One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












20-04-2021

21.04. Zo vrij als een vogeltje






Steve Miller Band - Fly Like An Eagle* klik*













Dat  zijn  wij :-)

heppie  togedder..






   

vroeg  op de morgen,

samen naar het bos,

de geluiden van de stilte

die  we kennen.




  


en  kadootjes op ons pad..




En  soms  ook nog  iets  meer, :-)


aaskever Oiceoptoma thoracicum


een  prachtige kever om te  zien 

op een  hondendrol die  er lag ..



het  luchtje was er af  :-)






Handig  twee van die  puinruimers...
Ace vind het geweldig  om  
troep uit de sloot te  halen








Onze grootste  bron van ergernis:-(
steeds weer,









 we rapen  het  bij  elkaar,
spreken ons ongenoegen  uit,
richting  dumpert....

als ik je  te  pakken  krijg,
paak ik je  hootje..





en  ace kijkt me  aan...

mag ik dat  paarse goedje  nou  écht niet mee 

naar  huis nemen..

nee schat...

vandaag  niet...




we melden het  aan  met  foto

bij  buiten  beter,

in onze regio,

en die halen het  dan op...


voor bijna elke  regio  is de app

te downloaden..

helpen jullie ook mee 

 de wereld een beetje  schoon houden



Zwerfvuil..

wie doet  zoiets nou??

idioten ..


💜










18 opmerkingen:

  1. Fly Like An Eagle, dat pas wel bij ze.
    De puinruimers verdienen een koekje.
    Zwerfafval je komt het steeds meer tegen. Hans

    @ oude kaarten, roept weer andere kaarten op, merkte ik vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel handig, kun je zo ook leren om gras te maaien en onkruid uit te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, ik begrijp dat ook nooit! Wie doen dit eigenlijk? Rotzooi gewoon buiten gooien...waarschijnlijk doen ze dat ook 'geestelijk'...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. JA, die app hebben we hier ook. Jammer dat het nodig is maar er moet iets gedaan worden tegen al die troep die overal ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie foto's!
    Ace verdient lekkere hondensnoepjes na zo flink op te ruimen
    schandalig wat er allemaal in de natuur gedropt wordt
    handig zo'n app, k denk niet dat dat hier bestaat

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vraag me altijd af waarom mensen zoiets doen, hier kun je dat soort rommel, dat niet in de grijze bak gaat, gewoon zelf af gaan geven. Trouwens de weg naar het strand is meestal keurig, er loopt regelmatig een dame die met grijpstok en vuilniszak rommel verzamelt en meeneemt.
    Ik wens je een fijne woensdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De honden verdienen een medaille omdat ze zulk mooi werk doen om onze natuur schoon te houden. Kan er zelf ook altijd zo boos en saggerijnig van worden wat een mens allemaal dumpt. Bij elke wandeling die we dan doen halen we ook met grijpstok veel vuil weg. En het lijkt wel erger te worden nu er zoveel mensen in deze tijd de natuur in gaan. Zelfs hier bij het speelveld-mini voetbalveld staan 3 vuilnisbakken en nog gooit men het ernaast. grrr. Verder vind ik al je foto's heel erg mooi van de honden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helaas zal dat zwerfvuil wel altijd een probleem blijven Dien, sommige mensen zijn varkens.
    Ace verdient een lintje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. toppers zijn jullie. Ik snap echt niet dat mensen zoiets doen. Goed dat het opgehaald wordt, hier hebben we snel herstel, ook voor dit soort dingen.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Handig zulke honden!
    Maar die app lijkt me ook wel handig, dus die heb ik meteen geïnstalleerd. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Klaproosje.

    Heerlijk zo met die kanjers op pad te gaan.
    Wat een rotzooi gooien de mensen toch in de natuur bah .

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Eens kijken of er zo'n app in Belgie bestaat...
    De sluikstorters... welke idioot doet nu zoiets hé ?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat zijn nog een goede hulpen.
    Ik heb de app meteen geïnstalleerd. Super handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Niet te begrijpen wat er allemaal in de natuur gegooid wordt...

    Zo'n app kennen we hier helaas niet

    prettige dag Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  15. als we allemaal een handje helpen dan ziet het er al gauw beter uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een dikke knuffel voor de viervoeters en voor jou.

    xxx Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dets maai gurl en yor boois! Niet janken over zwerfafval maar opruimen. Niet lullen maar poetsen. Ongelofelijk dat iemand zijn afval in de natuur dumpt. Geen opvoeding gehad of er niets mee gedaan? Ik probeer me in mensen te verplaatsen maar bij dit soort klojo's lukt dat niet.
    Tof van die app! Een applaus voor de gemeente omdat ze de troep ophalen en een bloemetje voor de bedenker van deze vondst. Geniaal. Ik ben zoooooo trots op jullie!
    Een dikke liefs met knuffels ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey Dien,
    de foto's van de rommel zag ik gisteravond op je Facebook maar de andere
    foto's van de jongens had ik nog niet gezien :-)
    Wat een drolletjes zijn het ook en wat een kanjers dat ze dat allemaal uit het6 water halen.
    Je plaatje met die kever maar ook die dennenappel vind ik werkelijk fantastisch 😍
    Henk zei al, als we naar Dien gaan dan kunnen we weer van die mooie dennenappels zoeken hahahahahah....
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥