Als je er iets van geleerd hebt

was het geen tijdverspilling

Socrates












Posts tonen met het label Ingmar Heytze. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Ingmar Heytze. Alle posts tonen

07-10-2017

08.10. Ik mis jou










*KLIK*
The Mission / How Great Thou Art - The Piano Guys
Openen in nieuw venster en klein maken




Of je nu een leven inloopt of eruit,
je schaduw zit je op de hielen
en een woud van borden
wijst, wijst, wijst.


Je loopt alleen, altijd alleen,
al weet je duizend mensen
om je heen, en loopt er soms
iemand een eindje mee.


Wandel op de middenweg,
niet tussen einde en begin;
je bent je eigen wandeling.
Je loopt een leven uit, een leven in.


Ingmar Heytze



2 jaar,
lijkt 2 dagen,
lijkt gisteren​,

Met jouw overlijden,
is een stukje kleur uit mijn leven verdwenen.


Jan 17.04.1944 - 08.10.2015
Ik mis je

xxx









04-02-2017

05.02. De schoonheid van verval 3









*KLIK*
Sanzation - Bernard Massuir
Openen in nieuw venster en klein maken




Ik heb een oude ster ontmoet
die valt wanneer ik sterven ga.
Soms, als ik naar de hemel staar,
knikken we even naar elkaar.




Ik heb een afspraak met een boom
dat hij zich over mij ontfermt




en witte bloesems bloeien laat
wanneer ik in zijn wortels slaap.




Ik heb een zwarte kaars gekocht
die dooft als ik mijn ogen sluit




en fluister in het verste duister
'samen thuis en samen uit.'


Ingmar Heytze











02-02-2017

03.02. De schoonheid van verval 1








*KLIK*
Abuelo - Bernard Massuir
Openen in nieuw venster en klein maken




Het kwijt zijn van dingen
is een grootse vorm van zelfhaat.


Hoe hard alle andere dingen
ook roepen: 'Maar wij zijn er toch?'


je zoekt, steeds kleiner,
steeds dieper begraven


onder wat je vond, terwijl het buiten
langzaam donker wordt.


Ingmar Heytze




En met dit eerste blog,
start ik een serie,
van prachtig verval...

liefde
leven
natuur

Alles kent verval
en dat is goed
zo hoort het ook


Niets is voor altijd

Ik hoop dat jullie er ook het mooie van inzien

xxx









26-11-2015

27.11 Voor de liefste onbekende








*KLIK*
Sheila Chandra - Ever so Lonely
Openen in nieuw venster en klein maken




Wat ben ik blij dat ik je nog niet ken.
Ik dank de sterren en de maan
dat iedereen die komt en gaat
de diepste sporen achterlaat, behalve jij,
dat jij mijn deuren, dicht of open,
steeds voorbijgelopen bent.


Het is maar goed dat je me niet herkent.
Kussen onder straatlantaarns
en samen dwalen door de regen,
wéér verliefd zijn, wéér verliezen,
bijna sterven van verdriet -
dat hoeft nu allemaal nog niet.


Ik ben nog niet aan ons gehecht.
Ik kijk bepaald niet naar je uit.
Neem de tijd, als je dat wilt.
Wacht een maand, een jaar,
de eeuwigheid en één seconde meer -
maar kom, voor ik mijn ogen sluit.


Ingmar Heytze.