One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












10-03-2019

11.03. 't is wild en 't knaagt









*KLIK*
Pachelbel's Canon in D
Openen in nieuw venster en klein maken




Met de introductie van wilde dieren gaat nogal eens wat mis,
Verschillende ecologen zijn erg voor het rewilden van de natuur,




Dieren die hier vroeger voorkwamen moeten weer geïntroduceerd worden,

met alle gevolgen van dien ,
nee niet ik, die andere dien.. :-)"dúh"




H​et idee wordt niet breed maatschappelijk gedragen,
en roept weerstand op bij veel mensen die van de natuur houden,
zo ook bij mij,

Natuur laat je, daar blijf je af,
dat móet je niet willen sturen,




​De introductie van bevers was zó succesvol,
dat er nu zelfs afgeschoten worden :-(
Het is een plaag geworden :-(




nou vraag ik je:-(
Het is een prachtig dier en het maakt ze niet uit waar ze hun tanden in moeten zetten,
een monumentale beuk, of een prachtige eikenboom,
of wat wilgentakken...
Als ze maar kunnen knagen,




en zo gaan er aardig wat prachtige bomen tegen de vlakte,
bomen die Staatsbosbeheer weer opruimt,
want ohhhh er moest eens een beverburcht gebouwd worden :-(




Met als gevolg dat Ed en Willem weer op zoek gaan naar ander bouwmateriaal...
ehhhhhh rewilden.....




jawel SBB en ARK Natuurontwikkeling doe maar in je eigen achtertuin...
maar niet in onze natuur, daar moeten jullie afblijven


Kijk en soms....
:-)




Laten Ed en Willem een boodschap achter voor mij :-)

Lof joe to boys


xxx












20 opmerkingen:

  1. Toch bijzonder om dit aan te te treffen hoor Dien, Ed en Willem zijn flink bezig geweest.
    Groetjes, Edward McDunn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Er en Willem zijn lekker bezig, bijzonder om te zien. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb al eerder eens gezegd, de mens maakt de natuur kapot en de natuur moet het maar zelf weer herstellen.

    Love as always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke uitspraak van Virginie Woolf. Die geeft me een rustig gevoel, dat ik niet zo mijn best hoeven lopen doen en gewoon mezelf kan zijn. Prachtig. Mijn dochter moet voor haar studie Engels net een boek lezen van Virginia Woolf. The lighthouse geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De natuur laat zich niet sturen.
    Jammer dat die bevers al de bomen kapot maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen Roos, ik geloof niet dat we in Nederland nog 'echte' natuur hebben, overal probeert de mens te sturen.
    Een fijne maandag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja, komt een groepje mannen met graafmachines, gaan een paar weken aan de slag en opeens noemen ze het natuur. Compensatie voor dat oude bos wat ze weg hebben gehaald. Klootzakken zijn het.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heee poppeldepeee,

    wat schitterend!
    Dat is nog eens een fijne thuiskomer: bevers, die de tanden kort houden... knaag knaag knaag.
    Ja, ik ben voor bomen, zeker weten, maar ik ben ook voor bevers.
    Dus... knaag maar raak.
    Maar..... laat die bomen gewoon liggen! Dan is er nog voor een jaar aan knaagtijd! Als het niet langer is.

    Haaa... home again.
    Dagdag!
    Liefs van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoiets te treffen op een boom, dat kan geen toeval zijn Dien:)

    x Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eigenlijk vind ik het een sterk staaltje. Zover door durven knagen, dat ze net niet omvallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zo mooi kunnen wij ze niet af knagen :-)
    jammer van de bomen maar nog erger is die dieren afschieten, ze doen ook maar wat hun instinct ze ingeeft

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn de mensen toch aan het knoeien met de natuur! Eerst uitzetten en dan weer afschieten, wat een wanbeleid!
    Ik kan het niet begrijpen.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goede morgen Klappertje.

    Hebben jullie geen stormschade gehad? Want als ik die doorgeknaagde bomen op je mooie foto's zie vrees ik wel dat de bevers hun werk een beetje te goed hebben gedaan.

    Je hebt gelijk, blijf met je handen af van de natuur, die zorgt wel voor zichzelf. Want je weet nooit dat, als je iets aan het ecologisch evenwicht verandert, of je niet meer kwaad dan goed doet zoals je in je voorbeeld aanhaalde...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, het lijkt wel of niemand meer nadenkt, dan zijn neus lang is !!
    Maar je foto`s zijn prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als je de natuur zijn gang wilt laten gaan, moet je ook geen dieren uitzetten. Die komen dan vanzelf wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. die hebben er hun tanden in gezet

    vreemd om dit te zien

    hier had ik er nog niet over gehoord

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mag het in één woord ?...…………...SUPER !!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Met Pachelbel's Canon in D kun je heel wat uren genieten van je omgeving.
    Het probleem is dat de balans er niet meer is, er zijn geen natuurlijke vijanden meer.
    Nu zijn er twee wolven en roept met al over beheer. Hans

    Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een dergelijk beeld kennen we in deze omgeving niet. Wel bijzonder als je dit in de natuur ziet.
    Die ene boom gaat bij rukwinden wel plat.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En toch ben ik wel blij dat bij ons de otter terug is ...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥