One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












06-03-2019

07.03 Laat ons een bloem








*KLIK*
Louis Neefs - Laat ons een bloem
Openen in nieuw venster en klein maken




Laat ons een boom

en vergeet voor een keer hoeveel geld een miljoen is




Zou het helpen,
om Staatsbosbeheer te smeken




Je gemeente aan te schrijven.




Dat je bos er aan gaat.
:-(




Het stemt mij somber,
als ik zie hoeveel bomen
er omgehakt worden,




en hóe weinig er voor terug komt.




Met alle gepraat over klimaat




vind ik het errrrg onzorvuldig,
en ondoordacht.




Iemand van bosbeheer vertelde me
dat hij zich ook zorgen maakte om de kaalslagen,

maar dat natuurbeheerders naar een oerbos toewillen.




Nou...
ik zou zeggen...

blijf er dan vooral van af met je vingers

Laat de natuur haar gang gaan
die heeft geen mensen nodig

wij haar wel

xxx



Dank jullie wel voor je reactie op mijn vorige blog takkenwijf :-)
tóch zijn er nogal wat mensen
die wat gemeen hebben met elkaar hé

" keileuk"





20 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige serie foto's heb je gemaakt Dien.
    De ervaring is dat protesten maar slecht werken, als men iets wil uitvoeren zijn ze haast niet meer te stoppen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op een dag zullen zij ook merken hoe belangrijk de natuur is met alles wat er in leeft maar dan zal het allemaal wel te laat zijn.
    Ik maak me echt heel veel zorgen. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is triest Dien hoeveel bomen en groen er steeds verdwijnt en ik begrijp er niets van .Als ik zie in onze wijk wat er sinds kort weer verdwenen is ,echt heel erg ! In elk geval zijn je foto's prachtig .
    lieve gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi al dat bekertjes mos. Jammer dat het met 't bos een stuk minder is gesteld.
    Die jongens van Staatsbosbeheer zijn mijn grootste vrienden ook niet meer intussen. Maar dat wist je al ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede morgen Roos, prachtige foto's,bij de eerste dacht ik even een kleine dino te zien die in een boom klom ;) Hopelijk worden er ook weer bomen terug geplant want in een land zonder bomen wil je toch niet zijn
    Ik wens je een fijne donderdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier hebben ze wel wat weggehaald in het bos, maar geen kaalslag. Dat zou toch niet moeten mogen. Yaron zag in de bovenste foto een dino en ik zag er een olifant in.. wel op de kop, maar toch.. ;-)

    Love as always
    Di mario en Yaron.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een oerbos, dan moet je alles z'n gang laten gaan

    wat een mooie kelkjes, of eigenlijk zijn het kabouterbekertjes hé, prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, ik heb hier geprobeerd er wat aan te doen. Zonder resultaat. Ze doen wat ze willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een oerbos zie ik niet vlug komen. Daarvoor is er veel te veel bebouwd en bewoond op deze planeet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is inderdaad echt triest, hoeveel bomen er tegen de vlakte gaan, je hebt er hier een mooi en goed blog over geplaatst. Ach ja, Louis Neefs, ook veel te jong overleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Klaproosje.

    Wat mooi deze stronken en mosjes.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Laten we eens laten groeien, bloeien, toch...

    X Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vooral die eerste foto is bijzonder zeg! Wat zit dat groen hoog in de boom. Een bijzondere en mooie plek. Ik houd van de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als men die foto's bekijkt zou men die "geleerde supermensen " toch een trap tegen hun kont geven he Hier in de Merode bossen zijn ze ook bezig geweest
    Onvoorstelbaar !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi bekermos, handen af van de natuur helemaal mee eens....mensDOM
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bomen die opnieuw worden geplant hebben jaren nodig om weer een mooi bos te gaan vormen meestal halen ze dit nog geeneens omdat mens weer zo nodig de bomen weer gaan weghalen en soms zonder een geldige reden. Zogenaamd met een smoes dat ze ziek zijn wat niet altijd waar is. Daar kan ik mij soms ook kwaad om maken. Men zeurt over het klimaat, terwijl de mens zelf de boosdoener is hiervan. Je foto's van de bekermos. Het is als een bos in miniatuurweergave zoals jij hen op de foto heb gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tja Dien, begrijpe wie het begrijpen kan. Men wil terug naar een oerbos door bomen te kappen en een heuse kaalslag te veroorzaken?
    Ook die prietpraat over bodemvreemde gewassen is oerdom. beter zou het zijn om al de woningen die hier niet thuishoren met de grond gelijk te maken. Iedereen wil een stukje grond rond zich heen en daarvoor moet de natuur wijken. En als we het nog verder willen drijven: ook de mens hoort hier niet thuis!
    Schitterende foto's maakte je alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige serie. Waarom al die bomen weg, terwijl het de luchtzuiveraars pur sang zijn.
    Men wil een oerbos... heb je daar geen bomen voor nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die van bosbeheer geven dus toe dat ze oermensen zijn, die echt geen verstand hebben van een bos :-(
    btw, de eerste foto in deze serie vind ik meer dan top !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥