One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












25-04-2016

26.04. Als je er niet vrolijk van wordt








*KLIK*
Philadelphia International All Stars Let's Clean Up The Ghetto
Openen in nieuw venster en klein maken




Dit ehh, gaat een beetje een raar blogje worden...
ik waarschuw maar vast...

Dan kun je je biezen nog pakken :-)




Ik droomde.. dat ik aan het doodgaan was...

En toen ik daar zo op mijn sterfbed lag te pierogen,
stonden er mensen aan mijn bed




En ik hoorde ze praten :-)

Och wat jammer toch dat ze gaat zei der een :-)
ik keek door een kiertje van mijn ogen:-)

en dacht:-)
dát moet ik onthouden :-)




Ohhh zei 'n ander, en wat laat ze veel na!!!
Ik herkende de stem uit 1000 den, en dacht och lieverd
ohhh:-) dát moet ik onthouden...:-)


Ja hé, zei 'n ander... hééél veel foto's, en muziek...
en boeken....
agenda's dagboeken.... brieven....

fotoalbums
pffffff wat moeten we ermee??


Ik dacht Huh??

* blink blink*

dát moet ik onthouden :-)




En dat is precies wat ik gedaan heb.....

( toen ik wakker werd)
Nu ben ik dus grote opruiming aan het houden,
de vrachtwagen van het oud papier kreeg z'n buik vol, van foto's,
kaarten en brieven...
van duifjes en fuifnummers:-)

Op de afval zak voor het plastic staat te lezen:
Van uw afval maken wij nieuwe spulletjes...
nou....:-) ga je gang, die cd's dat wordt vast een kunstwerk :-)

"NIKS" spaar ik...

want zeg nou zelf....
wie zit er op mijn rommeltjes te wachten na mijn dood:-)
whaaaa,
een verhelderende droom...
dat resulteerde in een opruimwoede,
"lekker joh"
ik kan het iedereen aanraden:-)


enne.. als je nog iets wilt hebben...
zeg het dan voordat het weg is:-)


xxx









33 opmerkingen:

  1. Al wat ik nalaat, zal zijn voor die ........... ?!
    Goed dus dat ik niet veel nalaat.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb net vandaag weer vier zakken vol weg gedaan. Geloof mij.. er zijn er nog wel tienduizend. Maar ik heb nog een leven voor me om veel te lozen...

    Love As Always
    Di Mario

    Ehhhhh pierogen? Nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. pierogen di mario, dat is met halfgesloten ogen liggen :-)


      lekker he dat opruimen :-)

      Verwijderen
  3. Heerlijk dat je daar in je eentje over kan beslissen, Klaproos. Met twee krijg je niet zo snel dezelfde droom......
    Prachtig verhaal..... en de foto's.....top.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) nee Jan dat is een probleem denk ik, maar in mijn huis.... bepaal ik wat ik opruim hé :-)

      Verwijderen
  4. Wie dan leeft die dan zorgt, ik denk nog niet na over mijn dood want dat maak ik toch niet mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou..... ik vind het wel aardig dat mijn rotzooi door mij opgeruimd wordt rene :-)

      Verwijderen
  5. Dromen kunnen verwarrend zijn, Let's Clean Up The Ghetto is soms nodig.
    De foto's spreken ook een verhaal, na de dood van de boom is er ondanks het verval toch schoonheid te ontdekken. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. overal is schoonheid hans, je moet het alleen willen zien hé :-)

      Verwijderen
  6. Hahaha nou kreeg ik maar zulke dromen die me de volgende ochtend zo flink aan het werk zouden zetten :D
    Hoop dat je nu heerlijk kunt dansen in je zee van ruimte Roosje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nadat mijn moeder heen gegaan was had ik maar voor 1 iets interesse uit haar hebben en houden: haar foto-albums.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede morgen Roos, ik heb nog steeds stapels papier
    van mijn man die weg moeten, dus ik ga nu dozen
    sparen om de boel in te doen. Fijne dinsdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja lieve Haba, daar kleven herinneringen aan, dat is dan nog weer anders hé.

      sterkte hé
      xxx

      Verwijderen
  9. Kijk en zo kan het ook :-)... een opgeruimd huis, een opgeruimd hoofd en ik hoop dat we nog lang van al je 'rare' blogjes kunnen genieten! Dikke knuffel xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vást helena.... als je blijft kijken, zie je altijd wel iets nieuws :-)

      Verwijderen
  10. Ja, af en toe is het gewoon nodig om eens flink opruiming te houden...!
    Weg met al die zooi waar je toch niets mee doet.... heerlijk... :-)
    Mooie dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb ik vorig jaar ook gedaan, stapels boeken, kleren vanalles en er is nog een hele zolder. Opgeruimd staat netjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lekker joke ik ben nog maar net begonnen op zolder en werk naar beneden :-)

      Verwijderen
  12. Oei, het is wel heel vroeg in je leven dat jij nu aan je dood en nalatenschap denkt lieve Klapper. Opruimen oké, maat denken dat je niets achter laat dat de moeite waard is, dat mag je beslist niet doen. Moest ik in je droom aan je sterfbed gestaan hebben, dan had ik je heel wat anders verteld. Zoals bijvoorbeeld over jouw mooie foto's of het heerlijke gevoel die je me altijd geeft als ik hier voorbij kom. Nu ja, dat zijn eigenlijk geen materiële dingen maar daar gaat het leven over: iets voor een andere betekenen, maar vooral voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach lieve gerda...
      de heel persoonlijke foto's bewaar ik wel, of geef ze aan iemand die me lief is, maar vakantie albums,...etc, weg ermee,
      en ben eerlijk als ik er niet meer ben denk jij toch wel aan me,

      je bent een heerlijke lieverd


      xxx

      Verwijderen
  13. een goed werk is dat, heeft je familie minder op te ruimen als je komt te gaan ;-)
    ja k doe dat ook vaak, en toch zet je altijd weer iets terug maar de volgende keer wordt het dan wel mee opgeruimd :-)
    de kringwinkel en ecoshop heeft al heel wat gekregen van me

    zolang je je blog niet wegruimt en je enthousiasme zijn we content :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Opruimen is heerlijk! Het is alleen het eraan beginnen dat soms wat in de weg zit.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Klaproosje.

    Prachtig zijn je zwart/wit foto's van de stronken.
    De groeven de jaarringen als je kijkt zie je veel.
    En jij ziet, hoort en voelt veel.
    Ik heb mijn leven in twee dozen, lekker simpel.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hello dear,

    terwijl ik op m'n stoel zit te dansen op de muziek van Let's clean the ghetto...
    ja en zelfs typen doe ik op de maat... moet ik meteen denken aan wat je droomde en doet en schrijft.
    Ik sta er helemaal achter! Maar dat weet je al, want ik heb vorig jaar een gigantische opruimmaand gehad...
    Heerlijk!
    Ik was er zo blij mee. Weg met die ballast! Clean up the ghettooooo.....

    Als het wat beter weer is begin ik aan de schuur. Dat kwam er vorig jaar niet van. Clean up!

    Succes verder...je doet het hartstikke goed!
    Xxx, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  17. alle ballast weg Roos

    knap geschreven en die foto's passen daar perfect bij

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dien mooi geschreven,en alles kan weg,nou ja bijna alles.
    Jou droom is een mooie aanzet in de goede richting.
    Zelfs een goede tip,aan je zelf te vragen wat moet die ander er mee?
    ook niks,deze houden we er in,dat is een goeie!!!
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha ... heerlijk ... ;-)
    Je hebt nog een geweldig moment uitgezocht voor je opruimwoede ook, want buiten is toch niets te beleven momenteel.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik denk niet dat ik zoveel rommel heb, maar als ik er iemand plezier kan mee doen...

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik kan wel wat hebben hoor :-)
    maar je weet toch Dien, dromen zijn bedrog....
    en een mens spaat wat bij elkaar in zijn leven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat is een droom met grote gevolgen. Alles wat jij zorgvuldig hebt bewaard wordt door het nageslacht weggegooid, vernietigd, alsof je niet hebt bestaan. Tsja dan kun je beter zelf opruiming houden.
    Je zult vast nog wel spijt krijgen van bepaalde zaken die je hebt weggegooid, want dat hoort er ook bij.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥