One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












06-09-2015

07.09. spiegeltje spiegeltje aan de wand.








*KLIK*
Sally Oldfield - Mirrors
Openen in nieuw venster en klein maken




Hij is af...
klaar en hangt aan de muur,
Mijn project..:-)
ik moet lachen als ik dat zeg,
want het was zóveel meer,




Dit project,
hing vroeger bij mijn ouders op de slaapkamer,
er zat een mooi lampje in,
en mijn moeder
was dolgelukkig met die eikenhouten spiegel,
eigenlijk een spuuglelijk ding:-)
mja ... de ene smaak is de andere niet nietwaar




Na de dood van mijn vader..
moest het huis leeg,
en ieder kon meenemen wat hij/zij wilde,
die spiegel wilde eigenlijk niemand,
maar ik nam hem mee,
en jaren heeft hij hier gestaan...
in mijn andere huis ook nog,




een flinke verflaag erover heen zodat ik het eiken niet hoefde te zien,
vreselijk.... wat een wanstaltig ding,

maar weggooien,
nee dat kwam er niet van
ik kon het niet




alsof ik mijn ouders weg zou gooien bij het grof vuil zo voelde het
en dat... zeg zou zelf, doe je met zulke schatten toch niet,
maar er moest wel wat gebeuren,
want "het ding" keek me elke dag aan....
met een vragende blik,
komt er nog wat van??




en ja.. tóen kon ik er ineens niet meer omheen,
ik kreeg de geest zoals je dat zo mooi zegt,
driftig werd er gemozaïekt,
Sam hielp me, tijdens zijn vakantie
Ace en Damian waren van de partij,
en stukje bij beetje vorderde mijn project,




Heel veel denkwerk zit erin,
want geloof me,
als je mozaïekt kun je je denken de vrije loop geven,
en het was niet voor niks dat mijn pasta zo snel droogde




Ik bid mijn ene zieke broer beter,
en de ander verwens ik naar het land van de trollen,
overdenk de leugens die ik heb moeten aanhoren...
moeten?? ik wist niet beter, ik slikte het als zoete koek,
goedgelovige sukkel die ik was.
alles is er in verwerkt.




ook de liefde kwam aan bod jawel ...
3 harten....
2 heb ik er weggegeven aan de liefdes van mijn leven,
die het een beetje erg veel braken..
1 heb ik er nog over
en dat bewaar ik zorgvuldig voor wie weet ... wie er nog komt.




maar waar het uiteindelijk op neer komt is dit,
want dan bedenk ik me.... het leven is als een spiegel....
lach er naar en hij lacht terug....




pap en mam voila
jullie spiegel is een nieuw leven gegeven,
en ik mag met enige trots zeggen,
dat ik ontzettend blij ben....
dat hij hier hangt....
boven mijn tafel,
in mijn huis,
jullie geest,
jullie spirit gaat nóóit verloren,
i want let it.




en de rest...
is braaf onder de cement begraven,
en daar rust het voor eeuwig,
wat mij aangaat..




Hij heeft z'n dienst bewezen,
de beste therapie denkbaar..
én Dien....
nog meer in gedachten:-)
Jawel....
volgende project ligt alweer klaar ,
maar daarover later,
:-)

xxx





42 opmerkingen:

  1. Dat het een eikenhouten spiegel was zie je nu inderdaad niet meer.
    Goed gecamoufleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi projectje heb je daar gehad Klapper.. het is een meesterwerk geworden.
    Goed dat je het bewaard hebt.

    Love As Always
    di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een spiegel moet vooral superschoon zijn, en wie er zuinig mee is en geluk mee heeft kan hem voor altijd behouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je mooi gedaan, Dien. Je hebt de spiegel een nieuw leven gegeven, er meerwaarde aan toegevoegd
    en toch je ouders op deze manier op een mooie manier herdacht. Beter had je het niet kunnen doen.
    Alle bewondering.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een spiegel van je leven is het dus geworden.
    Een heel werk waar je een hoop in hebt verwerkt.
    Pas goed op je derde hart, maar wie weet,
    misschien krijg je er nog eens een hart bij van iemand
    die het vol liefde aan jou schenkt.
    Fijne maandag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach wie zal het zeggen Haba:-) voorlopig ben ik erg tevreden, dat is al heel fijn.

      Verwijderen
  6. Wat heb je heel mooi gedaan. Het is leuk om te maken.
    De ene kant maar goed dat je bewaard hebt. Nu heb je heel mooi bewerkte spiegel. Hangt erg mooi.
    Ik zie achtergrond in de spiegel twee veertjes. Heel mooi.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. *zucht*
    Lieve Klapper; dit log heeft me tot diep in mijn hart geraakt. Het gaat hier in feite niet echt om de spiegel een nieuw leven te geven (waar je ontzettend goed in slaagde) maar om heel wat meer hé. Je verwerkte er al je frustraties in maar ook de liefde die je nog altijd voor je ouders voelt... schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ha die Klappertje!

    Wat een louterend en helend proces!!
    Ik ben trots op je...
    En ik denk dat je ouders ook trots op je zullen zijn, dat je zoiets mooie hebt gemaakt en hun nagedachtenis niet hebt bezoedeld door dat lelijke ding weg te gooien...
    Mooi mooi mooi...
    Zeg maar tegen jezelf, terwijl je in de spiegel kijkt: "Dien, je bent een kanjer en ik ben blij met je!"

    Ja... echt!! Ik heb zo trots op je, dat ik gauw weer eens langs kom om in die mooie spiegel te kijken.
    Dagdag ... heb het goed vandaag...
    X, Marlou

    (lekker muziekje, het loopt door in een ander ook lekker nummer... goeie tip!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weet je Klapper, bij het zien van de eerste foto,s dacht ik " nee he , wat een lelijk ding "
    Het leek me niks.
    Maar langzamerhand stelde ik mijn mening bij en na de selfie met spiegel ben ik om.
    Hij is prachtig!
    Hij is beeldschoon!
    En hij past perfect in jij huis.

    En hou op over dingen wegdoen. Ik loop ieder jaar een rondje met de zeis van mijn Opa. Ik doe er niks mee. Hij ligt op de zolder die ik braaf opruim.
    Maar ik kan hem niet weg doen. Dan doe ik Opa weg.
    Heb jij wel eens gemozaiekte zeis gezien?
    Nee he....dat gaat hem niet eirden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hé mus, echt wel een lelijk ding:-)
      nee zo'n gemozaïekte zeis.... dat wil ik meemaken:-)

      Verwijderen
  10. Hoi Klaproosje.

    Prachtig zeg, hoe je van een verleden een heden hebt gemaakt.
    In je gedachten, met je gevoel en je prachtige oplossing voor de spiegel.
    Knap stukje werk.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een spiegel met meer dan één geschiedenis!
    mooi gedaan Dien, arbeid en denkwerk verenigd en vereeuwigd
    het slechte onder de vrolijke steentjes begraven
    leuke therapie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wauw, dat heb je heel mooi gedaan Dienie, en zo is het maar net, heb ik ook met bepaalde nalatenschap, dus heb ik dat zelf maar meegenomen ooit en ben er nog elke dag blij mee, ook al is het misschien oud, zegt men, het is onstabiel en ga zo maar door, so what! het is memories, en in dit geval alleen maar mooie.... Jammer dat ook jij met mensen te maken hebt gehad zo dichtbij die leugens kunnen vertellen en je slikt het voor zoete koek, tot het te laat is :(

    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. té laat ja Morgaine, maar niet te laat om tot inzicht te komen:-)

      Verwijderen
  13. Zoals je huizen bouwt op rotsen, zo bouw je mozaïeken op eikenhout, dat gaat een eeuwigheid mee!
    Mooi recycle-project Klaproos, van de spiegel en zo te lezen ook wat van jezelf. Een mooi werkstuk!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi werk !! Klappertje Dat is nu een spiegel waar Jij alles in terug ziet en ook ene waar elke morgen kan voor staan en zeggen :Hello hier is je beste vriend !! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is nu een spiegel mét een warm verleden, zie... een spiegel met een warm verhaal, het verhaal van jezelf en al je dierbare herinneringen die je erin hebt verweven met de mosaik steentjes... Elke morgen zie je een lachend gezicht dat je toelacht... als dat niet mooi is :-) Heel mooi, dit blogje en je gedachtengang. Groetjes van Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ik zo knap vind is dat je zelf het ontwerp hebt gemaakt en de steentjes zo mooi golvend op de zijkant van de spiegel hebt geplakt. Een ander zou de binnenrand recht doen. Jij denkt uit een doosje, Dien :-D Een warme herinnering aan je ouders; gratis therapie, een voltreffer aan de muur en je kunt je er ook nog in spiegelen. Dat is veel!!
    Knapperd, een knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een "persoonlijke" spiegel met alles daarop en daaraan

    prachtig gedaan en hierboven zullen ze ook tevreden zijn

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een bijzonder verhaal en hij/de spiegel is ook mooi geworden door z`n persoonlijke touche

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je hebt er een mooie persoonlijke spiegel van gemaakt en zo heb je een stukje van vroeger voor altijd heel dicht bij je

    BeantwoordenVerwijderen
  20. je hebt er een mooi kunstwerkje van gemaakt, Dien!
    Verdiend terecht een plaatsje in de woonkamer

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat heb je prachtig gedaan, ze heeft terecht een mooie plaats gekregen. Het is ongelooflijk hoe een mens zijn gedachten de vrije loop kan laten gaan bij handwedrk. Zo heb ik al tientallen problemen (waarvan ik dacht dat ze onoplosbaar waren) opgelost tijdens het strijken, dat is voor mij een louterend werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat heb je heel knap gedaan Klapperdeklappertje! Wat is ie leuk en mooi geworden! Ik kan me voorstellen dat je héél trots op je project ben!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jij bent wel mooi aan het knutselen en die spiegel is een heel leven geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat ben jij handig zeg! En wat een bijzonder project, letterlijk met bloed zweet en tranen gemaakt, en dat maakt het juist een extra speciaal kunstwerkje!
    groetjes Mickey, ben benieuwd naar de volgende project!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. WoW wat een prachtige spiegel en lijst, heel knap gemaakt met al die mosaic, prachtige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥