One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












01-02-2013

01.02. Born to be alive





*KLIK Born to be alive*
Openen in nieuw venster en klein maken


Born to be alive,: -)
dat liedje zingt door mijn hoofd,
maar voordat het zover is dat ik

als een dartel kalf in de wei
weer bokkensprongen kan maken,
dát laat nog even op zich wachten,
maar daarom,
kan het in mijn hart en hoofd wel lente zijn hé:-)

Lieve webbies,
ik weet niet goed waar ik moet beginnen,
maar bij Dank jullie wel,
heb ik al een klein aardig beginneke gemaakt:-)
Ik zal het een keer vertellen,
en dan niet meer.
voor de mensen die het zich afvragen
waarom ik het niet aan de grote klok heb gehangen: -)
endometriumcarcinoom was de boodschap na onderzoek.
“kanker in je baarmoeder” *plof*

Als je ziek bent, en mensen weten dat,
dan is er al snel de neiging om voor doodziek te worden versleten,
bij het woordje kanker schieten er veel in de stress,
ben ik ineens doodziek,
en van doodziek ga je dood,
en ik wil nog lang niet dood,
Bovendien,
hebben veel mensen genoeg sores aan hun eigen kleed hangen
conclusie...... maai lipps are sealed.:-)
Goed,...
Inmiddels zijn mijn baarmoeder en eierstokken historie,
en heb ik ze de laan uitgestuurd.
een prachtige snee op mijn buik,
een touwladder van hier tot gunder
om het plaatje te illustreren : -)
siert elegant mijn buik,
laat me elke dag weten...
Dien..... joe aar só lucky... lucky lucky lucky:-)

ik zal mijn ritssluiting koesteren..
aaien en verwennen.. kietelen en jennen.
bedanken, en denken aan de mensen in de gezondheidszorg
die me zó fijn geholpen hebben.
zo lief zijn geweest, en zo begrijpend ,
meevoelend, en wat al niet meer.
En als je in zo'n ziekenhuis bed ligt,
gaan er zóveel gedachten door je hoofd.
maar een ervan is: ik klaag nooit meer: -)
niet over het weer,
niet over het eten.. niet over mijn lovehandles.
alléz dan…… voor de niet-verstaander, mijn zwembandjes,
mijn vetrolletjes
nee,
ik voel me een bevoorrecht mens,
dat héél veel extra speeltijd krijgt
en die speeltijd ga ik fijn benutten.

toen maandag mijn allerliefste buuffie, verpleegster,
én dikke vriendin Miss,C.
met de betonschaar kwam om de hechtingen te verwijderen.
voelde ik mij hélemaal bevrijd,
proef de geneugten van op je zij kunnen liggen weer:-)

hoe blij kan een guppenkop zijn:-)
Lieve webbies,
Dank je wel, voor jullie lieve reacties,
Mailtjes, en kaarten,
Mensen van wie ik het niet verwacht had.
Wat zo’n operatie al niet kan doen: -)

ik ben blij, héél blij,
Ace is zó liefdevol opgevangen door Alexandra en Mark,

en ik ben in de watten gelegd door heel veel lieve mensen,
mijn lieve familieleden waar ik op mocht bouwen,
vriendinnen die me kwamen vertroetelen:-)
ik voel me écht héél bevoorrecht.
"dank jullie wel"
Ik hoop dat ik niemand vergeet

Het ziekenhuis Elkerliek in Helmond,
dat is niet hard voor mensen,
nee,
het ziekenhuis Elkerliek in Helmond,
dat heeft hart voor mensen.
Zeg dat ik het gezegd heb.
Dank je wel lieve lieverds...
* Zware stem opzet*
* volume laat aanzwellen*
* watjes in oren stop* : -)
BORN BORRRRRRRN TO BE ALIVE
tot gauw,

ontslag resume.
ik heb mijn kompas op nieuw gezet : -)
set seels to de sunset……
bloggen gaat op een laag pitje beginnen,
en ik ben blij, dat ik er weer ben
samen met Ace…
kan ik de hele wereld aan ….
xxx


170 opmerkingen:

  1. Nou nou ... klappie de kleppie... je gaat er maar weer aan staan. Fijn dat je er weer bent.
    Het genieten gaat gewoon door van grootte en kleine dingen, nog meer als van te voren.
    mooi mooi mooi ... XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. reken maar van Yes,
      alle chagrijnen naar links, en alle positivisten rechts naar binnen :-)
      het is goed eens door elkaar geschus te worden.

      dank je wel hé,
      xxx

      Verwijderen
  2. O wat ben ik blij voor je nou nog aansterken neem er a.u.b de tijd voor dit is al een hele mijlpaal groeten en veel liefs,cobie en bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klaproos,

    Een heel hartelijk welkom thuis.
    Het was en is toch niet niks, maar ik weet zeker dat je er weer met goede moed tegenaan gaat.
    Doe het voorlopig maar even wat rustiger aan en ik wens je een heel voorspoedig herstel.
    Op naar een nieuwe lente!

    Lieve groet,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel jeer,
      die ga ik met héél veel vertrouwen tegemoet
      xxx

      Verwijderen
  4. Prachtig dat je er weer bent, samen met Ace. Rustig aan doen is nog steeds de boodschap. Doe je het niet, dan kom je jezelf tegen. Laat je de komende weken nog maar lekker vertroetelen. Maar vooral: GENIET VAN HET LEVEN!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Joh, gefeliciteerd en veel verdere beterschap. Je klinkt net zo optimistisch als ik destijds (na 2 borstamputaties en een slechte prognose, en kijk, na ruim 8 jaar schuim ik nog steeds rond! Neem je tijd en genieten mag nooit met mate!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lekker blijven schuimen v;asje, en inderdaad niet met mate:-)
      maar met maten :-)

      xxx

      Verwijderen
  6. Wat fijn dat je weer samen thuis bent met Ace.
    Als het woord kanker valt dan haken sommigen af, maar ik heb er altijd gewoon over gedaan.
    Mijn buikoperatie was nog niet voor kanker, maar dat kwam later alsnog na even naar het bevolkingsonderzoek borstkanker.
    Daar zat ik in de prijzen, maar is nu bijna 12 jaar geleden, dus ik zing met je mee Klaproos !!!
    Nu nog op krachten komen en dan in de lente als een dartel lammetje in de wei!
    Groetjes en een aai voor Ace

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahhhh margreet dan weet je van wanten,
      vier het leven elke dag .
      xxx

      Verwijderen
  7. Welkom thuis.
    Wat heerlijk positief ben en blijf je.
    Fijn dat je hulp hebt van alle kanten en je lieve mensen om je heen hebt.
    Wens je sterkte en hoop dat je in het voorjaar weer helemaal opgeknapt bent.
    Er samen met Ace weer op uit kan en de draad weer kan oppakken en genieten van alle mooie dingen die je ons dagelijks laat zien.

    Voor nu een fijn weekend !
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel tiny,
      we gaan ertegenaan....
      ik kan niet carnavallen, maar zou haast de vlag uithangen om mee te doen:-)

      xxx

      Verwijderen
  8. Lieve Dien

    Goed dat je er weer bent!! En wat ben je positief!! Maar dat is de aard van het beestje, denk ik.
    Doe lekker rustig aan en laat je maar lekker verwennen.

    Knuffel voor Ace!

    Liefs Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ace heeft al de nodige knufels ontvangen, hij loopt weg als hij me aan ziet komen
      wahhhhhhhhhh
      geen ontsnappen mogelijk:-)

      "ik grijp 'm "

      dank je wel voor je hartjes.

      xxx

      Verwijderen
  9. Lieve Klaproos laat je lekker verwennen, dat heb je echt verdiend.
    En vooral geniet van alle goede en fijne dingen die op je weg komen.
    Een knuffel voor jou en Ace.

    lieve groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Dien,

    Erg fijn dat je weer thuis bent samen met Ace!!
    Een fantastische uitslag, wat heeeerlijk voor je.
    Nu rustig aan doen en niet te hard van stapel lopen.
    Luister naar jezelf en naar je lichaam, wees er zuinig op.

    We hebben zeker graag voor Ace gezorgd, tis een erg lieve schat,
    Ze zeggen dat ze op het baasje lijken of andersom, maakt nix uit.

    Mammy Buf tante Bee zussie Abby missen hem!!

    Goh, misschien gaat Ace z'n harem ook wel missen.....

    See U later,

    Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahhhh.
      wat lief,

      weet je, ik denk dat ace ook verwacht dat elk moment de deur opengaat en zijn harem binnenkomt stappen,
      maar hij moet nog even wachten,

      het huis ziet er uit als een slagveld vol knuffels:-)))))

      wat heb ik dat gemist,
      niemand kan zó goed met knuffels strooien als Ace
      CU later indeed

      xxx

      Verwijderen
  11. Zo mag ik het horen Dien !!
    Goed bericht en dan mag je het leven weer koesteren !!
    Toegevoegde tijd noemen wij het vaak en het is ook zo.
    Enne in die toegevoegde tijd....gaan we zker nog een keer met Ace de peel in !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Ria,
      da's een date die staat:-)

      lijkt me weer heerlijk.
      doen we.
      lekker genieten... niet meer en zeker niet minder:-)

      xxx

      Verwijderen
  12. ooooooh wat heb ik je hier gemist!
    Dien had ik al welkom thuis gewenst
    maar nu dus Klaproosje nog, welkom thuis op klaproosblog x

    prachtige rits heb je daar, maar stop die maar vlug weer weg, brrr :-)
    en als het binnenin goed herstelt is dan kan niks je nog tegenhouden om driedubbel te genieten van je speeltijd
    Dikke knuffel, ook voor Ace

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaahahhaha
      niks akeligs aan ann, heerlijk om te weten dat het kan,
      een garage bedrijf voor mensen,
      super toch,
      effe een grote beurt, kapotte bougie eruit, en gaan met die banaan:-)

      xxx

      Verwijderen
  13. welkom thuis Dien..

    geniet van het leven, van de grote en vooral van de kleine dingen..

    neem de tijd om te herstellen en tot binnenkort

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel willy,
      dat doe ik zeker
      komt helemaal goed,
      tot gauw blogs,
      dank je wel voor je bezoek,
      xxx

      Verwijderen
  14. De nachtmerrie van iedereen, maar de dubbele nachtmerrie voor dierenliefhebbers, die er enkele in huis hebben. 'k Hoor dat toch geregeld van mijn jongste zus, die ondertussen 6 honden heeft en nu stilaan gaat beginnen afbouwen. Ze is nu 55 en zou er niet kunnen mee leven dat haar honden moeten achterblijven als haar iets zou overkomen. En ik kan me best in die gedachte verplaatsen. 't Zal voor jou ook een aanzienlijk deel van jouw bezorgdheid geweest zijn.
    En nu op naar volledig herstel en je "gewone" leventje weer opnemen !
    Liefs,
    Geert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja geert absoluut,
      en het staat op schrift dat mocht er iets met mij gebeuren
      Ace weer naar alexandra en mark mag gaan.
      en dát....
      maakte mij hélemaal gerust,
      en rufus....
      die is op een leeftijd gekomen dat hij met mij mee mocht gaan als het zo ver was,

      maar ehhhhh..
      daar wil ik nu evenniet aan denken:-)
      het is immers, goed,:-)

      fijn dat je er weer eens was geert

      xxx

      Verwijderen
  15. ...fijn je weer te horen lieve Roos, rustig aan maar... laat het dollen maar aan ACE...slaap wel. rené

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo héél écht superblij voor jou, Klaproos !
    Knuffel voor jou, en een aai over dat koppetje van jouw lieve Ace !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel lieve lies,
      ik ga hem gauw nog een keer grijpen:-)

      xxx

      Verwijderen
  17. Gefeliciteerd gefeliciteerd dat het verwijderd is. Nu wel heeeeeeeeeel rustig aan doen he? ach je kunt ook even niet anders.
    (weet er nog zelf alles van). Pas op jezelf en pffffff wat een ritseeeee meid.
    xxx
    Gejo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)
      mooi iets om héél erg blij mee te zijn gejo,
      maar anders konden ze mijn nieren en lever ook niet zien hé:-)
      ik hou me kalm, reken maar van dientje:-)
      xxx

      Verwijderen
  18. Welkom terug, en fijn dat het je zo goed gaat heerlijk optimistisch mens @->--

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. optimisten leven gemiddeld langer:-)
      anna,

      wanneer kan ik weer op jouw blog reageren??
      xxx

      Verwijderen
  19. Welkom terug meissie.
    Fijn te horen dat het "kwaad" er nu uit is en je weer verder kunt.
    Dat is zeker een goede reden om nog meer dan je al deed te genieten van elke dag.
    Maar vooral ook goed op te knappen, dat is nu het 1e werk wat je moet doen.
    Fijne avond nog en voor straks slaap lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en dat gaan we zeker doen marjolijn,
      ik voel me al een heel dientje,
      maar dat moet nog een stevige dien worden,

      xxx

      Verwijderen
  20. Ach lieverd, dat wist ik niet...
    dan heb jij al heel wat voor je kiezen gehad..
    Maar ik ben blij, blij voor je dat alles weer goed
    is en dat je samen met je hondje de hele wereld weer aankunt..
    Wat een rits..tjonge, blijvende herinnering!!
    Doe vooral rustig, we zien je t.z.t. wel weer..
    ik moet zeggen, zonder je was het wel heel rustig hier op de blog...;)

    Lieve groetjes, sterke en beterschap, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties


    1. :-)
      ja he nieske,
      niemand die stampij zit te maken:-)
      maar daar komt dan weer verandering in:-)

      tot gauw hé,
      xxx

      Verwijderen
  21. Het is een echt "rust maar goed" weer en met je positieve gedachten ben je zoweer de oude

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Blij dat je terug bent, met de juiste spirit! I know the feeling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach :-)
      ik zeg net alles komt goed en zie daar ben je:-)

      sjeek hends,
      xxx

      Verwijderen
  23. Lief lief Rooske... een héle dikke KNUFFFFF want dat heb je verdiend!!!
    Ben heel blij dat je er weer een beetje bent en dat het goed gaat met je...
    Doe het rustig aan en pas goed op en luister goed naar jezelf... ;-))))
    Lieve ♡♡♡ groetjes van Anna XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel lieve anna,
      die oren op mijn hoofd:-)
      die staan der niet voor niks,
      ik luister goed:-)

      dank je wel ,

      xxx

      Verwijderen
  24. Lieve Dien, ik kan me je beslissing van 'niet aan de grote klok' heel goed voorstellen.
    Een hele dikke genezende kus voor je!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Och lieve Klaproos dat wist ik niet. Gelukkig is het voorbij en nou uitrusten en niet meteen achter Ace over de tafel springen. Dat komt over een poosje wel weer. Rust goed uit en fijn dat je er weer bent.
    Veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaaa, nee hoor riet,
      dat laat ik wel uit mn hoofd, dat doe ik volgende week wel ,
      dank je wel riet,
      xxx

      Verwijderen
  26. O klaproos, ik ben al jaren zo vertrouwd met het begrip klaproos, altijd even positief en blij, vrolijk en altijd je woorden zo mooi verwoord, dat ik niet zou weten hoe de wereld eruit zou zien zonder klaproos, op flicker, waar ik via Marilyn meekijk, via je blog, via facebook, en dus ben ik blij dat het weer beter met je gaat , dat ik lees dat je het nog niet verleerd bent, dat je de zon weer ziet schijnen en je blijdschap zo oprecht is, geniet van elk moment, van Ace, van je vetjes, je leven, je eigen ikje, en van alles wat je lief is, maak er een hele mooie tweede kans van meid!!!! We love you!!!!! Petra Tesselaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha peetje,
      mijn klaproosblaadjes blozen in de wind:-)))
      gossiemokke, ik wist niet da'k dat allemaal bij je los maakte whahaahhahaha

      heerlijk,
      wel peetje,
      je bent wie je bent.... uniek... jij op jouw manier en ik op de mijne:-)

      xxx

      Verwijderen
  27. Nee ik blog hier niet over zei je maar wat een mooi verhaal schrijf je hier op....respect lieve Dien en een heel goed herstel.....je bent een lieverd!!! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel margreet:-)
      een keer en dan schluss,
      dat moet kunnen, toch:-)

      xxx

      Verwijderen
  28. Ben zo blij een bloggie van je te zien.
    Lieve Dien ik weet hoe dit voelt!
    Rust goed uit en denk goed om jezelf.
    Knuffel,
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahh aly,
      jij ook al ?
      goh,
      er zijn veel mensen om me heen die weten hoe het voelt joh....
      't is wat???

      xxx

      Verwijderen
  29. Ook ik ben zeer blij voor je dat je er weer bent...
    en vooral met het "geweldig" bericht !!!
    Woonde ik nu maar in de buurt, dan kon ik helpen met ditjes en datjes
    en kon jij lekker van de visite genieten en het feit dat je 2e leven nu is ingegaan!
    XXXMinke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaa, minke, dat genieten doe ik toch hoor,
      ik laat de zooi de zooi en geniet van iedereen die binnenspringt,
      de koffie is zó gezet

      xxx

      Verwijderen
  30. 't het nog nooit zo donker west of 't wordt wel weer licht !!!
    Voor jou weer ZONNESCHIJN !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Owh Klapper, dat is toch wel heftig hoor. Je moet maar rustig aan doen met alles. Laat je nog maar even goed verwennen door iedereen en neem daar maar goed de tijd voor. Dikke knuffel van ons.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en reken maar mario,
      dat ik dat doe,
      ik maak er een feestje van :-)
      xxx

      Verwijderen
  32. Welkom thuis, klaproosje, en welkom terug in weblogland.
    Dat is niet mis wat je te verstouwen hebt gekregen, maar met jouw optimistische aard kom je er ongetwijfeld doorheen.
    Neem wel de tijd voor je verdere herstel, daar heb je later weer profijt van. Beterschap verder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat zal ik doen jan, die raad neem ik me ter harte,
      dank je wel jan
      jij weet het... met optimise duren de uren nét zó lang, maar ze vergaan wel vrolijker hé:-)

      Verwijderen
  33. Heerlijk je weer te zien, te lezen.
    Ik zie het weer......
    Het neemt maar Geeft zoveel meer als je het maar kan/wil zien.

    Welcome back !!!!!!!!!!!!

    Alle liefs voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel attie,
      heerlijk om te kunnen zeggen.
      "het is hélemaal goed"
      xxx

      Verwijderen
  34. Zo Dien, dat is een heftig verhaal. Ik dacht dat je aan iets "onschuldigs"" geopereerd moest worden. Fijn dat je weer thuis bent. Ik hoop dat je verdere herstel voorspoedig gaat. Doe maar rustig aan.
    Wel mooi te lezen dat je fijn geholpen bent door de werkers in de zorg. Ik voel als verpleegkundige toch wat plaatsvervangende trots. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach jetske toch,

      Je mag ook echt hardstikke trots zijn,
      die meiden waren zó lief en zó zorgzaam,
      dat ik dacht "dit 'móet "wel een roeping zijn anders hou je dat niet vol,
      plaatsvervangende engelen zeg maar : -)

      "super"
      ik kijk met heel andere ogen naar de verpleging, met nóg meer waardering.
      xxx

      Verwijderen
  35. Fijn dat je er weer bent en wat laat horen.
    Gelukkig is daar alles goed verlopen en lijkt je de wereld weer aan te kunnen.
    Doe dat dan rustig aan, je hebt tijd zat.
    Vraag bij de plaatselijke smid of je tijdelijk zijn leren schort mag lenen, voor het geval Ace tegen je op springt....aan
    Heb een fijn weekend en geniet van alle verwennerij.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaha, nee jan , alexandra en mark hebben ace manieren bijgebracht:-)
      en streken afgeleerd,
      hij springt niet meer...
      nu ja...... héél af en toe, :-)

      hij doet het super,

      Verwijderen
  36. Ha Dien,blij dat je er weer bent
    dat jij mij nog aan schrikken zou maken
    had ik niet verwacht
    heftig hoor.
    Maar jij gaat er weer tegen aan
    geniet van alle dokters en verpleegsters aan huis
    laat je lekker verwennen
    en ik ben gewoon blij dat je er weer bent.
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da's zeker christiene,
      we laten ons er niet onder krijgen toch:-)
      niet zonder slag of stoot he:-)

      xxx

      Verwijderen
  37. Born to be a life! Aan creativiteit zal het je zeker niet ontbreken Dien.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Och lieve schat ik wist niet dat het zo heftig was. Ik dacht ook aan iets onschuldigs. Ik schrik toch wel even.Natuurlijk je hebt gelijk je hoeft het ook niet aan de grote klok te hangen, alleen wat intimi is voldoende.

    Een inspirerend stuk tekst heb je geschreven die recht uit je hart komt. Wat kan ik hier nog aan toevoegen?
    Lieve Dien ik wens je een voorspoedig herstel. En met jouw positieve levenshouding moet dat helemaal goed komen.

    Een hele dikke virtuele knuff voor jou. En ook voor Ace niet te vergeten. Het beestje zal je wel gemist hebben.

    Liefs Diana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel lieve diana,
      het herstel gaat heel erg voorspoedig en ik voel me echt super,
      als op wieken gedragen :-)
      ken je dat ??

      xxx

      Verwijderen
    2. Wat een heerlijk gevoel als op wieken gedragen, ik herken het ook. Na jaren van extreme vermoeidheid en de oplossing hiervan voel ik het ook als op wieken gedragen, je kunt alles weer.

      Alleen in jouw geval natuurlijk moet je het nog wat rustiger aan doen. Maar je voelt je wel super en dat word alleen maar beter.

      Liefs,
      xxx

      Verwijderen
  39. Hi, Dien,

    Ik had me al zorgen gemaakt, maar wilde je niet storen.
    ben blij, dat je thuis bent, gezond, en klaar om te bloggen.
    Geniet van alles positiefs! Zonneschijn, natuur en muziek.
    En vrienden, waar ook!
    groeten, Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hi els,
      storen doe je nooit,
      het is altijd een feest om mensen om je heen te hebben
      dank je wel voor je reactie,
      say hi to canada fot me :-)
      xxx

      Verwijderen
  40. Fantastisch dat je er weer bent mijn lieve Klapper en je extra speeltijd kreeg door die wel heel zware operatie... Veel rusten nu en snel weer beter worden hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dag m'n lieve gerda,
      jij weet er alles van hé
      het leven heeft jou ook al eens aan je neus getrokken en jij bent er ook nog:-)

      alles komt goed, ik voel het":-)

      xxx

      Verwijderen
  41. Heb je gemist! maar ben zo blij en dankbaar dat ook voor jou de zon weer schijnt lieve Dien, en take your time :-)
    Hele dikke knuffel en beterschap xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. doe ik helena,
      don't worry please,

      en geniet met mij van alle mooie dingen dat leven heet:-)

      xxx

      Verwijderen
  42. Heerlijk weer een teken van 'leven' van je te zien.
    Fijn om te lezen Roos dat je de eerste stappen naar herstel goed doorkomt. Als het even niet meezit heb je wel een mooie aandenken ;-) om je aan alle mooie zaken van het leven te helpen herinneren.
    Onderschat het herstel niet maar ga rustig op de weg voort.

    Blijf genieten. liefs xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee ada,
      ik hou er terdege rekening mee, heb zandzakken over mijn schouders hangen om me af te remmen,:-)

      jawel die rits is een dankbare herinnering:-)

      xxx

      Verwijderen
  43. Dat is schrikken lief Roosje! Ik ben blij dat je er weer bent, en wat een jaap he! Ik hoop dat met je baarmoeder ook echt alles weggehaald is! Lieverd heel veel goed herstel gewenst en een dikke zoen voor jou en je hondje! Zoetjes aan dan breekt het lijntje niet zei mijn oma altijd, en dat lijkt me goed advies! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel kati,
      ja volgens de dokter is het helemaal goed en heb ik 3 keer de hoofdprijs gewonnen.
      mooier kan haast niet,
      ik voel me gelukkigersterderre, dan ik ooit geweest ben
      xxx

      Verwijderen
  44. Ik dacht dat je op vakantie was Dien. :(
    De waarheid was dus heel wat anders.
    Ik wens je beterschap met het herstel!
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Lieve, lieve Dien,

    Hou van het leven, hoe dan ook !
    Leven is leven, hoe dan ook !
    Wat je me maakt gaat je vormen, hoe dan ook !
    Ik heb respect voor je, hoe dan ook !
    Ik wens heel veel mooi nieuw leven, hoe dan ook !

    Veel beterschap !!! Fijn dat je er weer effen was, maar volg je eigen tempo !
    Enne knuffels voor Ace he ? Oh wat zal ie blij zijn je weer te zien !! En andersom ook natuurlijk !

    veel groetjes, veel liefs Ina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dás zeker lieve ina, hier is het feest 24 uur per dag whaaa.
      met zo'n border..... die blijft dorgaan:-)
      ik ben errrrg blij dat ik weet wat ik nu weet :-)
      en koester dat buikje van me:-)

      Verwijderen
  46. Lieve Dien!

    Wat een pracht verhaal heb je neergezet.
    Je weet zo mooi alles te verwoorden.
    Het was niet niks en nu als herboren: geweldig!
    Ik ben heeeeeel blij voor je. Voor het vervolg op je leven.
    Dat je gewoon heel gezellig, samen met je ACE een heerlijk leven mag leiden.
    Huppelend. Dannsend. genietend.

    En wij huppelen, dansen en genieten met je mee.

    HOERA!!

    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach lieve loutje,

      wat zeg je dat lief,

      weet je je gevoel opschrijven, niet meer en nneit minder, zonder gene,
      ook zeggen ze wel eens dat ik hard ben.....
      da's eigenlijk alles.
      en kijk naar je eigen logjes,:-)
      sheer poetry gurllllllll:-)

      xxx

      Verwijderen
  47. Ben heel erg blij voor je dat je er van af bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Lief Klapperdeklappertje, fijn dat je er weer (even) bent. Je bent door het oog van de naald gegaan, gelukkig was je er op tijd bij!
    Nu weer opkrabbelen en energie op doen om met Ace de Peel onveilig te maken ! '-)

    Wat ben je toch ook een 'mavcase' om van je hechtingen een hartje te maken!!! Grote grijns!!!!!
    Nah een hele dikke verwenknuff(el) en geniet van je bezoek en alle liefs en sterkte dat je toegewenst wordt!!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahahaha is het niet supermooi dan :-)
      ik ga ze bewaren :-) inlijsten:-)


      dank je wel mayo,
      je bent een lieverd.
      xxx

      Verwijderen
  49. Dien, blij je weer terug te zien ;-)
    Dat was even een uppercut van het leven zo te horen en een flinke rechtste op de kaak.
    Bij deze een flinke pakkerd en beterschap voor het resterende herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou A, :-)

      wat zeg je dat heerlijk sportief, * tonk*

      ik voel 'm héél erg goed:-)

      dank je wel ,

      Verwijderen
  50. Rooske wat fijn dat je er van af bent fantastish.
    Nu voldoende rust houden en je energie zal snel overweldigend zijn ;-)

    Een hele dikke knuffel en XXX van

    Frans en Erica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel frans en erica,
      ik begin het geloof ik al te voelen:-)
      heerlijk is dat :-)
      dikke knuffel terug
      xxx

      Verwijderen
  51. OEIOEIOEIOEI Roosje toch!!! Wat is dit heftig!!!
    Maar gelukkig heb jij je door het oog van de naald gewurmd met alle kracht die je nodig had en de bijzondere kracht van Ace en je vriendjes. Hartelijk gefeliciteerd Roosje!!! Ja alsjeblieft doe het vooral nog even heeeeeeeel rustig aan, niks tillen enzo he ... ook niet te zwaar aan het leven svp ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaaa nee boomkruiper,
      ik heb goed de pin op de neus gehad hoor,
      ik hou me kalm:-)

      maak je maar geen zorgen, onkruid,( klaproos) vergaat niet:-)

      Verwijderen
  52. Jij hebt "inhoud" genoeg om weer verder te gaan !! Fijn je terug te horen op die oude manier Versterkende groetjes Wij

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hey Roosje, een dikke knuffel van ons, en laat je maar eens goed in de watten leggen Meid!!!
    Veel beterschap en sterkte en doe het vooral stillekesaaaaan, beloofd!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel dominic, en jij groetjes aan je lief,
      een tot gauw hé,
      xxx

      Verwijderen
  54. Hey Roosje klap .... fijn dat je er weerom bent , rust nog maar flink uit , 't duurt nog dagen eer de lente komt .
    warme knuf , maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha maria,
      jawel hé, hier steken de sneeuwklokjes hun kopjes al boven de grond
      en worden ze mooier en voller elk jaar weer :-)

      lieve groet,
      xxx

      Verwijderen
  55. Hai Roos, wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    En dat je weer `schoon` thuis op je eigen plekje bent.
    Nu herstellen en weer genieten.
    Dan genieten wij met je mee :-)

    Sorry, ben laat met mijn reactie(maar helaas geveld door de griep)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach marjolein, jij ook al in de lappenmand,
      er zijn zoveel mensen ziek hé,
      ik zal voor je duimen dat je snel weer op de been bent,

      xxx

      Verwijderen
  56. Jee, kom ik hier eindelijk weer eens rondzeilen, lees ik dit!
    Ik schrok wel, maar ik lees dat je al weer aardig praatjes krijgt :) En hoezo geen carnaval vieren, ik zie daar toch echt een fuifnummer in bed liggen?!
    Nou alle gekheid op een stokje, doe lekker rustig aan, fijn dat je zoveel lieve mensen om je heen had en hebt!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahaha margreet, jawel hé.
      een beetje klieren mag wel toch.

      ik heb het erg naar mijn zin met een rode neus op :-)

      dank je wel dat je er weer was.

      xxx

      Verwijderen
  57. Zo dat komt zomaar koud op je dak vallen, wat zal je geschrokken zijn Dien. Wat hebben ze onderhanden genomen een enorme snee in je buik. Tot je toch nog je camera kon hanteren is toch wel heel moedig van je!!! Wij, Ineke en Han wensen je heel veel sterkte en snel weer opknappen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou han....
      eigenlijk niet:-)
      tot ieders verbazing was ik er vrij rustig onder en nog,
      wat mot mot, denk ik maar:-)

      en het was mijn tijd denk ik nog niet:-)

      Verwijderen
  58. Ik zag dat je een niew bericht geplaatst had en dook er vol enthousiasme bovenop. Sjie is bek in tauwn! dacht ik.
    Lieve, lieve Dien, ik wist het niet van het ziekenhuis. Ik ben me de pl**res geschrokken, met welke rot-smak ben jij wel niet van je stoel gevallen zijn! Neem alle tijd van de wereld die je nodig hebt om op te knappen. Fijn dat alle medewerkers in het ziekenhuis met je begaan waren. Ik wens je heeeel veel sterkte en een dikke pakkerd. En niet te hard lachen hè, met dat kwetsbare lidteken. Fijn dat je er weer thuis bent.
    Liefs, Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach kakletje..
      lees de reaktie hierboven maar,
      en da's echt waar.
      dingen die moeten gebeuren gebeuren toch,
      misschien ben ik wel een rare.
      maar als ik elders nodig bent, stap ik op de tram:-)
      Ace en Rufus zijn veilig en de rest .... mag je hebben:-)

      xxx

      Verwijderen
  59. Ha Klaproos,

    Je hebt gelukkig je positieve kijk op het leven niet verloren.
    Ze kunnen veel verwijderen, maar dat niet.
    We zijn bekend met kanker, maar je leven gaat door dat stemt tot dankbaarheid.
    Koester elke dag als nooit te voren, we wensen je een voorspoedige genezing.
    De ritssluiting is al overbodig geworden. oma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha gelukkig oma,
      ja zo gaat dat hé,
      kanker was voor mij ook altijd de ver van mijn bed show, totdat het ineens voor de deur staat, of beter binnen.
      en dan....
      biedt je het een stoel aan of vraag je het netjes weer te vertrekken:-)

      Verwijderen
  60. Hartstikke goed gezegd Dien. Ik ben blij! En zie je... Dankjewel voor je reaktie bij mij, maar
    weet je wel dat ook jij het met woorden heel mooi kunt zeggen? Iets wat niet iedereen zo goed
    kan? Niet alleen ook soms in je gedichten, maar ook hier in proza in je logjes. En daarnaast weet jij
    méér te maken van eenvoudige foto's en er, gehuld in je logvorm, pareltjes van inspiratie van te maken.
    Dat is zo cooool !!

    Hoopjes beterschap en liefs en leven,
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. N.b.: de lente zit in onszelf hè. Alleen helaas, soms even graven....

      Verwijderen
    2. ach clemens,
      wat ben je toch een heerlijke man,
      je laat me blozen * bloos*

      het is voor mij, of beter lijkt zo eenvoudig en kinderlijk simpel,
      maar ja,
      da's voor een piloot een jet besturen hé:-)
      daar snap ik weer niks van :-)
      dank je wel hé.
      xxx

      Verwijderen
    3. de lente.....
      zingt altijd in me rond clemens:-)

      dank voor de roosjes:-)

      xxx

      Verwijderen
  61. whahahaha
    jawel joke,
    over hekken klimmen zal ik wel even laten:-)
    toch de eerste 4 weken, maar daarna wil ik wel weer full monty hoor:-)

    misschien wel weer eens met jou???


    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Knappe dokters toch hè.
    Je buikgevoel zal nu nog sterker worden.
    Fijne zondag.
    :)
    XXX


    BeantwoordenVerwijderen
  63. Het was veel erger dan ik dacht, maar je hoort echt bij de geluksvogels, Klaproos.
    Wat ben ik blij dat je er op tijd bij was. :-)
    Met jouw instelling komt alles weer helemaal goed.
    Haha, leuke foto's van jou in je ziekenhuisbed en de hechtingen in (hoe kan het ook anders) hartjesvorm. :-)
    Ik wens je een voorspoedig herstel, de hechtingen zien er alvast goed uit.

    Veel liefs, Willie. (zus van)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha willie, dank je wel ,

      jawel hé,
      ik heb onnoemelijk veel geluk gehad denk ik zelf:-0
      waar zou ik dat nou aan verdienen:-)

      xxx

      Verwijderen
  64. goeiebijnamiddag Roosje
    nog alles kits met de rits? :-)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Sorry, mijn server lag plat zodat ik nu pas kan reageren... Fijne zondag nog lieve Klapper en beloof het hé: veel rusten zodat je snel weer de oude bent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahh de week is alweer haast voorbij gerda.
      vandaag alweer zoveel beter dan gisteren

      Verwijderen
  66. ben blij dat ik weer hoor en lees ,maar je goed verzorgen hoor ,dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Klapper ik herken je denken over kanker, je denkt dat kan bij mij toch groeien.
    En dan plots moet je onder het mes, en halen ze een deel van je er uit.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gek he han,
      je voelt je een ander mens als het weg is hoor:-)

      Verwijderen
  68. Moest even slikken ... wat een tijd heb je achter de rug meid! En dan gewoon doorgaan met foto's maken van
    de nietjes die ze in je lijf hebben geschoten, ongelooflijk!! Ja, dan is ineens alles heel betrekkelijk en vraag
    je je af waar andere mensen in hemelsnaam over zeuren. Ik wens je een goed herstel en ... keep up the good spirits! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel moontje,
      jawel het schud je even door elkaar en voel je je daarna weer een heel ander mens:-0
      en foto's maken,
      ja maar ik moet dat toch laten zien :-)

      Verwijderen
  69. Wat een heerlijk opgelucht gevoel zal je nu hebben!!
    Fijn dat je er weer bent! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Oei, dat was schrikken, lieve Dien,
    maar wat heb je dat positief beleefd,
    al zal de angst nooit ver weg geweest zijn.

    Ik heb ook zo'n tirette al staat ze bij mij horizontaal,
    't is al zo lang geleden, dat ze nog nauwelijks te zien is.

    Ik wens je goede moed, sterkte, liefde, vriendschap, rust,
    een snelle lente, bloemen, hartjes, lekker eten,
    om ook mijn vriendschap niet te vergeten.

    Dikke knuffel
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel ria,

      dus jij weet ook al wat het is,
      wat zijn er veel mensen om je heen die hetzelfde kennen hé, als je erover gaat praten.

      xxx

      Verwijderen
  71. Hallo lieverd........
    ik moest ff slikken toen ik dit las.
    Ik had werkelijk geen flauw idee dat je
    kanker had maar je hebt alles de laan
    uitgestuurd.
    Mss ten overvloede maar.....
    doe rustig aan meissie en die ritssluiting
    is alleen maar versiering hihi....
    Dikke knuffel xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. geeft niks helam,

      het gaat nu goed, dat is
      elke dag een stukkie beter:-)

      Verwijderen
  72. Prachtige documentaire beelden, haha ;-)
    Nee serieus nu... schitterende hoe jij je humeur er niet bij verliest.
    Het gaat je goed, Klaproos! Weldra gezond en wel terug op stap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. allez koen,
      ik heb er mooie plaatjes van, dat maakt je toch vrolijk:-)

      Verwijderen

  73. Opgelucht na wat je kwijt bent,lieve klaproos,
    maar gelukkig zat daar de liefde en vriendschap niet bij
    Metliefs,
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  74. typisch jou, Dientje! Je blijft opgewekt en optimist, ze zullen je dus helemaal niet klein krijgen hé... ;-)
    Ik wens je nog veel beterschap toe, doe maar rustig aan hoor!

    Knufffff!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Dat heeft er wel ingehakt, Klaproosje. Maar je bent wat lichaamsdelen kwijtgeraakt waarvoor je misschien nog heel veel jaren hebt teruggekregen. Laten we daar maar op hopen. Je hebt je nooi sterk en optimistisch gehouden. Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat was het minste dacht ik wat ik kon doen:-)
      en dat helpt je wel erg,
      doemdenken heeft geen zin hé.:-)

      Verwijderen
  76. Jeetje, klaproos, ik had geen idee....
    Herken erg wat je schrijft....
    Wat fijn dat je goed geopereerd kon worden.
    Hoop dat je voorspoedig opknapt en nog een heel lang fijn en mooi leven voor je hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Je krijgt van mij een zoen van jewelste ;-)
    zo een aanstekelijke levensmoed en een grenzeloos optimisme !
    Je bent wat onderdelen kwijt, een ritssluting rijker nu...
    maar het leven wacht op je, geniet maar van elk moment,
    én met volle teugen Roosje
    je bent echt wel de moeite waard !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel dirk,
      graag aanvaard:-)

      ik ga er van genieten hoor, nóg meer dan ik al deed reken maar van jes:-)

      Verwijderen
  78. Ik denkt de 147ste te zijn die jou weerom een goed herstel toewens mijn lieve Klapper. Wat heb jij toch een uitgebreide vriendenkring waarvan iedereen, stuk voor stuk, met jou begaan is.... en met recht en reden, mooi mens! Hopelijk ben je ondertussen toch al wat beter en zie je het leven weer wat rooskleuriger tegemoet, klaprooskleuriger dan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heerlijk dat te voelen gerda,
      dank je wel,
      jouw berichtjes maken me ook altijd blij,

      xxx

      Verwijderen
  79. Ha Dien,moet toch heerlijk zijn dat er zo veel mensen
    met je mee leven en denken.
    En elke dag een beetje beter dat is wat ik jou wens.
    Je mist zeker wel je dagelijkse uitje met jou trouwe vriend.
    Dikke knuffel van deze kant.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. fijn hé christiene
      ja mijn uitje mis ik wel, maar het is even niet anders,
      we maken hele kleine uitjes,:-)

      dat is wel erg fijn dat alexandra ons komt halen en brengen:-)

      Verwijderen
  80. God mens, ik schrik van dit bericht. Echt dus iets gemist!!!
    Doe je rustig aan???
    Neem de tijd om op te knappen, te verwerken en verder te leven!
    Dikke kus van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah ja, molly, soms knipper je even met je ogen en gebeuren er heel veel dingen he:-)

      dank je wel
      xxx

      Verwijderen
  81. Ik moest inderdaad schrikken van de diagnose Klappie. Dat was geen kattenpies...
    Gelukkig ben jij een vechtster en met zoveel lieve mensen (en je diertjes) om je heen kom je er wel. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  82. da's zeker truus,
    ik voel me met de dag beter worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  83. wat moet ik hier nog toevoegen na al die reacties, ben er een beetje stil van Dien
    heel veel sterkte en knap maar snel weer op , heel veel beterschap Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Slik Roosje !
    Ben precies even van de wereld geweest !
    Ik kom hier veel te weinig lezen.
    Ik ga het meer moeten doen.
    gelukkig ben je er helemaal weer bovenop
    en komen er kriebeltjes in je buik ! :-)
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥