One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












29-09-2017

30.09. Thuis








*KLIK*
Marco Borsato - Thuis
Openen in nieuw venster en klein maken




Het is niet heel groot
Maar ik heb niet meer nodig dan dit
De plek die ik ken
Hier laad ik op
M'n plaats om te rusten
Ja hier kan ik zijn wie ik ben


Oh, wat is het fijn
Om weer thuis te zij
n Nog veel mooier dan de mooiste reis
Ik voel het gelijk
De geborgenheid
Nergens zo veilig als in m'n eigen kleine stukje paradijs


Wat is ze groots
Haar bergen en dalen
Haar land, oceanen, de lucht
Ik kijk om me heen
Ik haal heel diep adem
En toch wil ik steeds weer terug


Oh, wat is het fijn
Om weer thuis te zijn
Nog veel mooier dan de mooiste reis
Ik voel het gelijk
De herkenbaarheid Ben nergens zo gelukkig als in m'n eigen kleine stukje paradijs
Elke keer wanneer ik wegga kijk ik even achterom
En sta ik stil bij wat er schuil gaat


Achter het raam bij het balkon
Alles dat m'n hart zo lief is
Waar het allemaal om draait
Wat mij het beste zal omschrijven
Als al het andere overwaait
Het gevoel dat ik hier thuishoor
Ik neem het altijd met me mee
Door wat me opwacht als ik terugkeer
Ben ik nergens echt alleen
Ik herken de velden en de wegen
De route met m'n ogen dicht
Ik weet dat het niet ver meer is


Wat het belangrijkst is
Heb ik het meest gemist
De geur van je haren, de kleur van je ogen
Die stralende lach die me steeds weer betovert
De deur die zwaait open, daar sta je
En ik weet ik ben thuis
Ik ben thuis


Oh, wat is het fijn
Weer bij jou te zijn
Ben nergens zo gelukkig als in m'n eigen kleine stukje paradijs
M'n eigen kleine stukje
Oh, wat is het fijn om weer thuis te zijn


Marco Borsato



Je hebt geen groot huis nodig om gelukkig te zijn

neem dat maar van me aan

En in gedachten...
ben jij ook thuis, bij mij

xxx












37 opmerkingen:

  1. Klaproos,

    Fraaie foto!

    ----------------------------------------

    nerven van een blad

    in de herfst van hun leven

    alles gegeven

    ----------------------------------------

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede morgen Roos, een prachtige foto.
    De tekst is ook mooi en thuis is waar
    je hart woont.
    Fijn weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig, mooi en knus wkend gewenst
    x Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto Dien, de kleur spat van mijn scherm af. Ik wens je een heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Klaproosje.

    Prachtige kleur van het blad.
    Thuis is waar je je happy voelt en kan zijn wie je bent.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. THUIS, een woord waar veel inzit.

    Mooie foto ook.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is maar net waar je je thuis voelt ... en wat je denkt nodig te hebben

      Verwijderen
  7. Goede morgen Klappertje en een fijn weekend gewenst.
    Wat een mooi log alweer én intro, foto en tekst vullen elkaar perfect aan, jij bent daar precies een crack in!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nee t hoeft zeker niet groot te zijn
    gewoon een plaats die je 'thuis' kan noemen
    mooi weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met Marco heb ik niet veel, Klaproos. Maar je foto vind ik super, juist omdat-ie rood is.
    Ik wens je een mooi weekend, welk weertype het ook moge zijn. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jan, zaterdag was nat natter natst, maar wel heel fijn <3

      Verwijderen
  10. Wat een waanzinnige foto! Die kleur rood tegen die blauwe lucht, schitterend. Ik heb 'm weer opgeslagen in je Klaproos-map (-: (-:
    Iets zegt me dat het huis van Marco Borsato niet echt een klein huis is, maar soit, hij is er gelukkig.
    Dikke pakkerd en geniet van je weekend ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) lieve Kakelino, als je bedenkt dat het paradijs héél groot is, dan heeft hij wel gelijk dan is zijn plekje klein en groot genoeg,
      kunstenaars hebben de ruimte nodig om te creëren :-) denk ik :-)
      xxx

      Verwijderen
  11. Je hebt met dat vurig rode herfstige blad weer een mooie foto gekozen.
    Maak er een mooi en warm weekend van in je knusse huisje.

    * N.a.v. je vraag van gisteren: de kinderen hebben weer voor een schapendoes gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een groot huis ben je de slaaf van en ik kan het weten... Jij woon héél prettig! Prachtig herfstblad. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heb de indruk euh da's nen echte kleurfoto !! Mooi Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Thuis is waar de honden kwispelen....
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een herfstblad om U tegen te zeggen !
    Hoe eenvoud zo mooi kan wezen hé ?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is nergens zo fijn als lekker thuis te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja,hoorde dit lied gisteren van Marco Borsato.
    En het is zo waar.
    Zoals het klokje thuis tikt,tikt het nergens.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Niets zo belangrijk als een huis waarin jij je thuis voelt.
    Ik geef toch de voorkeur aan CSN&Y boven M. Borsato, als je het niet erg vindt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik weet niet wie bedoel je Crosby stills nash & young??
      dat kun je niet met marco Borsato vergelijken :-)

      Verwijderen
  19. een huis, waar men zich thuis voelt

    en veel meer moet dat niet zijn Roos

    een knappe foto

    prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt geen huis nodig, maar een thuis.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Na vandaag ben ik blij dat ik weer thuis ben, een lange dag maar zing toch met Marco mee. Hans

    ot, Gelukkig is de Bankshow wereldwijd te beluisteren, klinkt wel speciaal ook in de Azoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. prachtige foto van dit heel mooie herfst blad Dien.
    fijn om weer thuis te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fijne zondag Klappertje en ook al zal het weer wellicht niet meewerken, hoop ik toch dat je er van genieten kan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. altijd gerda, regen of niet, wij gaan er altijd uit, míjn jongens vinden het niet erg en ik ook niet :-)

      Verwijderen
  24. Thuis is waar je gelukkig en blij voelt.
    Dien je herfst blad spat hier van scherm af
    prachtig!!!!
    fijne zondag
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. prachtig blad!
    My today and all of my tomorrows. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥