One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












28-09-2017

28.09. Knappe juffer








*KLIK*
Lichter Laaie - Zo'n mooie planeet
Openen in nieuw venster en klein maken




Halt stop...... * op de weg ga staan*

Mag ik vragen wie U bent en wat U hier doet.


* ahum*

aan de kant jong ding,
​ik ben ​een Gezoneerde stekelzwam Hydnellum concrescens* proest*




whooohooo,
nou kom dan maar op,
make way make way voor deze bjoetie,
staat op de rode lijst van bedreigde soorten,

en als ik dat lees,

maakt me dat altijd enigszins verdrietig....




Dus lieve mensen,
ga toch héél voorzichtig met de natuur om....
neem je rotzooi ( lege blikjes en flesjes ) mee naar huis, en raap wat op ,
op je weg naar huis,
samen een mooiere schone wereld,
kost zó weinig moeite en doet zoveel voor de natuur


Voor de Poolse medemens in onze streek:
Tak drodzy ludzie,
bądź bardzo ostrożny o naturze ....
weź bałagan (puste puszki i butelki) do domu i podnieś,
w drodze do domu,
razem piękny, czysty świat,
kosztuje tak mało wysiłku i robi tyle dla natury


xxx











26 opmerkingen:

  1. Geweldig dat je deze bedreigde soort hebt aangetroffen Dien, hij is echt prachtig, de foto overigens ook. Soms denk ik weleens, dat de mensheid het nooit zal leren, om zuinig te zijn op de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, Klaproos. Prachtige opnamen, de laatste is helemaal top!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een prachtige zwam, het was het waard om daarover te zwammen...
    Geweldige foto's! Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 亲爱的人,
    对自然非常小心....
    拿你的垃圾(空罐头和瓶子)回家,拿起来,
    在你回家的路上,
    一起美丽干净的世界,
    花费这么多的努力,对大自然是如此

    en met deze weten de Chinezen het ook

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend !
    Hier moeten we dus zuinig op zijn.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooie boodschap met een grote waarde!!
    prachtige zwam Dien............

    groetjes Christiene

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan de boodschap enkel maar onderstrepen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog nooit deze paddestoel gezien, prachtig!
    En je boodschap onderschrijf ik helemaal !..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's!
    't Jammere is dat de mensen die deze aansporing zouden moeten lezen, dit juist niet doen.
    Als iemand een flesje drinken (ik noem maar wat) van huis meeneemt, kan hij/zij het toch ook mee terugnemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lichter Laaie heeft het net als jou bij het rechte eind, de aarde is zo'n mooie planeet.
    Helaas begrijpen sommige dat niet en dat dit onze enigste plek in het heelal is. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
      Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

      Verwijderen
  11. Ik raap vaak rommel op wanneer ik in de natuur ben. Zeker glas die ik op het strand vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik negeer het zoveel mogelijk en kijk naar dat wat ik wel leuk vind, dat werkt prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie paddestoel! Nooit gezien.
    Ja wat ligt er toch een rommel overal, het is gewoon asociaal. Elke dag kom ik op een parkeerplaats bij een losloopgebied en mensen gooien gewoon hun rotzooi zo uit de auto.
    Terwijl er een prullenbak staat, maar ja dat is een paar stappen lopen.
    Ik hoop dat ik mijn jongens zo heb opgevoed dat ze dit nooit zullen doen en anders als ik er achter kom, zwaait er wat haha.

    Liefs Pet@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. אז אנשים יקרים,
    להיות זהיר מאוד לגבי הטבע ....
    לקחת את הבלגן שלך (פחיות ריקות ובקבוקים) הביתה, להרים,
    בדרך הביתה,
    יחד עולם נקי ויפה,
    עולה כל כך מעט מאמץ ועושה כל כך הרבה לטבע

    Je weet maar nooit, er zijn zoveel Israëlische mensen in Nederland.

    Love As Alwyas
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goede morgen Roos, wat een prachtige zwam,
    die heb ik nog nooit gezien. En wat rommel
    weggooien in de natuur, daar snap ik dus helemaal
    niets van, wie doet dat soort dingen toch.
    Als ik soms iemand wat weg zie gooien ze ik wel
    een, :'U verliest wat' maar dat helpt meestal niet.
    Zelf heb ik de kinderen geleerd het niet te doen en
    liet ze de papiertjes van snoep in hun of mijn
    jaszak stoppen om het thuis weg te gooien.
    Ik wens je een fijne vrijdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een bofkont ben je toch ook Dien. Misschien zie je deze nooit meer. Mensen leren namelijk niet. Maar ik hoop nu dat ze naar je zullen luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Klaproosje.

    Prachtige deze foto's.
    Hij is echt mooi, jammer dat hij op de rode lijst staat.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heeft je speciale neus weer iets speciaal ontdekt? En waarom in het Pools? Misschien ook in het Slovaaks haha

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je hebt er oog voor of een neus voor al die mooie dingen:-)
    Ik geniet elke keer weer mee. Dankjewel.

    Lieve groet en fijn weekend,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je breekt hier een lans voor een schoner milieu, en terecht!
    Want als we met z'n allen zo verder doen is het weldra gedaan met zo'n mooie foto's te nemen zoals jij dat altijd doet...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Volgens mij heb jij een neus om bijzondere dingen te vinden. Dingen waar een ander aan voorbij loopt. Dat is één van je veeeele talenten, Dien ♥
    Het is zo simpel: je eigen rotzooi meenemen naar huis. Het gewicht kan het niet zijn, want ze namen het vol mee.
    Haha, je schrijft het er in het Pools onder!
    Maar ik heb lekker de foto's van de schone paddo op de rode lijst gezien. Ik ga ze opzoeken in m'n paddoboek. Prachtig zijn ze!
    Dag harzlein ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo is dat Dien... de mens wikt en de mens beschikt...
    't is gewoon te zien aan welke kant je gaat staan.
    Al de kleine dingetjes zijn toch zo heel belangrijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nog weinig zwammen gezien hier, maat dat is elk jaar hetzelfde, geniet maar van alle foto's die op internet langskomen
    heel mooie en voor mij onbekende zwammen, prachtige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, you lucky girl! Wat een beauty indeed!

    En ja, ik neem mijn rotzooi altijd mee, om ooit iemand waarvan ik het niet verwacht had, batterijen gewoon op straat te zien gooien omdat ze leeg waren :O Toen ik er wat van zei, kreeg ik.. maakt niet uit, en dat voor een zogenaamde natuurliefhebster...

    X

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥