One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












03-03-2019

04.03. Licht, zonnig









*KLIK*
India.Arie Sings - I Am Light
Openen in nieuw venster en klein maken




En ik noem je ......
ehhhm effe denken...
boterbloem hebben we al gehad,
paardenbloemm....
hmmmm

kornoelje ook,
forsythia... narcis...
akoniet.
potverdillekes....
dille hebben we ook...
slanke sleutelbloem, dat is ook wel een mooitje toch,
mja..
die is al vergeven
speenkruid,
dotterbloem
nee ik noem je
zo sprak de schepper :-)
klein hoefblad Tussilago farfara
Dat klinkt zo lekker carnavalesk

maar je bent zóveel meer
Tussilago
is afgeleid van tussis = hoesten en agere = verdrijven.
De plant is dan ook gebruikt als hoestverdrijvend middel
en tegen neuralgische aandoeningen.

wat een kleurig zonnig knap blommeke ben je toch


ik pluk je niet,
ik laat je staan,


bloei maar lekker door

Dag webbies,
geniet van je dag
en van je carnaval
als je dat gaat vieren, "breng elkaar goed thuis "

xxx










22 opmerkingen:

  1. I Am Light, dan kon deze dag niet zeggen.
    Maar laat de bloemen maar voor de kleuren zorgen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede morgen Roos, ja het klein hoefblad is een zonnig kleurtje in de berm rond deze tijd.
    Ik wens je een fijne maandag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Carnaval? Nee dat vier ik niet :P Een kennis va me lag gister voor dood op de bank. Dat heb ik er niet voor over :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat zijn echte zonnetjes hé
    hoeven zich niet te forceren, puur natuur

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede morgen lieve Klapper.
    Naast al die namen heb je er eentje vergeten: wij noemen dat de pisseblom, vraag me niet waarom hihi.
    Je maakte er een mooi log over, heel interessant ook.
    En als je carnaval viert, geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja gerda zo noemen wij paardenbloemen ook, maar dit is een mooike, het kleine hoefblad :-) dat is weer wat anders :-)

      Verwijderen
  6. Mooi bluumke.
    Nog veel plezier mocht je gaan carnavallen. Wij hebben het al gehad ( 3 optochten :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh jeetje nee hoor wij niet Toos, lekker thuis gebleven :-)

      Verwijderen
  7. Prachtig Dien. Voor mij geen carnaval hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Paardebloem.. een van de mooie bloemen die er bestaat. Alleen ziet niet iedereen dat in.

    Love As always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klein hoefblad di mario :-) ook erg mooi nét als de paardenbloem :-)

      Verwijderen
  9. Het zijn mooie voorjaarsbloeiers die altijd weer vrolijk stemmen.
    In ons tuintje laat ik dat op dit moment over aan hun kleurgenoten de tête a tête narcissen.
    Carnaval laat ik lekker aan jullie zuiderlingen over ... fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een zonnetje op een winderige dag Roos

    en carnaval is niet echt mijn ding

    maar ik hoop er wel enkele foto's te maken

    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is nu mooi weertje.
    Gelukkig maar voor de carnaval.
    Maar carnaval is niet mijn echt ding.
    Mooie foto van paardenbloem.

    Fijne dag veder.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, prachtig van vorm zijn deze huis,tuin en keukenplanten hè ?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het best een leuke bloem, ze zijn vroeg maar alles loopt al uit bij ons in de tuin.

    groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weer wat geleerd.
    Mooie foto van dit kleurig geeltje. Is het de eerste bloeiende gele bloem?
    En nu met dit weer, arm bloemetje.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥