One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












07-10-2024

07.10. Herfstpraatje






Dag  webbies,
daar ben ik  weer  even,
Moeder natuur heeft  haar  kleurtjes  weer in de maak
en  dan kan ik niet  achterblijven :-) 





Het zal jullie niet  ontgaan zijn dat het  herfst is hé.
nee Dien  dúh.... wat dan :-)







de franjeporiezwam, zo  groot als de nagel van mijn  duim
ja maar  dien als je  nou  duimnagels van een meter bij een meter hebt..

oké oké.... 1,5 cm lang en  14 mm breed 
zo goed :-)

mooi klein dus 





ook de bomen  komen weer in  vuur en  vlam en 
nodigen me  uit hun  blaadje op te  rapen
voordat de buum ze weg heeft  gehaald 
ze zijn zó mooi 
elk jaar weer  verliefd 





M,n lieve schat  Ace heeft de plek  van  Damian 
ingenomen, onder aan  de trap,
Het is  fijn om je veilig te  voelen met  zo'n stoere bink.





Als hij  wil  spelen  ben ik  blij,
want  hij  wordt  écht oud m.n jongen
12 jaar en  3 maanden..
en  meneertje  begint stram te  worden,






Ik moet hem  al  af een  toe een  kontje geven,
anders kan hij de auto niet  in,
en  van de week  had  hij ineens een  bloedoor...,

" Een bloedoor noemen we in dierenartsentaal ook wel otheamatoom. Het is niets anders dan een bloedblaar die je soms wel eens op je vingers hebt. Alleen zit hij in de oorschelp van een hond in plaats van op een andere plek. " info  van  het  www.
het  gaat  vanzelf  weer over, maar ik  schrok me  wel een petje...
Er mag  niks aan  m, n jongens mankeren hé,
U  begrijpt ...





Deze jongeman  gaat als een  speer,
Hier ligt hij  in  de mand van  Damian,
dat had tot nu  toe nog  niemand gedaan.
1,5 maand heeft  de mand leeg gestaan,
en nu  wordt er  weer in  geslapen.








Dat  doet  me wel  goed om te zien,
die kleine kwispel  weet  precies hoe hij me  
blij kan  maken,
als kan ik 'm soms nog achter  het  behang plakken :-)






Hij houdt  alles in de gaten  en  soms
is hij  wat  ongeduldig en  komt eens even verhaal halen,

baas hou op met  kliederen, speel met me :-)
nou.. daar  zal ik  eens over nadenken....   vooruit dan ...









zeg nou  zelf...
die pakt toch  iedereen in  met  die kop van 'm :-)

charmeurtje :-)








De inktzwammen  waren 
fotomodel van de dag...
dacht ik...
totdat ik  ...






dit  schattige wezen  tegenkwam op mijn pad, 
Heb het  diertje maar  even  richting berm  laten  lopen, 
veilig in het gras...
de kleine watersalamander..





En  terwijl ik  met  een  buurtgenoot
een praatje stond te maken,
kwam  deze flapper  poseren,

geweldig wat een  mug zeg,
gelukkig  steken  ze niet,

tegenwoordig maak ik eigenlijk alleen nog  maar  foto's met 
mijn telefoon, en dat  bevalt me héél  erg  goed:-)





De Meriansborstel,
die  wandelde me ook al voorbij...
werkelijk  waar, iedereen  loopt harder dan ik :-)
maar ehh ik moet  dan  ook  erg  veel bekijken  onderweg 
snappie 




Mijn ouwe Rufus  van een  foto nagemaakt,
er zijn mensen  die nodigen me uit om  naar  de jonge katjes te komen  kijken,
maar ik moet dat afslaan  anders ga ik voor de bijl...
Dat gaat niet meer hier in  huis,
zolang mijn mannen niet uit de bak  blijven.






Deze kwam ik tegen  en ik  kreeg
acuut weer  heimwee naar  mijn lieve schat.
wat was het  toch  een  unieke knuffellaar
zeldzaam .... ik mis 'm  







'n lieve vriendin stuurde me deze stenen op,
en  zo is het  Damian  voor altijd in m'n hart.

het is  jammer dat ze niet  ouder mogen  worden hé....
Dood hoort bij het  leven,
maar ik kan er  maar  moeilijk aan  wennen,

Maar we gaan  gewoon  door,








we gaan  door  met  lief zijn voor  wie  lief is  voor ons,

en anders ook...



Alsjeblieft webbies,

een ieniemienie  hartje 

een  specialleke neem maar  mee,

je mag  het  houden,


Geniet van alle dagen hier op aard..

van alles wat je  ziet...

en  als ze vragen  hoe je aan die  wijsheid komt...

zeg maar  dat  een  klein  boefje dat in je  oor fluisterde..


tot de volgende.

💙

4 opmerkingen:

  1. Ach, een postje zoals ik ze graag lees en bekijk
    De herfst is prachtig, alleen in de herfst van ons leven zijn is iets minder, dan raken we net als Ace wat stram
    Dat bloedoor zal schrikken geweest zijn
    Tom ziet er een vinnig manneke uit
    Ik hoop dat beide nog lang bij je mogen blijven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ohhhhhn.. ik moet er echt niet aan denken dat er nu nog een vertrekt. dat kan m,n hart niet aan ... en ja.. tom is heeeeeel erg vinnig en ook heel erg lief meestal :-) ik kom gauw bij je op bezoek <3

      Verwijderen
  2. Jammer dat onze trouwe huisdieren maar zo lang leven.
    De herfst is in het land. Laten we genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥