One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












22-01-2016

22. 01 Ziel








*KLIK*
Joni Mitchell - Both Sides Now
Openen in nieuw venster en klein maken




Hoe meer zielen

Ik heb een ziel
die precies in mij past
ik doe alles met mijn ziel
klop op mijn ziel en stof hem af
schaaf aan mijn ziel en blaas de krullen weg
boor gaten in mijn ziel en vul ze weer op
met nuchtere gedachten.

Ik wou dat ik meer zielen had
en van een andere soort
oneffen zielen kromme zielen
zielen als spartelende zilvervisjes
als meisjes in een winterjas
zwarte zielen.

Maar mijn ene ziel
een tamelijk vierkante effen en solide ziel
vult reeds alle beschikbare ruimte
en krimpt geen milimeter
zolang ik leef.


Toon Tellegen





33 opmerkingen:

  1. Maar hier Klapper.. kan ik toch niets aan toevoegen. Het is toch prachtig.

    Love As alwyas
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat zijn mooie woorden van Toon.
    Fijn weekend meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede morgen Roos, wat een mooi
    gedicht van Toon. Ik ben een beetje
    triest vandaag, oorzaak zie mijn blog.
    Ik wens je een fijn weekend toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. doet mij aan een liedje van Alabama Shakes denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi Dien,
    Ik kende het niet, het gedicht.
    Nu wel
    En het pas prachtig bij de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een prachtige tekst van Toon
    die past heel mooi bij je sfeervolle foto
    zo lang onze ziel bij ons is zitten we goed hé

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We moeten het doen met wat we hebben, en daar het beste dan maar van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Om helemaal stil en ontroerd door te worden... dank Dien voor dit delen!! Het raakt me..!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die Toon, wat een woordkunstenaar.
    Hoe gaat het met jou, lieve Dien?

    Ik wens je een fijn weekend,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toon mijmert graag en mooi maar ook ik heb genoeg aan die ene ziel, Klaproos.
    Ik wens je een goed weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Klaproosje.

    Mooie tekst bij de mooie foto.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wederom een genoegen om hier langs te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jouw foto, het gedicht van Toon en deze klassieker van Joni Mitchell, ik vind het allemaal weer even mooi vandaag.
    Maak er een mooi weekend van, klappertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Klapper het hart moet een heel leven mee. Lang of kort het past zich aan de beleving eigenaar aan .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goede morgen Roos, bedankt voor je
    reactie bij mij. Moos was op een maand
    na 18 dus heeft een mooi en lang leven
    gehad voor een kater. Maar ik mis hem
    wel.
    Ik wens je een fijne zondag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige tekst met oneindig veel waarheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Teksten van Toon tillen je altijd een beetje op, vind je niet? Alsof hij tegen je ziel fluistert dat het allemaal zo erg niet is...
    Dikke pakkerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goede morgen Roos, weer het begin
    van een nieuwe week, maak er een fijne
    week van, met om te beginnen een heel
    prettige maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goedemorgen lieve Klappert,

    die Toon...
    Die weet je zo te raken.
    Ik vind 'm prachtig...

    Ken je deze site: http://www.poezie-leestafel.info/toon-tellegen

    Dagdag... on both sides now beluister ik nu. ze zingt zo lekker langzaam..

    Doei!
    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat past je koptekst en dit log weer mooi bijelkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  21. koester je ziel maar, verlies hem niet aan de verkeerde en onterechte dingen.
    Net als je hart, zonder kun je niet.
    Beterschap Dien, het weer zit gelukkig mee. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goede morgen Roos, ik dacht opeens :
    'Hoe meer zielen hoe meer vreugd'
    Ik hoop dat je een vreugdevolle dag
    zult hebben vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nog maar eens op goed geluk af is dit niet een mogelijkheid !! Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Flappie, ik hou het bij geweldig vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn Dien,hoe je hier je ziel kunt op warmen!!
    Toon,mooi hé
    wens je nog een fijne dag
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goede avond Roos, ik kom je al een
    fijne woensdag toewensen, want morgen
    moet is extra vroeg op pad. Dus geen
    tijd om mijn blogfiets te pakken.
    Dur bij deze : Fijne woensdag !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je hebt er er een prachtig geheel van weten te maken.
    De foto past ook geweldig mooi bij de tekst van Toon.
    Debk om jezelf hé.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Toon kan het mooi zeggen hé, maar ik leef er liever lustig op los...
    't leven is te kort om voortdurend na te denken met wat je nu eigenlijk bezig bent.
    Carpe diem is veel leukere levenswijsheid :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥