One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












02-09-2015

03.09. Om te janken zo mooi








*KLIK*
Maarten van Roozendaal- om te janken zo mooi
Openen in nieuw venster en klein maken




Om te janken zo mooi,
wat een genieten is dit,
zo'n rijke oogst,




geweldig, het deed me denken aan tijden van weleer
man man wat had ik een rijke oogst vroeger:-)




met het limburgfestival kwamen we op de mooiste plekken
dat zei ik al eerder,
dit vond ik zó mooi hé.




Ik beloof jullie plechtig...
morgen neem ik je mee,
en mag je met me in bad:-)
is dat wat....

ik zal je rug krabben en poetsen..
en ehhhh,
nu ja dat zie je dan morgen wel :-)
of toch maar liever niet:-)
je mag het nu zeggen:-)

xxx






28 opmerkingen:

  1. Ha Dien, dat word een bad met een luchtje!
    word het een binnenbad of buitenbad.........
    het zijn mooie plaatjes.........
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ehhhh, water moet natuurlijk wel minimaal 25 graden zijn... anders krijg je mij er niet in...

    Love As Alwyas
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige plaatjes, ik zou willen dat het mijn oogst was!
    hi hi en dat bad..... toch niet bloot hé:-)
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, dat is een mooi stelletje uienstrengen. Tijd geleden dat ik die gezien heb. Ziet er leuker uit dan in zo'n oranje netje!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klaproos,

    Mooi om te zien!
    Is dat in een bad met Duo zeep?

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zit mijn nu echt spontaan af te vragen hoe mijn opa vroeger de uien die van eigen tuin eigenlijk gedroogd heeft toen... ik heb ze nooit zien hangen maar misschien komt dat ook omdat ze pas nu geoogst worden zo'n beetje natuuurlijk, dat ik alweer op school zat en niet meer mee kon naar de tuin, haha pas in de herfstvakantie weer in okt, maar dan werden de kolen geoogst, en ja pas na de eerste vries de boerenkool ;-)

    prachtige foto's :D

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie oogst van die mooie tranentrekkers...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede morgen Roos. Hier liggen de uien
    op het veld te drogen maar ja dat is van de
    boer. Die is niet zo gek om me daar een paar
    hectare uien in strengen te vlechten.
    Maar het is zo een mooi gezicht .
    Ik wens je een fijne donderdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Looft de ui
    met tranen in de ogen
    looft de ui
    want hij geurt in de pan
    looft de ui
    die onze verkrampte darmen op gang brengt
    looft de ui
    met bruine suiker helpt hij tegen verkoudheid
    looft de ui
    want hij zet de salade kracht bij
    looft de ui
    om het rode kleurtje dat hij soms heeft
    looft de ui
    want zonder hem geen hachee
    looft de ui
    als hij drijft in de soep
    looft de ui
    als hij ligt in snippers op de pizza
    looft hem
    want hij is goed voor onze export
    ja al zijn gebruikers en eters op het land of in de keuken
    looft hem om zijn kracht en sterkte
    snijdt met vreugde in hem
    en vergeet niet één van zijn weldaden
    looft de ui, mijn ziel
    van nu aan tot in eeuwigheid.
    © Adriaan Hendriks
    *wink, big smile*
    ... en morgen laat ik me zeker de rug schrobben door jou in het lekker bad dat je me hier belooft Klappertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat geweldig om dit lied van je te krijgen; ook zonder uien óm te janken zo mooi...':-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig deze juunsliengers! Mijn eigen bescheiden oogstje valt hierbij in het niet, maar waarschijnlijk genieten we er net zo veel van, haha!! Lieve Zeeuwse groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ha die Klappertje!

    Nou... ik wil wel in bad hoor!
    Kom net uit mijn eigen bad en heb nog koude voeten, dus... wel een warm bad graag!

    En doe er maar een trosje van die mooie uitjes bij, want de mijne zijn op!

    Dagdag!
    Geniet er maar weer lekker van vandaag!
    Xxx, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, een lekkere ui... Een lekkere vrouw... :)
    Ik lust ze beiden :)
    Het is iig weer uien tijd. Hier zijn ze al ver van het land.
    Nog even en er staan weer nieuwe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooie vlechtjes zijn dat
    zolang het bad niet te diep is Dien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zó hé, loop ik de hele dag met de geur van uien en knoflook in mijn neus. T is om te janken!!!! :-D
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als ik dit vergelijk met mijn oogst ...................kan ik ook "janken" !! grts

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat wordt wel een bubbelbad als je uien hebt gegeten haha.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mag je een vrouw ook schillen, zachtjes roosteren in een pannetje en er dan van smullen.
    Zo nee, tja... dan moet ik toch voor de UI kiezen. Whahahahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Janken moet je echt niet doen, daarvoor zijn je foto's te mooi en je teksten te grappig. Doe gewoon zo verder dan zijn we allen vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ja zie Dienie? Ik heb nu pas de mail binnen van dit blog,, deze update, lekker op tijd, hahahaha

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Toch een gezonde groente, goed voor de darmen.
    Heb geen last van huilen tijdens het schillen, gelukkig. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ach wat een mooi gezicht. Zo zie je dat hier niet. Vast streekeigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hihi, ik had die quote ook wel op m'n log kunnen plaatsen vandaag!

    :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldig om te zien deze strengen met uien.
    Hier bij onze boeren zie je alleen maar karrenvrachten vol uien en die worden zo in de schuur gestort.
    Nee, geef dan deze mooie strengen maar. Topfoto's Dien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat allemaal pellen? dat zou pas een potje huilen zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Njammie zeg ! Ik ruik ze tot hier :-)
    Je eerste foto kan zo aan de muur, bijzonder kunstig en zo helemaal 'ajuin' ! 't kon een schilderijtje zijn, een zalig stilleven.
    Je fotografie is zoals klasse wijn... het wordt met de dag beter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oooh wat is dat een mooi gezicht.
    Altijd handig iemand die even mijn rug wast, ik ben dus van de partij. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥