One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












14-02-2013

15.02. Wie weet, wie weet





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken


Fantastisch, webbies
Waar jullie mee kwamen
Heerlijke oplossingen : -)
Waarvan sommige wel een luchtje hebben
Maar ook hele goeie,
Meteen de eerste was al raak,
Dat ik dacht,
Potdomme…
Ik heb het te eenvoudig gemaakt

Met
*Di Mario*
Door de Peel, lijkt me heerlijk : -)

Die vrolijke noot heb je graag in je kielzog toch

En
*Rene*
Met reflex zijn ook erg welkom,
Voor de muzikale omlijsting
Hebben we oma
*Oma*

Ik denk dat je de wandeling met Di Mario gaat maken Klaproos,
die opperde als eerste een gewei.
Gezien de roosjes rondom ga ik ook voor een afgeworpen geweistang.
Zegt
*Jan*

En krijgt daarmee ook een plekkie in de peel: -)

Een geweitje....
O jee klaproos dat word een bloggers wandeling !!!
Zegt
*Ria,*

En ik denk dat ze gelijk gaat krijgen

*wim*
'Hertengewei' komt in de buurt denk ik :-)

Sterker nog wim,
Je zit er boven op:-)
Oei denk aan die scherpe punten
*Marjolein*
Ik dacht aan een hertengewei, maar ik ben niet de eerste die dit vermoedt ;-0
Nee Marjolein, dat heb je juist,
Je gaat tóch nog eens de reis maken geloof ik :-)
Jongens nog aan toe,
Wat een bolle bozen leven er in weblogland,

Het is inderdaad een stukje gewei, van een reebokje:-)
Knap gezien hoor

Di Mario voorop en de rest d'rachteraan
Het gewei, een zesender,
duidt op een gunstige biotoop voor dit ree.
Rust,
dekking en kwalitatief voldoende voedsel zijn voorwaarden voor het opzetten van zo'n gewei.
Zijn leeftijd schat 4-5 jaar.
Mooi hé om te weten…
Wat een vondst van tante Bee

Wat een padvinder

Geweldig om door een stuk peel te lopen

En zo´n schat te vinden:-)

Dank jullie hartelijk
Voor al jullie heerlijke oplossingen,
Met of zonder geurtje,
Jullie zijn allemaal welkom om te wandelen in de peel,
Misschien een idee,
Om een groepswandeling te doen…
Elkaar eens te ontmoeten: -)
Ik hoor graag: -)
Xxx
Tot morgen



42 opmerkingen:

  1. Ja, haha, nu zie ik het ook, maar had het er echt niet uit gehaald, toch te stads denk ik.
    Wel leuk zo'n raad blogje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. proficiat aan de goede raders
    ik had het nooit kunnen vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha Roos, ik moet eerlijk bekennen dat ik antlers verkoop en het daarom herkende. Die wandeling hou ik tegoed. Maar ik moet wel eerlijk zeggen, ik ben een mooi weer wandelaar... Brrrr, ik zit nu thuis tegen de kachel aan.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ohhh mario:-)
      maar het hoeft deze week niet hoor:-)
      kies jij je tijd maar uit:-)

      Verwijderen
  4. Dat wordt fantastisch, Klaproos ! 'k Zie ze wel allemaal op je blog !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Klaproos, echt moeilijk was het natuurlijk niet, maar dat kon je weten....
    Een stekkie op de Veluwe en een plekkie in de Peel dat is dubbel feest...
    Helaas, een wandeling zit er voor mij niet in, maar ik zal ongetwijfeld genieten van de foto's.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk allemaal, je houd de mensen bezig Klaproos.:)))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Klaproos,

    Wat een prachtige ode heb je aan ons loggers opgedragen, voel me helemaal blij.
    Wat een mooi gewei, de Peel is echt een schatkamer van de natuur. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat wordt veel wandelen voor je.
    Maar of je dat in groepsverband moet doen, met al die bloggers die elkaar zoveel te vertellen hebben, is de vraag. De stilte van De Peel is dan geen stilte meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoals Hanny het al terecht opmerkt. Al die bloggers bij elkaar die elkaar zoveel te vertellen hebben dan is de stilte van de Peel geen stilte meer. Dus alles wat moeten worden verteld moet maar eerst in groepsverband ergens anders worden gedaan. Een gezellig restaurantje bijvoorbeeld.

    En dan gaan jullie bloggers allemaal met Ace voorop een fijne wandeling maken door de Peel.

    Ik verheug me op het verslag mettertijd.

    Dit vond ik een erg gezellig onderwerp!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat moet leuk zijn zo'n groepswandeling met gids Dien, zou ik hier ook wel eens kunnen organiseren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Er zijn vast medewandelaars te vinden voor een weblogwandeling, Klappertje.
    Succes met het uitzetten van de route.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. amai, dat had ik toch nooit kunnen raden, hoor!
    Dat is nog een keer een originele rara.
    Proficiat aan de winnaars!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Proficiat voor de winnaars! Maar weet je wat mijn lieve Klapper? Ook ik voel me een beetje een winnaar (al zal ik dan niet in de Peel wandelen met jou hihi) omdat ik elke dag weer van je fijn log mag genieten!
    Maar nu eerst verder aan je genezing werken hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Knap dat mensen dat kunnen raden aan de hand van zo'n foto, en nee het was zeker niet te makkelijk, ik had echt geen idee wat het was.
    maar nu ik de foto's zie heb ik zoiets van o ja :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had het dus helemaal mis, maar het is een geweldige vondst.
    Dat wordt een kwebbel- en klikfestijn in de Peel dat z'n weerga niet kent Roos.
    Ik zie de optocht al helemaal voor me ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, die dingen zie je hier niet veel liggen :)
    Hier zijn het Krabben en wrakhout en dat soort zooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Proficiat de winnaars, veel plezier met de wandeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Daar zou ik nou nooit aan gedacht hebben.
    Zoiets kom je ook niet in Amsterdam zomaar tegen.

    Lieve groetjes
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hai Klappertje!

    Dubbel geluk: de vondst van een deel van een hertengewei én een wandeling met di Mario.
    Wat wil een mens nog meer. Ik zou het niet weten...
    Ik denk, dat hij iets jonger dan 45 is.
    Ik schat... 40.
    Maar we weten het niet zeker. We gokken maar wat...
    We gaan het een keer vragen!!

    Good luck en vind maar gauw weer een schat...

    Liefs van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zo zie je maar ik moet nog heel veel leren. maar het was wel heel origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Verdorie weer niks gewonnen, het lijkt wel de postcode loterij, win ik ook nooit! Nah moet ik misschien een keer mee spelen dan. ;-)
    Ik zie de optocht door de Peel al voor me!!! Tjonge hoezo stil in de Peel? Leuk raadsel, ik kijk al uit naar de volgende !!!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou, ik ga mee met de webbiesoptocht door de Peel :-)
    Maar dan moet je wel beter en fit zijn :-)
    Dus niets ooverhaasten, kan je ook niet genieten :-)
    Dus dat wordt een log met een heus lang staartje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De rest van het hert had hij onderweg al op enkel de hoorns voor thuis om op te knabbelen? Haha..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oei zoiets kennen ze in herselt niet ...denk ik Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. felicitatie's voor de winnaars...

    en de Peel zit er voor mij niet direct in


    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Veel plezier met zijn allen t.z.t.
    Maar eerst een goed weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat is een leuk idee, maar voor mij te ver weg. Dus als jullie erop uit gaan, dan wandel ik wel een dagje later virtueel met jullie mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb iets gemist denk ik..... :-)
    Och ik heb toch nooit geluk in het spel, alleen in de liefde, en dat is veel belangrijker!!
    Fijn weekend! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik had ook iets gemist, wat een mooie vonst.
    Gezellig een wandeling in de Peel, zie dat er al liefhebbers zijn, mooie gebied.
    Voor mij iets te ver weg, ben wel eens in Brabant, maar altidj druk met familie bezoeken.
    Maar een dagje met webbies is vaak heel leuk, heb het al 3 x mee gemaakt.
    Succes en hoop dat je snel weer helemaal fit bent om dat te organiseren.
    Groetjes en fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja, ik had het dus ook gemist, maar het is dus een afgeworpen gewei.
    Dus dat wordt wandelen met Di Mario in de Peel.
    Groetjes en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi!

    En dankjewel voor je reaktie Dien. Ja een beetje een spooky logje he ?
    Je hebt wel gelijk, het ligt beide in dezelfde lijn. Al kun je als je geest er
    vandoor is, nog als zombie doorleven maar ja dat is niks.
    Hm, ik kan me heel goed voorstellen dat iemand vegetarier is; maar dat lukt mij niet. En
    voor kinderen vind ik het, aangezien het toch een vorm van dieet is, niet supergoed.
    Maar tòch !

    Liefs en fijn weekend, en roosje ook,
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat gaaf om een deel van een gewei te vinden Dien!
    ik zoek me altijd in maart een slag in de rondte maar
    zie ze nooit liggen hihi...
    Gaaf dat je deze dus wel hebt gevonden en leuk ook
    dat je daar een raadblog van had gemaakt :-)
    Geniet van je weekend xxx(ik mag werken)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lijkt me leuk roosje, maar is de peel wel groot genoeg? je hebt zoveel vrienden en vriendinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat zijn de allermooiste vondsten! Ik kan helemaal in verrukking raken van een steentje dat de vorm van een hartje heeft. Mijn man lacht zich altijd rot. Als wij op vakantie gaan, sjouwen mijn dochter en ik allemaal geraapte vondsten mee naar huis. GEen betere souvenirs. En zo lekker goedkoop, zegt Lief dan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. tju toch, ik zat er dus wel volkomen naast
    Maar zo'n stuk hertengewei heb ik dan ook nog nooit in het écht gezien... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. die komen we in Dilbeek niet tegen, ik zou het ook niet herkend hebben ;-)
    maar zo'n wandeling in de Peel, met jou als ervaren natuurgids... dat zie ik goed zitten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik had het zo snel niet geraden. Tot ik de reactie van Di Mario las. Toen viel mijn kwartje. ;-)
    Ik wandel graag een keertje mee. Jammer dat je zo ver weg woont maar wie weet, lukt het een keer. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥