One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












27-03-2018

28.03. Caught Out In The Rain








*KLIK*
Beth Hart - Caught Out In The Rain
Openen in nieuw venster en klein maken




Een harde knal tegen mijn keukenraam




en dan even niks




Vliegen de veren in het rond




Twijfel wat te doen




Ga ik naar buiten, vliegt de sperwer weg
als de merel al dood is,
heeft hij nog honger




Moet hij weer op jacht,
om voedsel te vangen




Gelukkig voor mij...
ik zie bloed,

De merel is ten dode opgeschreven




Laat het zo zijn




Voor nu geen vogelzang van meneer merel meer
in de vroege morgen
Geen madrigalen die mij wekken




Wat veren,
een karkas en een kopje met een gele snavel

Is al wat er rest




Een sperwer met een dikke buik,
die weer het luchtruim kan kiezen zo meteen

De natuur is ergens wel wreed
maar toch ook niet

ze neemt niet meer dan ze nodig heeft

xxx








33 opmerkingen:

  1. Mooier dan deze beelden kan je dit niet voor je lens krijgen, Klaproos.
    Prachtige serie, een eerlijk stukje vlees, daar is niets mis mee. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hij heeft er eerlijk voor geknokt
      op deze manier kan ik het wel billijken dat er iemand aan het kortste eind trekt, de dieren in de oostvaardersplassen hebben geen schijn van kans:-( ❤

      Verwijderen
  2. zo gaat het er inderdaad aan toe in de natuur ... ergens toch wel jammer voor de merel maar ja ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook de sperwer moet eten om te leven, een merel of muis.
    Vind wel dat je er mooie foto's van hebt gemaakt.
    vind het een prachtige vogel de sperwer. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zooo, die z'n buikje is gevuld, energie genoeg om verder te trekken
    r.i.p. merel, je taak is volbracht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. kan er weer een paar dagen tegen :-) alles was op de pootjes en snavel na ❤

      Verwijderen
  5. Goede morgen Roos. Ja de natuur is niet lief.
    Maar ook een sperwer moet eten. En ik denk dat
    je toch wel door vogelzang wakker zal worden gemaakt.
    Het territorium zal wel overgenomen worden door een
    andere merel.
    Ik wens je een fijne woensdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Poeh... Daar schrik ik van op vroege ochtend. Het is natuur om te doen. Moet wel eten de beesten.
    Buikje is gevuld. Wel zielig... Natuur!!!! Je weet wel mooie foto's kunnen maken.
    Fijne dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Klaproosje.

    Mooie foto's zijn het geworden.
    Het is eten of op gegeten worden in de natuur.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is nu eenmaal de natuur Dien, het heeft jou wél bijzondere foto's opgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een schitterende reportage Klapperdeklappertje. Wat goed dat je de fliepsding bij de hand had.
    Je had zelfs nog tijd om te bedenken wat je het beste kon doen: de merel redden, of het buikje van de sperwer vullen!
    Knappe fliepser!
    Knuff XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. toen ik dat bloed zag wel ..... anders weet ik niet wat ik gedaan zou hebben ❤

      Verwijderen
  10. Het is natuurlijk nooit leuk om dit van dichtbij mee te maken... maar wat een moment, Rooske!
    Je hebt het knap weten vast te leggen...
    Lieve groetjes Anna 😢 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed van je dat je kon blijven fotograferen.
    Het laat aan duidelijkheid niets te wensen over...knappe foto`s en serie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bonjour Klaprooske,

    Beth Hart horen en dan foto's van een smullende sperwer zien...
    Dat is een soort van eerst Napels zien en dan sterven... ik bedoel maar!
    Jij bofkont... een knal tegen je keukenraam -schrik!- en meteen je camera pakken. klik klik klik

    Heel spannend!

    Dagdag!
    ♥ ♥ ♥ Dasja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een belevenis om nooit te vergeten !hoe erg ook. Blijkbaar zijn er al merels te weinig volgens natuurpunt hier. Maar blijkbaar wil die sperwer enkel in't zwart eten zonder kassa bonneke Super beelden he Grts

      Verwijderen
    2. Whaahahah, Willy, dat vind ik nou weer echte humor voor jou :-)
      geweldig ❤

      Verwijderen
    3. Beth Hart, lang geleden hé, dat ik haar liedjes gebruikte :-)

      Verwijderen
  13. Dit is nou écht natuur. Eten of gegeten worden. Het is hard. Ik vind het zielig maar ik heb er vrede mee.
    Een levensechte reportage bij jou in de tuin. Voer voor een natuurfotografe (-: Dat ben jij pur sang, liefie.
    Van zo'n knal tegen de ruit schrik ik me altijd te pletter. Sinds we een soort huisje in het raamkozijn weg hebben gehaald, is het minder geworden. Je twijfel begrijp ik zo goed... Al met al een mooie serie foto's. Alleen die ene waarop ik de ogen van de merel zie, vind ik hartverscheurend.
    Dikke kus ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja lieverdje, ik snap je, maar dat is de foto, waarop ik zag dat er bloed op de snavel zit, dan gaat het diertje tóch dood, dan kun j e beter de sperwer zijn buik vol laten eten... dan is het niet voor niks geweest..
      ik heb niet eens iets voor mijn raam hangen ik denk dat de merel van schrik ertegenaan is gevlogen❤

      Verwijderen
  14. Ohhh Dien ik kan er niet naar kijken zonder dat de rillingen over mijn lijf lopen sorry dus snel door gescrold .En ja ik weet dat het is de natuur nu eenmaal.Ik ben een softie en weet ook wel dieren doden niet om te doden maar om te eten Ooit een Vlaamse Gaai gezien die een muis of iets dergelijks te pakken had op ons afdak en ik heb hem met zijn buit weggejaagd .Wij hebben op de achterdeur stickers geplakt en toch vliegt er nog wel eens een vogel tegenaan .
    Gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja een dergelijke klap heb ik ook eens meegemaakt, wipte van mijn stoel omhoog! Maar wat jij verder gefotografeerd hebt, dat is (helaas) de realiteit van de Natuur met grote N. Die zorgt voor iedereen zeggen ze dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O wauw, wat een gelukkie dat dit vlak voor je raam gebeurde! En dat je het zo goed op de foto kreeg!
    Wegjagen heeft geen zin, dan pakt hij weer een andere prooi en zo is de natuur nou eenmaal.
    Ik snap wel dat sommige mensen er niet tegen kunnen, maar ik vind het mooi al lijkt het wreed.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De natuur is soms mooi maar soms ook heel hard als je dit van dicht bij mee maakt Dien
    maar ook een sperwer moet leven en eten,
    jammer voor de merel, en ik denk dat er wel weer een andere gaat komen die zijn lied laat horen.
    Ik hoor ze hier ook overal in de vroege ochtend, ondanks de kou de regen geeft dat dan wel een lente gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is natuurlijk sneu voor de merel, en ook voor jou omdat je voorlopig de merelzang even moet missen, maar het heeft je wel een gruwelijk mooie fotoserie opgeleverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De één zijn dood is de andere zijn brood. Ook de sperwer moet leven hoewel deze knappe foto's die je er van nam wel heel confronterend zijn.
    Je had gelijk om niet tussen te komen want de merel was toch ten dode opgeschreven...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gruwelijk mooi en volkomen natuurlijk. En mooi in beeld genomen. Als een worm een lief kopje had, dan had hij ook meer fans als de merel 'm op dreigde te eten. Ooit zat er ook een roofvogel in mijn achtertuin en at een duif op. Alleen pootjes en veren lagen er nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wowwwwwwwwww wat een horror-serie Roosje. Keek bibber bibber wel een beetje tussen mijn vingers door hoor. Al naar Vroege Vogels gestuurd? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het hoort bij de natuur. Het is wel een bijzondere serie geworden. Het gebeurt niet zo vaak dat je een sectie ziet in je tuin. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De ene zijn dood ... tja, de wet van de sterkste hè ... Gruwelijk mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥