de wijsheid om met alles om te kunnen gaan. Een knuffel vanuit hier, dat mag want het is virtueel dus niet besmettelijk .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goh, je hebt me sprakeloos gemaakt... Het zijn duistere tijden die we tegemoet gaan, maar voor jou nog meer. Ik wens je heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Klapper, het houdt niet op. Zoveel leed in een korte tijd. Toon heeft wel gelijk met het verhaal. We weten niet hoe het gaat. Dus het mag geen naam hebben. Sterkte Klapper in deze tijd. Knuffel.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  13. lieve Dien, ik wens je heel veel moed en sterkte in deze heel moeilijke tijd ! Liefs voor jou en de jouen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wens je de kracht om dit te dragen en verdragen. Hoop dat de liefde uit al onze berichten je sterkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel veel sterkte voor jou en je familie ♥️

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh Dien, Big hug van mij uit Zeeland. Heel heel heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Er zijn troostende en kwetsende ervaringen.
    Altijd komt het erop neer dat
    wie naar je toekomt
    om te redden of om in te grijpen,
    je soms in de grootste eenzaamheid kan achterlaten.
    En ook omgekeerd.
    Wie luisterend dichtbij wil zijn,
    weet misschien een weg te vinden om de ander,
    zelfs over de kloof van onmacht heen,
    nog een hand te reiken.

    (Teder asiel, p.144)

    Lieve Dien,
    ik wens je heel veel moed en kracht om elkaar in warmte en genegenheid nabij te zijn!
    En ik denk niet dat wij ooit ' afgelopen ' zijn; ik weiger dat te geloven.
    Er zal altijd een stukje van ons verder leven in de harten van de mensen die ons graag hebben gezien.

    Dikke, dikke knuffel,
    Olivia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Dien, wat een zwaarte hebben jullie te dragen nu... ik stuur je licht, liefde en kracht, voor jullie allemaal en brand een kaarsje ook voor jullie xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat verdrietig allemaal Dien, ik wens de patiënten en jou, veel sterkte hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Klaproosje.

    Onzekere tijden dat zijn het zeker.
    Heel veel sterkte met je zus Joke en schoonbroer Jan.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Als iemand zulke verdrietige dingen deelt, zou ik het liefst iets willen doen. Dat lukt niet, ik kan je alleen sterkte wensen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Verdorie zeg, ik dacht juist dat het eindelijk beter ging met je zus...
    Veel sterkte Dien !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat is voor mij nu juist iets heel moeilijk De juiste woorden vinden om hier iets zinnigs op te zeggen Klappertje maar 'k ben zeker dat Jij me begrijpt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Toen ik zag dat je een nieuwe blogpost had, dacht ik "oef, goed nieuws". Niet dus. Heel veel moed voor jou en je schoonbroer en zusje. Net nu, in die onzekere tijd van corona, ook nog dit. Bij ons is er geen bezoek meer toegelaten in de ziekenhuizen. Dubbel erg wanneer je opgenomen bent. Er mag maar 1 iemand op bezoek en altijd diezelfde iemand. Ik hoop dat het snel wat beter gaat met beiden. fingers crossed hier. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijden Dien

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dien, ik leef persoonlijk in gedachten met je mee. Dit zijn nare tijden voor de patiënten zelf (zus Joke en schoonbroer Jan), hun directe familie en vrienden.
    Je gaat er mee naar bed en je staat er weer mee op...
    Sterkte voor iedereen.... Er is weinig wat we kunnen doen, maar meer om de juiste woorden te vinden van hoop en troost.
    Soms zijn er ook gewoon geen woorden voor zón situatie. We blijven H O P E N dat er voor beide een lichtpuntje mag komen !!!
    xxx Minke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ohhh dat zijn hele nare berichten. Wat veel zorg in één keer voor je geliefden en voor jou. In gedachten bij je.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥