One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












11-09-2015

12.09. Avondwandeling








*KLIK*
Bruce Hornsby & the Range - The Way It Is
Openen in nieuw venster en klein maken




Een avondwandeling door de peel




waar je nooit écht alleen bent




Deze dames, komen maar al te graag kijken,
wie daar gaat,




de honden kort aan de lijn,
begrijpen er niks van,
maar een koe die een kalf heeft gehad,
of nog heeft




ziet de hond als een bedreiging,
en zal haar kalf verdedigen,
en nu weet ik niet
of je wel eens een aangebrande mama voor je hebt gehad,




maar ik verzeker je...
dan vergaat het lachen je..
voorzichtigheid geboden.


Fijn weekend gewenst webbies,
ik zie jullie maandag weer

xxx






40 opmerkingen:

  1. Achterstand weg gewerkt, alles bij gelezen. En altijd even mooie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aangebrande moeders zie ik nog niet, wel enkele a.s. moeders als ik zo de flanken bekijk.
    Een mooie serie, Klaproos, zo'n wandeling geeft een mens weer lucht.....
    Geniet van het weekend. Gr Jan W.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch maar heel goed oppassen hoor... In Zwitserland is dit jaar een vrouw gedood door een koe, die dacht dat haar kalf in gevaar was.
    In Oostenrijk dit jaar heb ik 2 koeien zien vechten, het ging er behoorlijk ruw aan toe, dat verzeker ik je. Amai ni, een koe rolde van de heuvel, rakeling naast ons, en de andere koe wild springend erachter. Ik geef heel graag toe dat ik er niet gerust in was... Voor hetzelfde geld...
    Maar kom, je avond foto's zijn weer wondermooi, dat zachte strijklicht... fluwelig bijna. Heel mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooie zachte foto's van deze dames
    ze zien er poeslief uit maar zoals het hoort heel beschermend over hun kind(eren)
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dinnetje kan bijna niet boos worden... tot dat je aan haar kinderen komt. Mennnnnn, ik wist niet wat ik zag. Ik dacht dat ik boos kon worden. Maar Dinnetje, die vermoorde bijna die ander. Dat is dus ook een reden om lief te zijn tegen mijn kinderen.. ook voor mij ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja kom niet tussen een moeder en haar kind!
    Het lijken goeie lobbessen maar wee je gebeente als haar kind wordt bedreigd!

    Fijn weekend Dien!
    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En dat is goed hé, een moeder hoort haar kinderen ook voor alles te beschermen, zo gaat het in de mensen en dierenwereld.
    Fijn weekend meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede morgen Roos, wat een mooie sfeerfoto's.
    En inderdaad, kom nooit aan de kinderen, noch
    van een mensenmoeder, noch van een dierenmoeder.
    Dat is het eerste dat ik besefte toen mijn oudste
    was geboren, je reageert dan behoorlijk primitief.
    Ik weet nog dat ik bij de hielprik bijna uit mijn bed
    sprong om de verpleegster aan te vliegen. Ligt zo'n
    kind lekker te slapen pakken ze zo'n mini bloot voetje
    prikken daar een gat in en knijpen er zomaar bloed uit,
    terwijl je kind krijst. Nou ik was bijna door de glaswand
    waarachter in het ziekenhuis de baby's lagen gesprongen.
    Ik wens je een fijne zaterdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook in het halfduister slaag jij er in die mooie dieren op de foto te vangen lieve Klapper. En schrik hebben van een koe die haar kalf verdedigt is maar best, want als zo'n machtig dier je even een stootje geef..., je blijft maar best achter de schrikdraad staan!
    Een heel goed weekend kan ik je helaas niet toewensen maar ik hoop dat je er toch het beste van maken zal...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een heerlijke avondwandeling in een geweldig mooi gebied.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, als deze aangebrand is kun je beter je biezen pakken en zorgen dat je ver uit de buurt bent.
    Bentley lag onlangs in een vlaai te rollen vlak bij een kalf en kreeg de halve kudde achter zijn vodden haha Nu gaat hij niet meer zo dichtbij rollen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een " aangebrande " mamma. Die kom ik vaak tegen. Op de bbq.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Klaproosje.

    Mooie foto's heb je gemaakt van de peel en de koeien.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fotografie op gevaar van leven of dood ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ja, en wat mooi he, dat er savonds nog zoveel licht is, en het wordt gestaag minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooit een keer met een kudde paarden de ervaring opgedaan van een boze hengst die zijn merrie met veulen beschermde ....
    We zijn sindsdien aardig op onze hoede.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtige fotografie Dien...

    en moeders doen alles om hun jongen te beschermen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je foto's zijn geweldig en ik zie het helemaal voor me.. maar vooral de tekst van vandaag raakt me intens!! Zomaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hahahaha Dienie, en of ik dat ken, ben er zelf eentje, ook al is ze al volwassen, maar toch ;-) Dus laat staan een koe, en ja dat heb ik ook gezien, voorzichtigheid geboden, met of zonder honden!

    Fijn weekend lieverd.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Onze kinderen weten wat het is om een aangebrande mamma tegenover hen te hebben. ;-)
    Heerlijk rustig zo'n avondwandeling. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Koeien zijn best goeie beesten, mits je ze met rust laat.
    Ach sommige mensen en honden snappen dat pas als de koe achter ze aan komt. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goede morgen Roos, een fijne zondag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie koeien .......je weet niet wat er in zo,n koeien kop om gaat......maar voorzicht blijft geboden
    maar wie weet dat beter als jij........de foto,s zijn mooi!! zonder meer
    fijne zondag..............
    groetjes Christiene........................

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie koeien om te zien. Ik vind koeien leuke beesten om te zien.
    Je tekst ligt heel gevoelig.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig en ik wens je net zo'n mooie zondag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. In Engeland geloof ik dat ze je dan adviseren de hond los te laten in zo'n situatie. Risico op dooddrukken? Uhhhh eng hoor Roosje.
    Ja ik begrijp zo'n moeder overigens héél goed ;)
    Maar het avontuur leverde je prachtige foto's op! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Altijd nieuwsgierig deze dames, prachtige serie van deze wandeling en van de koeien Dien.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. toch wel een leuk gevoel om nooit alleen te zijn. Moet weer eens beginnen avondwandelen, doe het veel te weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Volgens mij loopt er een heel zwangere madam tussen. Wat een omvang :-)
    Nooit een risico nemen als er jonge dieren bij zijn. De mijne bescherm ik ook als een tijger.
    Heerlijk nummer heb je er bij uitgezocht!
    Liefs en een knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Goede morgen Roos, ik kom je even een fijne maandag wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Môgge Klappie!

    ja... gelijk heb je...
    Die mama's zijn niet voor de poes!
    En ook niet voor de hond.
    Wat een lekkere dikzak zit er tussen... daar zit wat in, en dat gaat volgend jaar meegrazen met de kudde!

    Have a nice week, sweetie!
    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gelijk hebben de koeienmoeders, kom niet aan hun kinderen. Da' s trouwens bij de meeste mensenmoeders ook zo! :-)
    Sfeervolle foto's van de dames!!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Klapper, er is wellicht iets naars gebeurd boven al die narigheid die jullie de laatste tijd al over jullie heen kregen... want dat je geen nieuw log plaatste is een slecht teken! Courage meid...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. zaten die veilig achter een draad? Anders had ik me wel voorgesteld dat je het op een lopen hebt gezet... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oooo ja dat ken ik ! Gelukkig was ik niet degene die iets verkeerd had gedaan, toen. Maar dit is prachtig , die sfeer van de avondschemering zit er helemaal in.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik wordt altijd heel blij als ik van jou Peel foto;s zien Dien :-)
    Jij laat dan een stukje natuur zien die niet te evenaren is.
    Dank je wel voor deze prachgie en sfeervolle beelden met de dames.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik zat eens met Maria te picknicken op een bankje in de voerstreek.
    We zaten op een heuvel. Overal uitgestrekte velden omzoomd door
    bossages. Ik steek een stukje brood in mijn mond en voel plotseling
    achter mij iets wat in mijn rug duwt. Ik kijk om en daar staat een grote
    rood-bonte koe die mij nieuwsgierig/lodderig aankijkt. Ze snuffelde wat
    en liep toen weg naar een plek waar het interessanter en voedselrijker was.
    't Was toch even leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥