One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












06-12-2021

06. 12 De Appelboom


























 


  • Ik kwam thuis, het was
  • een uur of acht en zeldzaam
  • zacht voor de tijd van het jaar.
  • de tuinbank stond klaar
  • onder de appelboom.
  •  
  • ik ging zitten en ik zat
  • te kijken hoe de buurman
  • in zijn tuin nog aan het spitten
  • was, de nacht kwam uit de aarde
  • een blauwer wordend licht hing
  • in de appelboom
  •  
  • toen werd het langzaam weer te mooi
  • om waar te zijn, de dingen
  • van de dag verdwenen voor de geur
  • van hooi, er lag weer speelgoed
  • in het gras en verweg in het huis
  • lachten de kinderen in het bad
  • tot waar ik zat, tot
  • onder de appelboom
  •  
  • en later hoorde ik vleugels
  • van ganzen in de hemel
  • hoorde ik hoe stil en leeg
  • het aan het worden was
  •  
  • gelukkig kwam er iemand naast mij
  • zitten, om precies te zijn jij
  • was het die naast mij kwam
  • onder de appelboom, zeldzaam
  • zacht en dichtbij
  • voor onze leeftijd.

  • Rutger  Kopland

18 opmerkingen:

  1. Hoi Klaproosje.

    Prachtige foto met hele mooie woorden.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede morgen Roos, Kopland weet het mooi te zeggen, je ziet het tafereel gewoon voor je. Voor vandaag een fijne maandag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi Dien, de 2e foto is een pareltje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zit er middenin... je ruikt en ziet het gewoon.

    Love as always
    dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nu de zoetzure smaak van een appel in de mond...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie foto's Dien, gezellig ook
    en ik zie het zo gebeuren wat het gedicht vertelt
    alleen een bankje ontbreekt nog

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel mooi met dit bijpassend gedicht Roos

    prettige dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heerlijk sfeerbeeldje heeft dit gedicht neer getekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi.
    Zo knap als je zo kunt dichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij sprak ooit op de begrafenis van iemand die me dierbaar was. Dag Liesbeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Twee heel mooie foto's. De tekst en de foto's vullen elkaar wondermooi aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Rutger Kopland, ik heb zelf ook van hem in mijn blog staan. Genieten ...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥