One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












06-12-2021

07.12. Wish









Angie Stone - Wish I Didn't Miss You* klik*







 

Annie M.G. Schmidt (1911-1995)


De regenworm en zijn moeder


Er was een regenworm in Sneek

die altijd naar de sterren keek,

en fluisterde: hoe schoon, hoe schoon!

Zijn moeder zei: Doe toch gewoon,

kijk naar beneden naar de grond,

dat is normaal, dat is gezond,

kijk naar beneden, zoals ik.


En toen? Toen kwam de leeuwerik!

Het wormpje, dat naar boven staarde,

zag hem op tijd en kroop in d’aarde,

maar moe die naar beneden keek,

werd opgegeten (daar in Sneek).


Dus doe nooit wat je moeder zegt,

dan komt het allemaal terecht.



14 opmerkingen:

  1. Dit versje gaf natuurlijk veel ophef toen het uit werd gebracht.
    Niet luisteren naar je moeder!
    Dat kan toch niet. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lief en leed zo dicht bij elkaar...zij kon dat, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben nog graag wie ik wil zijn.

    Love as always
    dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is wel bijzonder, ik heb het vandaag ook over een versje van Annie M.G. op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat versje die ik helemaal niet kon. Lied ga ik straks luisteren. En ik ben wie ik ben en ben altijd mijzelf.
    Wens je mooie uren toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We kunnen elkaar wel wat wijsmaken, maar in zekere zin zijn we allemaal beïnvloed door onze omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, tja, soms moet een ouder eens luisteren naar z'n kind ook

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daar was Annie meesterlijk in hè?
    Wie ik ben, bevalt mij eigenlijk prima!
    De foto is weer schitterend Dien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gedichtje weer van Annie M.G.
    Maar je foto vind ik eerlijke gezegd nog veel mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. geweldig mooie foto en een prachtig gedicht

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een wonderschoon gedicht van Annie M.G.
    Blijft altijd genieten, wat kon ze leuk, grappig, mooi, inspirerend schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Annie M.G Schmidt, altijd zo leuk.
    Mooie foto Dien.

    xxx Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een leuk versje. Of ik nog steeds doe wat moeder zegt ? Even nadenken......

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je foto is een juweeltje.

    Haha die wormpjes in Sneek. Zo mooi en knap om dit te bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥