One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












23-03-2024

Lentefeest 23.03.2024

 



Max Bruch



Waarover  zal ik  zingen....

Het is  Maart,  en  veel komt in  bloei...

oh ja  Dien, jawel,  de sleedoorn  de prunus,  

en  hier en  daar  staan  al dikke knoppen in  de fruitbomen,

dat is  wel  héél  erg  vroeg  hé Diens...


jawelle, daar kan  nog  heel  veel misgaan  hoor,




Maar het  blijft  wel  een  betoverend gezicht hé
Je  blijft je  verbazen hóe sterk de natuur is 





Geen  zorgen  ik heb  het  niet  afgeplukt,
alleen maar  even  in mijn  hand genomen,

:-) ik liet deze foto aan  een  vriendinneke  zien  
die méteen  reageerde..
wat  heb je  droge handen  !!!!

ja dat  klopt, ik  hou niet van  cremes en  zo ....
dat geeft me zo,n vies gevoel :-)
dan maar  droog :-) 









De wilgenkatjes....
als eerste  voedselbron  voor  de bijen en  hommels die door het  warme weer
naar  buiten gelokt werden..




En de roze  doveneten...

wat een  prachtig blommeke,


:-) Ik  kreeg  een  hulpje  toegewezen,

die me  komt helpen  met het zware werk,'

je ziet.. ze kwam  met zwaar geschut aan.

en  inmiddels kunnen  we het  goed met elkaar vinden,

en  zij ook met mijn  jongens

wat ik zeker  zo  belangrijk  vind :-)




M,n  allerliefste Ace,
Hij  wordt  12 dit jaar  en  slaapt  veel,
op  zijn nieuwe  dikke  schapenvacht  slaapt  hij  superlekker,
en dat  tongetje....
dat hangt  er bijna altijd  uit :-) 




Behalve als we loopjes  doen 
en  meneertje verwacht dat er lekkers uit mijn  zak  komt,
dán is het een en al aandacht :-)




Damian  die lieve schat,
laat  me geregeld erg  schrikken  met  z,n aanvallen.
dan  slapen  we allemaal onrustiger
je  zorgen maken  om je liefsten.. dat  hakt er erg  in  hé.






:-)  spuit elf voorop,
Tom jawelle,
die staat  de héle dag  aan,
bij  elk  geluidje  is meneer klaar  om  actie  te ondernemen:-)




Houdt me  ook erg  goed in de gaten,

want ohhhh er moest ook eens iets gebeuren dat  hij  het  zou  missen :-)



Als het  een  paar dragen  droog is  hier in  Brabant
dan  barst de grond gelijk open,
en  bof... daar  komen de hartjes naar  voren 
De liefde ligt op straat jongens,
nog  steeds:-)





Het  kleine hoefblad laat zich  weer  zien,
eerst het  bloemetje dan het  blad,
echt wel een teken  dat het voorjaar eraan  komt.




echt  heel  erg  mooi  he




Het  nu  nog  kale landschap  schittert in de zon,
Het is  zó genieten  zoals het  licht valt,
dan staan we regelmatig  stil om het  spel te aanschouwen :-)



Het  longkruid in mijn tuin,
ontsproot in  amper 3 dagen.





en de paardenbloemen  kleuren  weldra het land 
weer  goudkleurig,
kleine tournesollekes,
heerlijk vind ik het...



dikke  hommels  doen  zich  er te goed aan,
lekker laten staan zeg ik :-)






en dan....

gaat het  weer  regenen,

een ganse dag  lang en  worden we  "doorwaternat"

2 keer  op een dag... dat is me  net een  keer  té veel.

maar  goed,

we hebben er weinig  over te  zeggen  hé :-)




En  dan  nog  een  groot geluk

bij mijn  nichtje  zijn merino lammetjes geboren,



Prachtige wolletje op  pootjes.

het  blijft  toch  een  wonder hé,  

dat het  allemaal  zo maar  kan:-)

nieuw leven in de wei...

prachtig..





M.n lieve loutje   kwam  op  bezoek.
en  bleef  een nachtje.



we proosten op de eeuwige vriendschap  
hebben  heerlijk  zitten  tafelen,




en  Damian  die  lieve schat  was niet  bij  haar  weg te  slaan,

en  kreeg een  portie  reiki  mee :-) 



het  weer  was zo  heerlijk  toen  loutje er was,
de brem  komt tevoorschijn  piepen 
en  



de bloesem  bij  de boomkwekers  heeft er  ook  zin in,

'





en ik moest  voor de eerste  keer  gras maaien,

omdat het  héél  erg  lang  was,

maar  voor het  maaien  eerst  de bieliefjes  eruit plukken :-)

zonde om die over  hun  bollekes te maaien.



En  dan is het  de 24e van de maand.

alweer  30 jaar  geleden dat  mijn  moeder uit deze tijd verdween,


Haar  overlijden... is 

een  schok die je  eigenlijk nooit meer te bovenkomt realiseerde ik me pas,

Rouwen blijf je  doen  zolang je  leeft..

Lieve webbies...

Het leven gaat gewoon  door...

ik mijmer nog een beetje verder,

en  ga me  eens bezinnen  

waar mijn  volgende blog  over zal gaan

als ik weer eens  de goesting  krijg

om  op mijn  klavier te  tokkelen..


Braaf  blijven  jullie hé,

want ik heb overal ogen en oren :-)


Geniet van het  leven...

Dikke knuffel van ons 



zeg  dat ik het  gezegd  heb :-)


<3 




45 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je er weer bent!....Ben er zelf nog wat weinig en vooral erg onduidelijk... Dikke hug!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 😊 kan bij mij ook weer ecen duren Walter, maar van de week.kom.ik even langschuifelen bij je
      ❤️

      Verwijderen
  2. Wat leuk dat je weer terug bent op je blog. Heb het eigenlijk wel gemist al die tijd. Je hebt er weer wat fleurigs van gemaakt.
    Ennuh......... voor de droge handen heb ik een zeer aangenaam natuurlijk zalfje. Iets met schapen en na het insmeren van je handen voelt het niet vet aan, want daar heb ik ook een hekel aan. Nergens om, maar echt ideaal. 'k zal zien of ik iets voor jou kan betekenen.
    Groetjes vanaf Ameland.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ohhhhhh ben erg benieuwd minke, doe ej ook een prijsje erbij want voor nop gaat de zon op ook op ameland

      Verwijderen
  3. Het leven lacht je weer toe Dien !! En ik lees je graag !! We gaan weer een mooie tijd tegemoet EN aankomende week gaan de takjes naar de toe komen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dan opeens is er weer zo'n heerlijk blog van jou! Ik ben zo blij dat je zo af en toe wat komt vertellen en niet helemaal gestopt bent met schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verrassing . Ik heb je blog weer met heel veel plezier gelezen ,Lien.
    Groetjes van Brigit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Dien, lang niet meer gezien, maar dat maakt het des te leuker om weer eens wat van je te horen. Zo te lezen heeft ook bij jou de lente toegeslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 100 % sjoerd, en heerlijk hoor, het mooiste seizoen vind ik het toch wel zo na de winter

      Verwijderen
  7. zoooo leuk dat je er weer bent Dien, je bent als de lente, plots ben je daar :-)
    Heerlijk om hier weer te lezen
    Ja prachtig hoe alles in bloei komt
    Ace blijft een schatje, maar de anderen ook, zie die snoeten
    Herkenbaar, rouwen doe je voor altijd, zeker als je zo close was, rouwen is rauw hé
    Hopelijk krijg je weer vlug tokkelgoesting ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. net als een niesbui hé Anneke, ineens is íe er :-) en ook snel weer over :-) wie weet hoe het balletje rollen gaat leuk dat je er was hier. xxx

      Verwijderen
  8. Wat fijn om je weer te lezen, ik heb elke ochtend even gekeken of je er was, nu dus net als de bloesem ben je weer terug. Nu niet meer zo vreselijk lang weg blijven hoor. Ik wens je een goede zondag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Haba... ik zal mezelf eens gaan aankijken in de spegel en overleggen wat we gaan doen :-)

      Verwijderen
  9. Je bent er weer en dan met zo'n mooie blogpost.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat je weer terug bent met dit mooie blog, we hebben je hier gemist hoor!
    Ik heb geantwoord op jou reactie bij mij over de Dinosauriërs, maar ik weet niet of je daar bericht van krijgt, bij een anonieme reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Dien, wat heb je weer een prachtig log geschreven! De lente is hier nog lang niet zo ver als bij jou, maar zo kan ik het 2 x beleven. Toch? Ik kan bijna niet geloven dat Ace al weer 12 wordt dit jaar. Ik weet nog als de dag van gisteren dat hij bij je kwam! Time flies...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja jeebee… dat was nog s wat hè, toe was het nog zorgeloos klein…. En nu denk ik oh oh…. Hou het nou effe vol manneke… ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Dien,
    zo mooi weer! En je bent het nog niet verleerd :-)
    Wat hebben we toch steeds mogen genieten van al die oprechte woorden,
    van al die mooie verhalen, van al jouw bijzondere liefde voor die 3 pateekes,
    van al jouw kennis van de natuur en nog zoveel meer!
    Hartverwarmend, keer op keer!
    Op de één of andere manier werd ik hier weer naar toe getrokken... en ja hoor, groot was mijn verbazing en verwondering om terug wat nieuwe woordjes te kunnen lezen.
    Toch wel bijzonder dat ik het op de één of andere manier aanvoelde :-)

    Heel veel sterkte ook lieve Dien met de overlijdensverjaardag van je lieve mama.
    Ja, ik weet nu ook wat het is en het blijft bij ons voor de rest van ons verdere leven.
    Soms rustig en vredig, soms oorverdovende en immense golven die je overspoelen.
    Rouwproces met al de emoties die erbij horen...

    Ik wens je veel zon en licht op je pad en tot gauw weer eens :-)
    Dikke knuffel,
    Olivia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is pas echt lente als Klapper weer een blogje heeft gemaakt. Wat leuk om weer wat moois van je te zien en te horen. En je weet dat ik altijd braaf ben..... nou ja.. meestal dan.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.lief olijfje na bloggennis net als fietsen dat verleerd je niet, maar wél uitkijken aan welke kant je afstapt, en zéker geen noodstop maken, nou valt dat met bloggen wel mee 🤣🤣, wat fijn dat je m,n vibes voelde,🥰 excellent madam.🥰 ik ben m,n Frans aan t ophalen ... meteen n beetje oefenen met jou, ja rouw...blijft.. jammer genoeg, moeders zouden niet mogen sterven hé ern dikke knuffel terug 🤗🤗❤️

      Verwijderen
  15. Hoi Klaproosje.

    Leuk je voorbij te zien komen.
    Wat een weelde die drie jongens van je.
    Die Lammetjes zijn echt super leuk.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 🥰🥰 blij heeeeel blij dat ik ze heb die gallopers,
      Ze houden.me aan de gang 🥰

      Verwijderen
  16. Geweldig Dien dat je weer wat laat horen. mijn dag kan niet meer stuk. heerlijk zo als jij je gevoelens kan uiten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bassssss. Jij doet dat ook erg goed.. komende week.kom ik.je kietelen 🥰

      Verwijderen
  17. Dien! Joe ar bek. Al is het maar voor een keer. Dan pluk ik ook direct de dag (-: Het is pas voorjaar met een blog van jou.
    Foto's van je dierbare mennekes. Het longkruid. Het prachtige landschap met donkere lucht. Vanzelfsprekend de madeliefjes. De lammetjes en Loutje. Wat boffen we toch met jou ♥ Ik heb je blogs zo gemist maar snappen doe ik het ook. Rust in je leven is onbetaalbaar...
    Dag Dienie dear. Let it flow (-:
    Dikke liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach.m,n.lieve kakelino.... ik heb zóveel röring in m,n leven daar kan bloggen dagelijks écht niet meer bij, tom is de boef, maar ik hou zielsveel van die schobbejak als hij z n koppie in m,n handen legt..... moet ik moeite doen om ,m niet op te eten 🥰 loutje was here, en ik hoop het mee te maken dat m,n wan end online kakelino óók nog ,s komt ..... kakelino zien en dan sterven 🤣🤣🤣🤣 zoiets.... dánk je wel dat je er was ❤️

      Verwijderen
  18. Di Mario... mijn.klavier van m n.telefoon ....
    Stuurt me het bos in 🫣 maar ik ben gelukkig je te zien 🥰 tot gauw ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey Klaproosje,
    Leuk om weer even wat van je horen vanuit het zonnige zuiden. Je hebt er als vanouds weer een mooi fris, kleruig en zonnig voorjaarsblog van gemaakt. Fijn dat het goed gaat met jou en je jongens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jan, het zonnige zuiden is nu een natte boel maar vooruit, we doen t er maar mee hé

      Verwijderen
  20. Hey lekker wijf was je er weer even? Je hebt nog steeds je fans hier zo te lezen. Wat ben je toch een positief mens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 🤣🤣🤣 da s verdorie lang geleden dat iemand dát tegen me zei, 🤣🤣 m,n hele dag is weer goed ❤️

      Verwijderen
  21. Het is een mooie blog, van lente zon, tot regen druppels.
    Van liefde, tot verlies van een geliefde. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Hans, ik kom gauw weer bij jou op bezoek ❤️

      Verwijderen
  22. Een hele lente boterham om te lezen maar heb erg genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Joke..... zulke dikke bammetjes eet ik ook soms :-)

      Verwijderen
  23. Ha gezellig dat je hier weer even bent. Je hebt er meteen weer alles uitgehaald of beter gezegd alles ingestopt.
    Ik heb er van genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha leuk dat je hier was en een woordje plant Jetske, lief dank je wel <3

      Verwijderen
  24. Dat is lang geleden, maar hartstikke leuk blog heb je gemaakt.
    Niks veranderd, nog steeds prachtige fotografie en grappige en mooie teksten.
    Gezellig om te lezen en te kijken.
    En nee, ik heb nog geen boekje gemaakt, maar we zijn ook nog niet klaar, nog veel torentjes te gaan.
    Groet en een fijn Paasweekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn om je weer te lezen Dien, dank je wel voor je mooie woorden en beelden :-) Hoop dat Ace nog fijn een aantal jaartjes op dat lekker vachtje bij je mag vertoeven (en de andere 2 natuurlijk ook :-)). Wat je zegt over het rouwen herken ik... je bent altijd te jong om je moeder te verliezen toch...enne... laten we maar lekker een beetje 'strange' blijven, dat maakt het leven net een beetje leuker op z'n tijd xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥