One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












26-10-2018

27.10 Zei er iemand Zwammen









*KLIK*
Enya - Only time
Openen in nieuw venster en klein maken




vliegenzwam - Amanita muscaria - rood met witte stippen ??




Nou...
ga maar zitten dan, want ik heb 'm gevonden :-)
nu ja gevonden...
ik struikelde erover..




en dat kwam omdat die twee zwammen aan het zwammen waren en ik liep te luistervinken
en toen even niet oplette,
en flats.
daar ging het dingske..
languit...




maar dat had wel als voordeel dat eenmaal gelegen
ik ze goed kon bekijken,
ze zien er bijna menselijk uit,
Die lange blozende is mijn buuf Truus,
altijd goei zin:-) dag Truus zwaai zwaai




zie deze twee die samen doorgezakt zijn een avondje,
en op weg naar huis door een paar bloembakken gekropen zijn
van de buurman, om onkruid te wieden,




of dit kleine ding
wat een pukkel op haar neus heeft en zich nauwelijks
durft te laten zien,




en dit kleine narrige ding is een buurman...
de eeuwige mopperkont...:-)




en dan deze... die verstopt zich...
omdat ze bang is dat er nóg een keer in gebeten wordt :-)




en deze twee.... die werden verliefd en lieten elkaar nooit meer los :-)
wat is de liefde toch mooi hé.




Deze staat zo fier overeind,
dat is vast meneer pastoor,
die heeft de bijbel onder z'n tabbert..
en gaat ons zo een preek voorschotelen,
dacht 't niet pastoorke,
geen zin in een preek :-)




en deze is een fotomodel..... geweest...
ooit strak in het vel en nu mag het allemaal wat losser,
verstop je maar niet hoor,
voor mij ben je nog de mooiste,




en deze speelt voor dooier....
geen verdere uitleg nodig toch :-)
kunnen jullie tussen de regels lezen....
ja?




knap ..
ikke niet:-)
ik sla hier het boek dicht.




dag webbies...
niet téveel aan paddo's snuiven hoor,
ga je rare praat van doen :-)




nog een dan , om het af te leren

xxx







































































42 opmerkingen:

  1. Een prachtige serie Dien, met de foto's van de vliegenzwammen, maak je mij stik jaloers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. IK mis nog één foto.... dat je viel ;-)

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke serie, je 'gezwam' tussen het beeld door maakt deze serie helemaal het einde.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Enya - Only time ja dat is een tijdloos nummer.
    En met deze Zwammen kun je wel door praten.
    Want ze zijn mooi gevangen op de foto.
    Ze zijn erg mooi, nu hier nog. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Klaproos,
    Dat is een tijd geleden, ik heb genoten van je gezwam.
    Je hebt de paddo's bijna menselijk gemaakt.
    Vanaf nu zal ik heel anders tegen aankijken.

    Nog een heel fijn weekend, Groetjes Erica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig om te zien in de natuur groeien.
    Je ziet overal paddenstoelen en zwammen uit de grond groeien.
    Wat heb je mooie foto's gemaakt.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen Roos, mooie serie, maar dat jij kabouter Spillebeen nadoet is natuurlijk minder mooi.
    Al hebben we daar wel een bijzonder mooie kijk op deze paddenstoelen gekregen.
    Ik wens je een fijne zaterdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zei geen zwammen hoor, dat was je zelf. Tjee, wat een verzwammerij hier vandaag :D zulke zie je hier in Zeeland niet natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jij kan zalig zwammen zo tussen de zwammen door
    wat een mooie foto's, wat een prachtige zwam
    ik blijf heen en weer scrollen
    dat is een mooi weekendkadootje, dankjewel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja...nu zie ik waarom je zo liep te snuiven....ha..ha….wat een rare paddo`s hebben ze daar...wel mooi op het plaatje gezet Dien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goede morgen Klappertje en een fijn weekend gewenst.
    Schitterend logje plaatste je hier, niet alleen zijn de foto's van hoge kwaliteit, je teksten erbij zijn ronduit hilarisch!
    Bedankt voor mijn eerste lach van de dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Dien, menselijke zwammer, wat een leuk begin van deze frisse zaterdag. Zijn je buren nog blij met je, nadat je ze met paddo's vergeleken hebt?
    Ik heb genoten van je foto's en de teksten. Fijn weekend, XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Klaproosje.

    Prachtige serie Paddenstoelen/Zwammen.
    De rood met witte stippen blijft toch het leukste.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk wezenloos gezwam, en dan ook nog met foto's van prachtige vliegenzwammen.
    Ik heb ze hier nog niet gezien dit jaar. Maar daar moet ik dan wel aan toe voegen, dat ik er ook nog niet om heb gezocht ... ;-)
    Maak er een mooi weekend van!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhhhhhhh...... wat een mooie serie Dien!!!!!
    Die grote met al die mooie bolletjes er omheen is toch werkelijk fantastisch om te zien!
    Ik vind dit echt hele mooie foto's hoor! Ook den andere foto's van de lamellen, het vergaan en de omgevallen stoelen zijn meer dan mooi.
    Je tekst erbij is weer een prachtige samensmelting met je foto's ;-)

    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goede morgen Roos, ik kom je even een fijne zondag wensen,
    hier is het nu droog en in het oosten komt er een oranje gloed in de lucht,
    dus de zon zal zich wel laten zien vandaag.
    Ik wens je een fijne zondag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik woon echt verkeerd! hahahaha, prachtige serie Klaproos, en samen met jouw verhaal ontzettende boeiend ook, ik verwachtte eigenlijk bijna David te zien, de kabouter of zijn vrouw of vele anderen ;-)

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lekker klessebessen, zwammerig doen.

    ♥x fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je hebt ze dan ook weer prachtig weten te vangen Dien; geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een pracht, hier zie ik er niet veel. Misschien nog steeds te droog, of we fietsen er te hard aan voorbij dat zou ook nog kunnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Boffert, ik was al blij met een paar zielige exemplaren, maar die vallen totaal in het niet bij jou serie Dien
    voor mij is je vierde foto de TOPPER van deze overigens schitterende vliegenzwam serie. (beetje jaloers?) jazeker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goede morgen Roos, een fijne start van de nieuwe week gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige paddenstoelenlog.
    En zoveel...
    Heel mooi en gezellig aan elkaar gebreid.
    Heb jij soms gesnoept van de paddo`s ?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Verdorie Klappertje wéér iets bijgeleerd se Ga op zoek naar die rare plantjes en snuiven ga ik doen...…………...hopelijk kan ik achteraf ook zulke beelden met geweldige uitleg maken Als't niet lukt mogelijk iets na schrijven met de woorden in een andere volgorde en ...voor mij gelukt !! ps een verwittigde is er twee of meer waard niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ha Dien...

    Een blogje over de vliegenzwam! mijn favoriete paddo
    prachtige foto's van alle stadia!
    en de mooie verdroogde...een pracht beeld van vergankelijkheid ;-)
    mooie door jou aan elkaar geschreven..je duim werkt nog prima Dien...

    heb weer genoten van je blogje...

    Liefs Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goede morgen Roos een fijne dinsdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. puur genieten van je gezwam Roos..

    voor mij steelt de vierde foto hier de show..

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Afgelopen zondag zijn we er ook de nodige exemplaren tegengekomen, kijk altijd of de kaboutertjes thuis zijn ….. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Goede morgen Roos, een fijne woensdag gewenst, is het al gelukt om die muggen tot vlinders om te bouwen ? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Goede morgen Roos, een prettige donderdag toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Goede morgen Roos, nog geen inspiratie of tijd voor een nieuw log?
    Geeft niet hoor die paddenstoelen blijven mooi om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig Haba, :-) ik ben even heel erg met wat anders bezig.... en kan geen geduld opbrengen om te bloggen
      dank je wel voor je lieve berichtjes steeds, dat vind ik toch zó schattig van je hé :-)
      dikke knuffel
      xxx

      Verwijderen
  32. Wat een moie serie heb je daar neer gezet. Maar van een mug een vlinder maken? Neem, dank je. Dan mar liever wat gezoem in de slaapkamer dan dat gefladder als je wilt slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Paddenstoeltjes gaan zoeken in het bos,
    't is altijd weer een leuke tijd
    en zeker leuk om de kleine wondertjes te fotograferen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Goede morgen Klappertje en een heel prettig weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. O wat een mooie plaatjes weer! Genieten van de herfst, heerlijk!
    (Staat een leuke foto van de kleine Tom op mijn blog ;-))

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Goede morgen Roos, ik hoop dat ik hier wel kan reageren, want bij John en Di Mario
    lukt het niet om een reactie geplaatst te krijgen. Ik wens je een fijne zondag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zeer geslaagde foto's van paddenstoelen tijdens deze herfstwandeling. Ik heb het gevoel dat er minder zijn dan andere jaren maar jij hebt ze gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ach Roosje jij weet ook overal de mooiste vertelsels bij te maken. Ik zag hier nog geen één vliegenzwam. Allemaal verdroogd denk ik of ... mijn speurneus doet haar werk niet goed haha

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Great article..I am looking so forward to your blogcomment and
    I love your page on your post.. That is so pretty..
    หนังใหม่

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥