One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












26-04-2016

27.04. Heftig








*KLIK*
Ed Sheeran - Photograph
Openen in nieuw venster en klein maken




Heftig,dat opruimen,
dat merkte ik vandaag,
bij het wegdoen van foto's en negatieven...




Het fotograferen dat ik via mijn oudste
inmiddels overleden broer ontdekt heb...
hij was de fotograaf in de familie,
de man met een camera,
en eigenlijk heb ik het stokje van hem overgenomen,




Vandaag verdween mijn leven op negatief
vanaf 1971 in de plastic zak...

"picture that"

"bizar" eigenlijk....
veel herinneringen...
voornamelijk fijne gehad vandaag..


en morgen....
zak ik een verdieping.....
en gaat m'n hobbiekamer onder het kritische opruim oog :-)


whoop whoop.... aai laaik it :-)

xxx





31 opmerkingen:

  1. Hahahahhaa, Klapper.. je houdt straks alleen maar een hondenmand en een voerbak over.. Nou ja.. dan liggen de mannen er tenminste nog goed bij.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit beeld doet mij denken aan die fantastische Amerikaanse fotografe die pas ontdekt werd nadat een student een doos negatieven van haar kocht op een veiling. Ben haar naam nu even kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik weet wie je bedoelt pieterbie, ik kom ook niet op haar naam maar zo ruig zal het met mij wel niet gaan hoor, geloof ik niks van :-)

      Verwijderen
  3. Goh wat knap van je, rigoureus alles weggooien.
    Als ik op wil ruimen, zit ik steeds met van alles
    in mijn handen dingen vol herinnering en dan leg
    ik het meestal weer terug.
    Dus opruimen schiet bij mij niet erg op eerlijk
    gezegd. Ik wens je een fijne Koningsdag toe al is
    het weer beroerd voor de kinderen met hun spulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haba, jij hebt kinderen en kleinkinderen dat maakt een groot verschil :-)

      Verwijderen
  4. Soms is het gewoon nodig om eens goed op te ruimen...!
    Goed bezig meis.
    Mooie koningsdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei Klappertje, je hebt toch al die negatieven niet weg gegooid hé. Je zou dat beter aan een centrum die de geschiedenis van de modale mens bewaard geven, hebben jullie zo iets niet? Hier doet het Huis van Alijn dat (http://www.huisvanalijn.be/), en ik ben zeker dat er ook zo iets in je buurt bestaat want op die manier blijft heel wat bestaan voor het nageslacht!
    Leuk dat wijlen je broer die fotograaf was het stokje aan jou doorgaf en weet je, hij heeft dat perfect gedaan want kijk eens wat een mooie foto's je maakt?
    Fijne woensdag meid, geniet er van ondanks het precies nog steeds wintert...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha Gerda, nee ze gaan weg... ik sjouw ze mijn hele leven al mee, en nu ben ik ze zat :-)
      dank je wel voor je lieve compliment,

      je bent een schat
      xxx

      Verwijderen
  6. Ik vind het gewoon stoer en ik weet niet hoe je lieve broer het deed, maar het kan niet anders dan dat hij een uitstekende leermeester was voor je; getuige jouw fotocollages :-)xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Opruimen kan zoiets prettigs zijn, alsof je ballast vanaf je afgooit. Succes alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bende bewaren we toch he?
    Gelukkig zijn de foto's tegenwoordig digitaal, dat neemt geen letterlijke ruimte in ;-)
    Goed bezig Dien, al is het soms moeilijk.
    Ga zo door!
    (Spannende dag vandaag voor ons kind, de nieuwe leeuwen gaan naar buiten!)

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ohhhh leuk Petra, ik ben benieuwd :-) laat je me weten hoe het gegaan is :-)
      Digitaal bewaren is ook lastig hoor :-)
      daar ga ik ook in browsen als ik klaar ben :-)

      Verwijderen
  9. whoop whoop Klappernootje,
    gooi jij maar lekker weg, hoor!
    Het is heerlijk...

    Heb het goed vandaag...
    Dikke jas aan en gaan met die baaaaanaaaan...

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap hoor, Klaproos. Dat is mij nog niet gelukt. Wel heb ik foto's van ons gezin ingescand, maar aan mijn jeugdfoto's ben ik niet toegekomen.
    Of dat er nog van kom weet ik niet, het zijn zoveel verschillende negatiefformaten. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu zijn ze beperkter bij te houden en dan nog, wie gaat er nog naar kijken???

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je meent het Dien...

    en opruimen vind ik zelf niet gemakkelijk.
    ..
    meestal ontdek ik dan dingen die ik me niet meer herinnerde

    als men logisch denkt, kunnen die weg, maar toch..

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ?? Zou je dit wel doen...............?? grts

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een opgeruimd huis geeft een opgeruimd hart, zeggen ze dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat voelt goed zo'n opgeruimd huis! En eigenlijk valt er altijd wat op te ruimen. Al blijven de herinneringen je altijd bij!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je zou de negatieven kunnen digitaliseren, gaat vrij simpel met een negatieven scanner.
    Wie weet welke schatten je nog tegen komt. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Klaproosje.

    Dat is best veel alles zo langs te zien komen.
    Je gaat toch weer kijken en genieten.
    Moeilijke beslissing om alles weg te doen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Poehee ... Dat lijkt me inderdaad een heftige en ingrijpende klus.
    Eigenlijk zou ik ook eens wat moeten opruimen, maar aan het wegdoen van mijn oude negatieven ben ik nog niet toe. Integendeel, ik ontdek nog regelmatig wat moois ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. tja, de digitale wereld heeft die negatieven volledig van de kaart geveegd...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dubbel gevoel. De weemoed van toen, en de opluchting van opgeruimd en weer verder met het leven.. Mooi gedaan Dien! Ben trots op je :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Petje af hoor. Is heel pijnlijk al die oude herinneringen bij elkaar te vegen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goed overwogen en wel doordacht de prullenbak in.
    Opgeruimd staat netjes en weg is weg.
    Zo zijn wij ook steeds bezig en 't is net of het niet zichtbaar is bij ons.
    Wat bewaard een mens dan wat hé?
    Jij alleen beslist over je eigen zaken en wat je bewaren wilt als herinnering,
    zit in je hart. Ogen dicht en weg er mee, de kliko in...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook hier is de opruiming aan de orde, en dan pas weet je hoeveel je bewaart.... om niet te vergeten.
    Toch zijn de belangrijkste zaken in je hart......

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥