One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












25-02-2016

26.02. Boven alle dingen








*KLIK*
Elly Nieman - Boven Alle Dingen
Openen in nieuw venster en klein maken




Luister naar m'n liedje
Het is alleen voor jou
Dan zal ik voor je zingen
Van alle mooie dingen
Waar ik zoveel van hou




Ik hou van wilde rozen
Die wiegen in de wind
Van zachte abrikozen
En ogen van een kind




Van donkerblauwe druiven
En schelpen op het strand
En kleine witte duiven
Die eten uit m'n hand




Het geuren van seringen
De kleuren van een pauw
Maar boven alle dingen
En boven alles uit
Hou ik van jou




Al hou ik van de regen
Die fluistert in de nacht
Van bomen langs de wegen
En huizen aan een gracht




Van vogels en van vissen
En lissen in het riet
Ik zou ze kunnen missen
Maar jou, m'n liefste, niet




Al dragen we geen ringen
Je weet, ik ben je trouw




Want boven alle dingen
En boven alles uit
Hou ik van jou




En zou het ooit gebeuren
Dat er eens niets meer was
Geen bloemen en geen kleuren
Geen wolken en geen gras
Geen vogels in de bomen
Geen water in een bron




Een wereld zonder dromen
Een hemel zonder zon
Dan bleef ik voor je zingen
Zodat je weten zou
Ook zonder al die dingen
En zonder al dat moois
Hou ik van jou

Elly Nieman







22 opmerkingen:

  1. Ik zat gewoon te wachten of uit dat meer de Vrouwe van het Meer omhoog kwam. Mooie serie, spannende serie! En liefde ach, dat omvat alles, jaaa... Mooie combi!
    Wat je bij Haba zei is ook waar, dat (behoorlijk, niet altijd want het zijn mensen) consequent zijn hè, daar gaat het om. Schijnt heel moeilijk te zijn. Ik heb het goeien zien verknallen.
    Liefs van hierzo! ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede morgen Roos, mooi die foto's van het water.
    Je kijkt er bijna doorheen naar de bodem als de
    weerspiegeling minder is.
    De tekst doet me denken aan 'My favourite things'
    uit de film The sound of music.
    Voor vandaag een hoop mooie dingen, massa's liefde
    en gewoon genieten toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, warm.. doet me qua kleuren aan de herfst denken..

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. toen mijn oudste zoon klein was weigerde hij: "gezegend zijt gij boven alle vrouwen" te zeggen.
    Zijn standpunt toen: "niets gaat boven mijn mama".
    Zijn kleuterleidster kon daar mee leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi!
    En wat kunnen sommige teksten toch raak zijn!
    Fijn weekend Dien!

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Slik.. zie je de brokken ontroering door mijn keel glijden?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het voelt hier als een beetje herfst op de een of andere manier! Komt vast door de kleuren in de foto's, wat zijn ze mooi!
    Heb het goed Klapperdeklappertkje! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie tekst, de uitvoering op Youtube viel wat tegen, helaas....
    Om hier de juiste foto's bij te plaatsen is minstens zo knap.
    Ik wens je een heel goed weekend, Klaproos. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha! Klappernootje!

    Ja, Elly Nieman ... daar heb ik nog mee gezongen in mijn tienertijd, hier in Haarlem in De Ark.
    Dat is een café, waar jonge mensen konden zingen en exposeren etc.
    En ze hadden er een daghap voor 4,- en gezelligheid troef!
    helaas... deze week gaat het café dicht.

    Elly Nieman is toen met Rikkert gaan zingen.
    Dat vond ik niks...

    Maar dit is een mooi lied. Gevoelig...
    Net als de waterfotoos... gevoelige rimpelingen...

    Dagdag..
    See you!
    X, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh heerlijk met die kraak op de plaat van Elly Nieman. Ik geniet van al je watermijmeringen erbij Roosje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige songtekst en je foto`s/weerspiegelingen zijn er prachtig bij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. om bij weg te mijmeren Roos

    een aangename dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Twee prachtige logs waarbij je kan weg mijmeren in de woorden en foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's meis.
    Op naar een fijn weekend...!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is er toch veel om van te houden, als je het maar wilt of kunt zien.
    Elly Nieman heeft nog met Boudewijn de Groot gezongen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi dat water. Ik ben gek op water zoals je weet, en dan maak jij er zulke mooie foto's van.
    I like it.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Eén van de mooiste liefdesliedjes in de Nederlandse taal! Bedankt om dit door middel van je mooi log met ons te delen Klappertkelief!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die tekst is me op het hart geschreven. Ik kan ook maar aan één mens denken terwijl ik 'm lees(-: Liefde...geen mens kan zonder. Honden trouwens ook niet (-: Het mooie van je foto's is de warmte die ervan uitgaan. Past prachtig bij de woorden.
    En ik, Dien, ik ook van jou ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥