One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












03-09-2021

03.09. Speciaal

 










John Denver -Grandma's Feather Bed




Mooi hé,

de vragen  die  je  krijgt

als je een  glas thee maakt,

Het  laat je  even  nadenken...







′′ Mijn oma zei:
Laat je pannen niet helderder stralen dan jij.

 Neem huisreiniging niet zo serieus.
Het leven is kort, veel plezier!


Stof af als het nodig is

 Maar neem tijd om een schilderij te schilderen of een gedicht te schrijven,

 wandelen of een vriend te bezoeken, 

kook wat je maar wilt, 

geef je planten water...
Neem vrije tijd om een biertje te drinken, 

te zwemmen aan het strand (of zwembad), 

bergen beklimmen, spelen met honden,

 muziek luisteren, boeken lezen, 

je vrienden laten groeien en genieten van het leven.
Stof af als het nodig is maar het leven gaat verder buiten. 

Je weet dat deze dag nooit meer terug zal komen.
Stof af als het nodig is maar vergeet niet dat je ouder wordt 

en dat veel dingen die je nu kunt doen

 niet zo makkelijk zijn om op oude dag te doen.

 En als je weggaat, 

aangezien we allemaal op een dag vertrekken,

 zul je ook stof worden.
En niemand zal zich herinneren

 hoeveel rekeningen je betaald hebt,

 zelfs niet je schone huis, 

maar ze zullen je vriendschap,

 je plezier en wat je geleerd hebt herinneren."


Het  was niet  mijn  oma die  dit  zei,

maar ik vind het een  hele mooie  tekst,

Aan  mijn oma heb ik weinig  herinneringen,

alleen  dat het een  lieverd  was, en  dat  mijn moeder 

stapel op haar  was...

Da's genoeg  voor mij  om  te weten

dat het  een  échte lieverd  was,


Mijn vraag  aan jou is....


"wat  maakt  jou  zo  bijzonder" 


" fijn  weekend  lieve webbies, geniet  er van "




💜



14 opmerkingen:

  1. Goede morgen Roos, die vraag zou ik niet weten te beantwoorden, dat zou je aan mijn omgeving moeten vragen, ik denk niet dat niemand zichzelf nu zo bijzonder vindt. Ja misschien een enkele narcist, maar die ken ik niet. Ik ga zo lekker weer zwemmen en ervan genieten, Fijne vrijdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bescheiden als ik ben, ik ben niet bijzonder, maar wél uniek.
    Oma had gelijk hoor, een wijze vrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wijze oma! en ook een heel treffende tekst
    we durven dat soms al eens vergeten
    een wandeling heb ik net gedaan en in de brievenbus vond ik iets prachtigs van jou, hartelijk dank
    de dag is nu al geslaagd zeg maar
    En dat terwijl inderdaad het stof wat ligt te wachten, dat zal voor morgen zijn of overmorgen, of...
    Nee, ik ben helemaal niet bijzonder, opmerkelijke talenten heb ik ook niet
    maar dat is goed zo, doe maar gewoon dat is al bijzonder genoeg, toch?!
    Mooi weekend Dien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Dien wat een schoonheid met een waarheid als een koe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha Dientje,

    wat een fijne, wijze oma!
    Die wist hoe het leven in elkaar zat.
    Dat heb jij dus van haar.

    Ik denk dat ik ook niet zo'n poetser ben. Dus wil gewoon herinnerd worden als positie, meestal opegwekt mens.
    Begaan met mijn medemens en vrijgevig.

    Zo ken die wel weer... 💜
    Doejoejoe
    Prettig weekend, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wijs, heel wijs. Hoop dat ik later ook zo'n Oma word. Poetsen doe ik al te weinig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ik en dat maakt mij bijzonder, want daar is er maar één van ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je oma heft gelijk, mijn moeder was altijd aan het zorgen en boenen.
    Ik doe het rustiger aan en het resultaat is het zelfde. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het antwoord op die vraag laat ik lekker aan anderen over.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mij bijzonder maakt, laat ik aan anderen over. :-)
    Wijze oma had jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige herinneringsfoto Dientje!
    Aha dat mijn kleinkinderen na twee dagen op verlof al zeggen: we missen oma poezewoef!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zoooww Dien! Dat is echt een moeilijke. Denk dat ik bijzonder ben door juist heel gewoon en rustig en beetje saai te zijn - voor een paar heel lieve en behoorlijk bijzondere mensen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥