One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












10-09-2017

11.09. In het bloed








*KLIK*
John Mayer - In The Blood
Openen in nieuw venster en klein maken




Hoeveel van mijn moeder heeft mijn moeder in me achtergelaten?
Hoeveel van mijn liefde zal in zekere mate krankzinnig zijn?
En hoe zit het met dit gevoel dat ik nooit goed genoeg ben?
Zal het uitwassen in het water?
Of is het altijd in het bloed?


Hoeveel van mijn vader ben ik van plan om te worden?
Zal ik de lichten in mij dimmen om alleen iemand te bevredigen?
Zal ik deze vrouw me laten doden, of met jaloerse liefde doen?
Zal het uitwassen in het water?
Of is het altijd in het bloed?


Ik kan de Liefde voelen die ik wil
Ik kan de liefde die ik nodig heb, voelen
Maar het komt nooit zoals ik ben
Kan ik het veranderen als ik het wil?
Mag ik boven de overstroming stijgen?
Zal het uitwassen in het water?
Of is het altijd in het bloed?


Hoeveel willen mijn broers, willen mijn broers zijn?
Wordt een gebroken huis een andere gebroken familie geworden?
Of zullen we er voor elkaar zijn zoals niemand ooit kon?
Zal het uitwassen in het water?
Of is het altijd in het bloed?


Ik kan de liefde die ik wil, voelen
Ik kan de liefde die ik nodig heb, voelen
Maar Het komt nooit zoals ik ben
Kan ik het veranderen als ik het wil?
Mag ik boven de overstroming stijgen?
Zal het uitwassen in het water?
Of is het altijd in het bloed?


Ik kan de liefde die ik wil, voelen
Ik kan de liefde die ik nodig heb, voelen
Maar het komt nooit zoals ik ben
Kan ik het veranderen als ik het wil?
Mag ik boven de overstroming stijgen?
Zal het uitwassen in het water?
Of is het altijd in het bloed?


John Mayer


Hoor je een liedje,
wat gelijk aanzet tot een blog...

wat is de erfenis van mijn ouders - voorouders

denk jij er wel eens over na

xxx








17 opmerkingen:

  1. Een mooi nummer van John Mayer, het gezegde is niet voor niets "het zit in je bloed".
    We krijgen meer mee dan we soms willen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn de kleine dingen die het doen, en dat kunnen dan weer grote dingen worden, en zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. voor mij precies ook eens een moment om daar over na te denken
    heavy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede morgen Roos. Er zit misschien veel meer in
    mijn bloed dan dat ik vermoed. Ik heb wel eens het
    idee dat ik met het ouder worden steeds meer op
    mijn ouders ga lijken. Mijn grootouders heb ik eigenlijk
    niet gekend, drie zijn er voor mijn geboorte overleden
    en de laatste oma daar had ik weinig contact mee.
    We kwamen er wel met haar verjaardag en met oud en nieuw,
    maar verder was er voor ons kinderen toch niet veel contact.
    Mijn ouders kwamen er vaker, maar dan hoefden wij niet mee.
    Ik wens je een fijne maandag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja daar denk ik heel geregeld aan meissie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik denk er wel eens over na. Ik wil in niets op mijn vader lijken, maar ja, dat heb je niet altijd helemaal in de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja je draagt van beide iets mee, zelfs van de grootouders
    mooie bedenking bovenaan, het hoeven geen kunstige of ingewikkelde woorden te zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Klaproosje.

    Mooi gedicht.
    Van ieder krijg je iets mee, maar de omstandigheden van je leven maken er soms toch weer net iets anders van.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg mooi Dien, je krijgt van beide ouders wel iets mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Misschien heb je wel dingen van je ouders, maar er zijn ook heel veel dingen die omgeving en jezelf die je vormen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heee Klappertje,

    en of ik daar wel eens over nadenk...
    Ik heb namelijk de zelfde vingers als mijn vader.
    Maar verder hoef ik niet zo nopdig op hem te lijken.

    Maar in mijn gedrag herken ik heel veel van mijn moeder.
    En daar ben ik iedere keer weer heel blij om!

    Dag lovey...
    Hace a nice day!

    Xxx, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe meer men er over denkt hoe meer men vind peins'k

    BeantwoordenVerwijderen
  13. een mooie songtekst Roos....

    van beide ouders krijgt men wel iets mee..

    het is goed om daar eens bij stil te staan

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow... ik wordt hier warempel heel stil van... supermooi meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En of ik erover nadenk, vooral gek genoeg, van de achternaam die ik dagelijks draag, daar weet ik het minste van, behalve mijn oma en vader en oom en tante natuurlijk, maar van mijn opa al minder en laat staan wat daarvoor zit, het is niet voor niets de reden dat ik zo graag naar de Highlands van Schotland wil ooit ;-)

    X

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥