One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












13-04-2016

14.04 Grrrrrrrrrr kssssst wegwezen








*KLIK*
Katy Perry - Roar
Openen in nieuw venster en klein maken




*Haba*
Goede morgen Roos. Wat hadden jullie uitgevreten
dat die boer zo boos was? Door zijn net ingezaaide
akker rondgeharkt? Bloesem van zijn bomen getrokken?
Of gewoon op zijn land gelopen,je hebt me nieuwsgierig
gemaakt.




*Petra*
Jammer dat je geen foto van de boer hebt,
ik stel me voor dat hij met een hooivork achter jullie aan zit, haha.




Nee Haba en Petra,
Niets van dat al.




Ik zag een heel mooi weitje,
zonder koeien,
met een slootje voor de jongens,
en veel bloemetjes




Prachtig toch,
zonnetje erbij lekker stil,
in de verte een boer die zijn land aan het bewerken is,
mooi dachten we




Mistletoe in de boom :-)




héél roosmantisch toch :-)




we genieten tegen de bomen omhoog,
en m'n jongens ook,




welke kant we ook opkijken,
het is overal zó intens mooi,




en dan ineens,
een hoop gekraak in het bosje naast ons,
ik denk Yes..... we gaan het meemaken,
een beer,
een leeuw,
een wonder:-)
een verschijning.....

een ree dan?

maar nee....




de boze boer,
die stond te schreeuwen dat we
"al "het wild wegjoegen
met de honden en

wat we wel niet dachten, dit was privé domein,
of we helemaal gek geworden waren??

nou nou nou tut tut tut boertje.....

het spijt ons vreselijk,
we hebben "absoluut" géén slechte bedoelingen.
en kapot maken doen we niks....




Chagrijnige knoest....:-)

hier een lieflijk bloemetje voor jou,
wij gaan wel weg :-)




Wat het nu was dat hem zo boos maakte, is denk ik ....
dat in het bosje een voederton stond..
daar komen fazanten en ander wild op af,
zodat hij het misschien eenvoudiger kan schieten....




Dumbo :-(
ga een andere hobbie zoeken..

baai baai zwaai zwaai
dag vogeltjes, niet bij de boze boer gaan spelen hoor :-)

xxx






41 opmerkingen:

  1. Geweldig! 'hier ene bloemetje van je eigen land voor jouw' zalig geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige serie Klaproos, foto 2 vind ik de mooiste, die van Ace de liefste en Damian -en profil- de allermooiste.
    Het geeft geen pas natuurlijk om een natuurbeheerder te storen in de uitvoering van zijn taak.....
    Maar bloesems, daar kwam ik eigenlijk voor naar Haspengouw, die zie ik nog niet! Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)
      oh Jan, geduld is een schone zaak,
      want vandaag gebeurde er wat moois,
      haspengouw moet even wachten :-)
      dat komt dan zaterdag weer aan de beurt:-)

      Verwijderen
  3. Tja, hij kan ook zomaar met zijn verkeerde been uit bed gestapt zijn, of nog geen koffie gehad deze morgen.
    Maar nu toch maar op naar de bloesems, want daar kwam je voor...!
    Het is wel een mooie tocht er naar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. ja maar:-) ik ken ook hele lieve vriendelijke boeren pieterbie :-)

      Verwijderen
  5. Dat was dus geen boer in wezen was het een jager.
    Tja die arme fazanten denken een eethuis te hebben
    gevonden en dan . . . .
    Kijk dat een teveel aan een bepaald soort wild
    soms wordt afgeschoten, ik hou er niet van, maar
    het kan nodig zijn (al doen ze het niet met teveel
    mensen op de wereld) Maar voeren om dieren te
    lokken en ze dan voor 'plezier' af te schieten, dat
    gaat me te ver. Bovendien mag in het voorjaar toch
    niet worden gejaagd? De dieren hebben jongen en dan
    is de jacht verboden dacht ik zo tot oktober of
    daaromtrent.
    Maar je foto's zijn in ieder geval weer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik weet het niet Haba, maar dat is de enige reden, en die van Ina zie hieronder

      Verwijderen
  6. Dat is toch niet te geloven, zo'n boer die achter je aanzit omdat je je jongens even laat stoeien? Wie jaagt er nu het wild weg, hij met zijn tractor en geweer of jullie?

    Je hebt voor- en tegenstanders van de jacht
    De jagers zijn ervoor
    De hazen en konijnen zijn ertegen
    Op een paar beunhazen na, die het niets kan schelen
    Die blijven toch altijd buiten schot (...)
    © Wim Slangen

    Schitterende foto's Klappertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahahha, je weet er gewoon een mooi verhaal van te maken terwijl die boer wel hagel in je billen had willen schieten. Heerlijke foto's heb je erbij gezet.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een boeha inderdaad. Maar ja, zulke mensen lopen er ook rond. Ik heb er niets mee. Enne, jagen mag nu niet dus dat zou de reden niet mogen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk het ook niet john maar lees de reaktie van ina maar dan weet je het

      Verwijderen
  9. en hij werd niet vriendelijker toen je hem dit lieflijke bloemetje gaf? onbegrijpelijk :-)

    als dat de reden was van zijn boosheid dan hoop ik maar dat de hondjes de vogels hebben weggejaagd

    mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Klaproosje.

    Jij hebt daar heerlijk gelopen in deze prachtige omgeving.
    Prachtige foto's heb je gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die zal met het verkeerde been uit zijn bed gestapt zijn of zag zijn avondeten verdwijnen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ssssssst niet allemaal oordelen, wat weten jullie er allemaal precies van... Het is prive-domein, hoe mooi ook, het mag niet... Wij hebben ook vaak wandelaars met honden op ons boerenland. Degene die vragen mogen wel op ons land, maar wel met de hond aangelijnd, Waarom zul je denken? We willen geen hondenpoep in ons land... En je wil niet weten hoeveel honden-eigenaren hun hond in ons land laten poepen... We wijzen hun dan altijd op de Neospora bacterie. Als je de behoefte van de hond op het land van de koeien laat doen, kan de koe ziek worden en haar ongeboren kalf afstoten. Ook in een wei zonder koeien moet geen hondenpoep in komen. De boer wil misschien het gras maaien vóór zijn koeien. Daarvan kunnen ze ook ziek worden. Ik weet wel de kans is klein. Maar als er heel veel honden komen wordt de kans steeds groter... Sorry Dien, ik kon dit effen niet laten ook dit effen te melden. http://www.gddiergezondheid.nl/diergezondheid/dierziekten/de-ziekte-neospora.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik begrijp je Ina, en ook j e onrust, als het zijn onrust was geweest had hij dat zo moeten zeggen,
      maar dan hoef je niet zo te lopen schreeuwen tegen iemand,
      mijn honden hebben niet gepoept daar, maar dat kon hij niet weten natuurlijk, maaien kan daar niet, te klein, heuvelig en nat,geen trekker kan daar de draai nemen.
      en hij schreeuwde alleen maar dat we al het wild verjoegen??
      rare man..... dat zeg ik :-)
      maar jou snap ik Ina..

      Verwijderen
  13. Nou ja wat een zuurpruim Dien. Arme boerin, als hij die heeft dan ;-)
    Ik heb dubbel gelegen om je verhaal, ik zag het voor me (een beer, een leeuw ......)

    Fijne dag vandaag!
    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ina heeft gelijk, het is mooi om onze honden te zien ravotten in de velden, maar voor de boeren niet zonder risico.....
    In Engeland zijn ze daar heel streng in, een boer mag zo zonder pardon de hond in zijn veld doodschieten volgens de wet.

    Maar het boereke had misschien al vroeg ruzie met zijn boerinneke ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaahha dat zal het misschien geweest zijn, en dan op ons uitkuren :-) stoute man :-)

      Verwijderen
  15. ?? Heel erg mooi (heb het een paar maal bekeken met een tussenpoos) en het blijft genieten echt op z'n "klappertjes" Super Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooie foto's en een leuk verhaal Roos

    en die foto met dat madeliefje, is om in te lijsten

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk verhaal en prachtige foto's Klapperdeklappertje! Wat een geweldig gebied!
    Laat je niet door een boer 'koeieneren', dat doet ie maar bij zijn koeien(eren)! :-D
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaah jawel hé, dat luikt me de aangewezen plek daarvoor:-)

      Verwijderen
  18. aha, die boer was blijkbaar een ordinaire stroper!
    De sloeber...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhm... dát durf ik zo bout niet te stellen Billy :-)

      Verwijderen
  19. Ongelooflijk hoe boertig sommige mensen kunnen reageren. Zo grof en ongemanierd. Je kan zoiets toch ook vriendelijk zeggen, dan heb je achteraf tenminste nog een goed gevoel. Niks van aantrekken zou ik zeggen, dan moet hij maar iets meer moeite doen om zijn vogels te vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou dat dacht ik dus ook,
      hij had het gewoon kunnen zeggen, maar hij ging zo tekeer alsof we wel een doodzonde hadden begaan..
      overdrijven is ook een kunst weet je :-)

      Verwijderen
  20. Hij had jullie ook op een vriendelijke manier uit kunnen leggen, dat hij liever niet had dat jullie daar met de honden kwamen. En misschien was het een idee voor hem om een duidelijke afrastering te maken? Onee, dom natuurlijk, dan komt het wild ook niet meer!
    Fijne avond nog!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tsja reageren we allemaal niet van tijd tot tijd overdone? Waarbij je dan achteraf denkt, ik had het ook wel op een andere manier kunnen zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. He getver.... weer een jager die op een "goedkope" manier wild wil schieten door middel van een voederton :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het lijkt wel een filmscene Roosje. Goed werk hoor om die knaller lekker te beletten op wild te schieten

    BeantwoordenVerwijderen
  24. een jagende & lompe boer... je moet ze maar tegenkomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥