One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












22-03-2020

23. 03. Blijf Binnen, blijf thuis.








*KLIK*
natuurgeluiden
Openen in nieuw venster en klein maken




Blijf binnen blijf thuis. luidt het NL alert..




Wat moet er nóg gebeuren vooraleer mensen luisteren??

Ga geen gezellige uitstapjes doen met elkaar

houdt 1,5 meter afstand
neem je hygiëne in acht

Zus Joke en zwager Jan zitten in tótaal isolement

er mag niemand meer bij, buiten de thuiszorg..

voor zus Joke.. is het denk ik,
wel goed,

zo komt ze zeker aan haar broodnodige rust


Iedereen heel veel sterkte gewenst
We moeten het tóch samen doen

xxx








24 opmerkingen:

  1. Het is te hopen dat men zich aan gaat passen, de jeugd klit nog te gemakkelijk samen.
    De meeste mensen trokken er op uit naar natuurgebied en strand, het was stil op straat. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wilde naar het bos gaan, daar waar niemand komt, maar ik ben thuis maar thuis gebleven. Als het niet hoeft, hoeft het niet.

    Love As always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker Dien, samen komen we een heel eind... en helemaal als de wind het dons meeneemt..
    Dikke knuffel en veel liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou me er strikt aan. En verbaas me over de aanhoudende nonchalance van anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Dientje,

    Blijf binnen, blijf thuis.
    Dat het nou nog steeds niet door heeel, heeeel veel mensen doordringt.
    Ik snap die gekken niet, die zeggen: "moet ik toch zelf weten"....
    Of:"dat bepaal ik zelf wel"

    Afstand houden mensen!

    Ik zit net te denken: als ik bij jou hier op bezoek kom, klik ik in feite twee keer: de eerste keer om het muziekje op te zoeken en de tweede keer weer om naar je foto's en te kijken en je woorden te lezen.

    Deze vind ik mooi!
    Ik laat het lekker de hele dag opstaan.
    Natuurgeluiden. Mooier kan niet!!

    Dagdag...
    Blijf gezond!
    Kus van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een collectieve klus, maar zoals gewoonlijk zijn er altijd weer groepen die buitensporig ongehoorzaam zijn. Ik houd me er gewoon aan zodat niemand in mijn omgeving gevaar loopt. Nou ja, de tegenpartij kan door mij, en ik door haar aangestoken worden mochten we het krijgen maar we zijn echt super voorzichtig met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We kunnen het blijven roepen, maar veel mensen zijn òf hardleers òf echt te dom om te poepen. Het zou voor de goedwillende mensen zonde zijn als er door dit soort achterlijke gladiolen een volledige lockdown nodig is. Juist nu ik eindelijk eens een voorjaar klachtenvrij ben, wil ik graag mijn dagelijkse ritjes en kuiertjes in mijn uppie blijven maken.
    Alle goeds voor jou, je zus Joke en zwager Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is echt niet te geloven wat bezielt zulke mensen toch?
    Verplicht binnen zitten is niet leuk, maar de enige manier, om later weer volop te kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mensen zijn zo dom en eigenwijs, het is niet te geloven.
    Wij gaan de deur uit voor boodschappen en met de hond te lopen en man moest weer naar werk vanmorgen. Ook moet ik boodschappen naar mijn ouders brengen die gaan de deur niet meer uit.
    In onze straat is het stil, terwijl er veel kinderen wonen, ze zijn binnen aan het huiswerk maken en af en toe even in de eigen tuin buiten spelen en de kont luchten.
    Hopelijk vinden ze snel een medicijn of vaccin.
    Sterkte voor je zus en zwager x

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier wordt alles streng geregeld en er is toezicht van politie.
    Jammer dat het nog niet tot iedereen doordringt hoe ernstig de situatie is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goede morgen Roos, ik blijf lekker in huis of in mijn tuin, daar heeft niemand last van, de kinderen spreek ik via de telefoon en verder heb ik genoeg om me weken bezig te houden als dat nodig is. De nodige boodschappen haal ik eens per week dat kan ook makkelijk zoveel heb ik in mijn eentje niet nodig. Ik mis het wel dat ik nu niet kan zwemmen, maar op de zolderkamer staat nog een hometrainer en er zijn een paar andere dingen om me fit te houden. Dat waren de spullen van mijn overleden man die liever thuis trainde dan in de sportschool.
    Hopelijk gaat het straks wat beter met je zus en zwager, beterschap aan allen die dat nodig hebben en van hieruit weer een virtuele knuffel voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is niet dat wij ons vervelen maar naar buiten mogen wij ook niet en ik hoop dat dit niet te lang gaat duren. Ben een mensen mens en ik mis het wel. De buurvrouw of buurman beneden doet als het nodig is de boodschappen maar ik mis wel het contact. Want we zijn maar samen en er is geen familie meer hier. Gelukkig kan ik met mijn 2 vriendinnen in België bellen of mailen. Ik begrijp ook al die mensen niet die nog steeds met vele samen lopen of zijn. Moet dan Nederland en ons dorp of stad dan ook in het geheel op slot?? zullen ze dan inzien dat je dit serieus moet nemen? Ik Virtuele knuffels ook van mij hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Soms ..................jaja denk'k bij mezelf verdorie wat doe ik hier zo .............alleen allez ja met mijn vrouw ( onze levensgewoonte) samen in die tuin? Hoor en zie in de krant en Tv. over samenscholing van individuen en denk dju da zen mensen zonder (verstand) tuin !! Spijtig voor hun he Sterke gemeende groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. voor je zus is dat nu het beste, en zo krijgt ze veel rust
    ja zoveel mogelijk thuis blijven
    of even de natuur in (mijn gewone park gesloten) ergens waar zo goed als geen volk is, deed ik deze voormiddag
    zo'n zalig weer en k moest even beweging hebben na gisteren niet buiten te komen,
    dus even naar buiten en hele periodes helemaal alleen in het bos, heerlijk
    In de namiddag kom ik nooit buiten nu
    Hou stand Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. buitengewone omstandigheden vergen uitzonderlijke maatregelen Roos

    hopelijk houdt iedereen zich daar aan

    alle goeds voor jou en je naaste familie

    groeten

    https://willypics.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Net doen als Duitland: een samenscholingsverbod. Niet meer dan twee personen naast elkaar naar buiten. Dus NIET met het hele gezin naar de buurtsuper. Dus NIET met opa, oma, vader, moeder, kleine kinderen en baby naar de polder. Ik kan sommige mensen wel sláán. Waar zitten hun hersens?
    Voor je zus Joke zou de rust zomaar eens haar redding kunnen zijn. Pas als ze opknapt wordt het moeilijker voor haar. Maar misschien ook niet omdat ze begrijpt dat afstand nodig is.
    Sterkte lieve oude wijze ziel ♥
    Knuffel van Kakelino xoxoxoxo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk het ook Kakelino, Jan weet dat hij gaat sterven, voor hem is er geen hoop meer, maar voor Joke... ik hoop het toch zó hé, ze is té jong om te vertrekken naar de andere kant, wat moet moet... maar nu nog niet
      dag lieve schat... hang in there hé
      xxx

      Verwijderen
  17. Ja, dankzij die domme `oenen` krijgen we vast nog meer maatregelen.
    Als je hoort het commentaar wat de cassieres te horen krijgen, dan rijzen de haren je ter berge.
    Fijn dat je zus en zwager veilig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bizar hoe eigenwijs mensen zijn .Waarschijnlijk denken ze met hun domme hoofd mij overkomt het niet .

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Extreme toestanden vragen nu eenmaal extreme maatregelen.
    En toch zijn er nog steeds mensen die het nog niet snappen... Onbegrijpelijk vind ik dat.
    Daar zouden ook extreem strenge straffen moeten opstaan als ze zo'n oenen die feestjes brouwen ed op heterdaad betrappen.
    Fijn dat je zus en je zwager nu de nodige rust krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Inderdaad we moeten er samen uitkomen. En doe het niet voor jezelf, maar voor de ander...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik moet wel naar buiten voor mijn werk (zorgen dat iedereen zich aan de regels houdt).
    Ik vind dit virus maar eng Dien en hopelijk komt er binnenkort een remedie voor.
    Dat we er met ons allen goed doorheen mogen komen.
    Geen idee of juli door kan gaan maar we hebben nog even.
    Hou je haaks.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb ook liever mensen die zich houden aan de adviezen dan dat ze klappen voor de zorg. Zoals er op Twitter al een berichtje stond, dan hadden ze in plaats van te klappen ook wel de middelvinger kunnen opsteken.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥