One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












27-11-2018

28.11. God Is Gratis








*KLIK*
Herman Van Veen - God Is Gratis
Openen in nieuw venster en klein maken




God is de wind
God is de wind, jongen
die door je haar
die door je haar
waait


God is de zon
God is de zon, jongen
die je gezicht
die je gezicht
verwarmt


God is geen bijl
God is geen wet
God is geen standbeeld
God is geen oordeel


God is een vlok
God is een sneeuwvlok
die op je hand
die op je hand
smelt


God is een woord
God is een naam
die in je hart
die in je hart
woont
God is gratis


Herman van Veen


ik heb 'm 'n rood neusje gegeven:-)

Wat is jullie idee van /over God?





18 opmerkingen:

  1. Tja, volgens de leer, zijn wij allen kinderen van God, een Vader die zoveel van zijn kinderen laat afslachten, verhonger en lijden??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow Dien... je snijdt wel een onderwerp aan :-)... Ik houd me er even buiten oké... als geloof ik zeker dat er meer is tussen hemel en aarde, en vind ik de tekst van Herman prachtig :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herman zegt het mooi! Zo kan het voor mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herman zegt het goed. We kunnen God niet aansprakelijk maken voor de fouten die wij mensen maken.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een mooie tekst en ik geloof dat we allemaal een klein godsvonkje in ons hebben,
    dat we zelf de keus hebben omdat te koesteren en te laten groeien.
    Of het in de kiem smoren en dan heel erg egoïstisch worden in de wereld van ikke leven. :-(
    Mijn motto is leven is liefde en liefde is leven, wanneer iedereen dat zou hanteren
    krijgen we een veel liefdevollere wereld.

    Liefs Erica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen Roos, wat is God voor mij, daar weet ik zo vroeg in de ochtend nog niet veel diepzinnigs over te zeggen.
    Mensen moeten hun eigen beslissingen nemen en hun eigen fouten maken, daar kun je God niet voor verantwoordelijk maken.
    Een mooie tekst is het zeker wel en iets om over na te denken .

    Vandaag wordt mijn zus 78 en daar ga ik even om de koffie, wel een eindje rijden maar ik hoop vanavond weer gezond en wel terug thuis te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je schitterend mooie gedicht geschreven over de god.In arme landen hebben al moeilijk genoeg. Vooral kinderen in Jemen. Herman zegt al mooi genoeg. Boom foto is prachtig om te ten zien zijn rode neus. Leuk! Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je eerste foto is een topper
    en als God daar voor iets tussen zit om zo'n mooie kleuren te toveren in de herfst dan mag hij blijven :-)
    ik zit in tweestrijd, soms denk ik er is totaal niets, maar dan betrap ik me er op toch weer in iets te geloven... kwaad kan het zeker niet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Lieve Klappie,

    nee... die komt er bij mij niet in...
    En
    als er een god is, dan moet het wel een godin zijn.

    Ik vier wel de joodse feestdagen, komende zondagavond begint Chanoeka, maar dat is wat mij betreft allemaal folklore...

    Dagdag...
    Heb het goed vandaag...
    Xxx, Marlou

    .


    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben streng katholiek opgevoed maar heb afstand gedaan van alles wat met kerk en geloof te maken heeft.
    Maar je hartje is binnen :) nu nog inpakken als cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goede morgen lieve Klapper.
    Prachtig logje alweer en hoewel ik helemaal niets met god heb, van welke religie dan ook, kan ik er wel inkomen dat jij er troost in vindt.
    Zelf hou ik het bij de natuur die zo mooi is en zo goed in elkaar steekt, dat is op zich al een wonder hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. God ... daar laat ik me niet mee in.
    Ik heb meer met bomen dan met God. Zelfs als ze een rood neusje hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi verwoord in het lied, geïllustreerd met prachtig bijpassende kleurfoto`s

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hier zou ik niet direct kunnen op antwoorden

    en knappe eerste foto Roos

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt voor je bericht over mijn link.
    Ik moet goed kijken want google +
    drinkt steeds voor, dus overal waar ik reageer,
    ga ik nu met de hand mijn log inzetten.

    Nog een fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Herman Van Veen zingt God Is Gratis, na de hartjes kan ik niet anders zeggen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben als 'heiden' ongelovige thomas opgevoed, met groot respect voor hen die wel een geloof hebben. Uiteindelijk was het ook aan mijzelf toen ik er kennis van kreeg dat er een God zou bestaan om dat zelf te onderzoeken in mijn tienertijd. Met de woorden, 'als jij jezelf wilt bekeren, prima, maar val ons niet lastig.'

    Er is meer tussen hemel en aarde, maar ik geloof in het Universum, de kracht van Moeder Aarde, en energie, het onzichtbare, maar God? Dan is er ook een Godin, het 1 kan niet bestaan zonder het andere, ik geloof dus in Yin en Yang, dat principe ;-)

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. God is Liefde. God is het Licht. God is het Eeuwige Leven.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥