One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












23-03-2018

24.03. Hoi Mam









*KLIK*
Pachelbel's Canon in D
Openen in nieuw venster en klein maken




​Hoi Mam,en Pap

Kom eens even bij je kijken,
geen plek waar ik graag ben.
Had liever je warme armen om me heen,
en je horen zeggen,
ha meid bende 'r weer,

Vandaag 24 jaar geleden 24 maart,
weet ik nóg précies waar ik was,
toen ik de boodschap kreeg dat je overleden was...
En wat er door me heen ging,
En ja wel,
de scherpe kanten gaan er af,
dat is zo,
Dat vertelde jij vroeger van jouw moeder,
maar het gemis,
blijft altijd...

Altijd.... en nu ik hier zo bij je zit,
denk ik.. het lijkt gisteren..
en
Voel ik weer die pijn,
van het zonder jou zijn.


xxx









25 opmerkingen:

  1. Ja Dien het gemis blijft al gaan de scherpe kantjes er vanaf .Ik zeg ook altijd het verdriet word zachter met de jaren maar het gemis blijft .
    Sterkte en een lieve groet ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'k weet wat er door je heen gaat Dien.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herken dit zo, gemis gaat niet over zeker niet van je ouders. Sterkte en groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja,heel herkenbaar,Dien.
    En wat heb je het mooi geschreven.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte vandaag, en een hug Dien. Het gemis blijft inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel sterkte voor vandaag Dien. Gemis blijft altijd in je hart. Wat heb je mooi geschreven over ma en pa.
    Ik ben wel echt stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je moeder kun je eigenlijk nooit missen, ik kom eigenlijk
    maar zelden op de begraafplaats waar mijn ouders liggen.
    Ze zijn daar niet maar in mijn hart praat ik nog vaak met
    mijn moeder. Je blijft geliefden koesteren en het gemis
    blijft altijd . Maar zolang je aan ze denkt, zijn ze niet
    echt dood, ze leven in je voort.
    Sterkte vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede morgen lieve Dien en een fijn weekend gewenst, hoewel... met de gedachte aan je beide helaas gestorven ouders zal het wel een moeilijke dag worden... heel veel sterkte gewenst!

    Zeven maal om de aarde gaan,
    als het zou moeten op handen en voeten;
    zeven maal om die ene te groeten
    die daar lachend te wachten zou staan.
    Zeven maal om de aarde gaan

    Zeven maal over de zeeën te gaan,
    schraal in de kleren, wat zou het mij deren,
    kon uit de dood ik die ene doen keren.
    Zeven maal over de zeeën gaan -
    zeven maal om met z'n tweeën te staan.
    © Ida Gerhardt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi en ontroerend Dien, dit soort dagen, blijven altijd akelig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moeilijke dag voor je Dien, al is het al lang geleden, het blijft schuren. Want je moedertje die is toch niet te vervangen.
    Sterkte Dien!

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Klaproosje.

    Het gemis blijft altijd bij je.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi, zoals je ook deze dag onder woorden weet te brengen, Klaproos.
    Geniet van de mooie herinneringen aan je moeder, aan je vader en van het weekend.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het gemis blijft altijd, mijn ouders zijn er ook niet meer, maar ik mis ze erg en denk vaak aan ze.
    Helaas woon ik nu te ver weg om ze te bezoeken.

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach lieverd... dikke kus! Wat zouden ze trots op je zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dien wat heb je dit mooi geschreven,je lieve ouders
    al is het lang geleden,ze blijven in herinnering
    soms verdrietig of met een glimlach
    je draagt ze altijd bij je,diep in je hart.
    liefs een groetje
    Christiene

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Warme woorden, lege plekken
    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het blijft een gemis in je leven.
    Je hebt haar mooie herdacht, kon het nog maar een keer die arm. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die browser van mij doet weer eens raar, en dan reageer ik en wordt het niet geplaatst , zucht....
    Mooi eerbetoon aan je ouders Dien, het zal wel altijd een groot gemis blijven, sterkte..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goede morgen Roos een fijne zondag gewenst, al is die wel
    een uurtje korter dan normaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gemis dat, ook al gaan de scherpe kanten eraf, nooit echt overgaat... Sterkte hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het gemis gaat nooit over. Zelfs niet wanneer de tijd er heel lang overheen is geweest. Je pap en mam waren gewoon heel ongewoon bijzondere mensen en die zou je het liefst je hele leven lang om je heen hebben. Warmen woorden schetsen een koude leegte...
    Soms heb je wat extra liefde nodig. Soms is nu. Kom hier, dan krijg je een knuffel ♥♥♥
    Ik wens je sterkte en veel warmte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha lieve schat,

    het is best oké als je je moedertje mist.
    Ik moet er niet aan denken om mijn moeder niet te missen!
    Niet dat ik nou elke dag constant aan haar denk, maar toch wel vaak...
    Ze is nog steeds mijn allergrootste schat!

    ♥♥♥ ♥♥♥

    Dikke pakkerd van Dasja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. het gemis blijft er inderdaad Dien ook al gaan zoals je zegt de scherpe kantjes ervan
    Mijn moeder stierf 3 jaar voor de jouwe
    Mooi ook je woorden

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Herkenbaar Dien, als je juist ouder wordt blijft het gemis of wordt het gemis nog groter.
    Ik zie het ook als iets positief, want dan heb je van je moeder gehouden!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥