One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












15-02-2013

16.02 Avontuur





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken



Terwijl Poeh en zijn vrienden in de richting van de rots liepen
kwamen ze door een woud van reusachtige doorns.
"Geef me de kaart, " snauwde konijn. en rukte ze uit Poehs poten,
"we zijn verdwaald !"

"Waar zijn we? " jankte Knorretje,
"hebben jullie dat gehoord??"
ROM !GROM!
De duistere schaduw van de doorns en de vreemde geluiden
maakten Knorretje bang.
"ah een monster"huilde Knorretje. en hij sloeg zo snel hij kon op de vlucht.
Knorretje stormde het doornige woud uit,
recht naar prachtige vallei vol bloemen en vlinderstruiken,.
Vlinders fladderden en dansten om zijn hoofd.
"wil je dat ik met je meevlieg"
Lachte Knorretje toen een vlinder zijn oor probeerde
op te tillen,

Hij vergat hoe bang hij was geweest, en begon met de vlinders te spelen,
en plotseling vlogen er een heleboel vlinders rond knorretje
en was hij hélemaal niet bang meer,

Uit: Winnie de Poeh's groot verhalenboek,

We laten ons graag leiden door onze angsten,
en zien pas later, dat het eigenlijk niet nodig was hé.
die Knorretje heeft het mooi voor elkaar : -)

ik wil ook weer met de vlinderkes spelen...: -)
en vergeten waar ik ooit bang voor was..

dag vlinderke,


dag webbies
fijn weekend gewenst
xxx


38 opmerkingen:

  1. wie leerde ons toch die angsten hé
    voor dat prachtige roodborstje heb ik alvast geen angst

    prettig weekend Klaproos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En vlinderkes horen bij lekker weer. Dus ik wil ook wel met ze spelen. Desnoods verzin ik wel een angst.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik dit lees mag het gaan lenteren Dien :-))
    Fijn weekend
    :) XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Klaproos,

    Ja altijd leuk, Phoeh beer, zou ik ook wel eens willen zijn, zo lekker onbevangen. oma

    Ot. we hebben een song voor je gedraaid in de show.
    omdat het gedichtje van Elly en Rikkert me wel aansprak.
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog.
    Of op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is toch zo schattig met zijn kort T-Shirt en rond buikje "de Phoeh"

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto Klaproos, je hebt inderdaad iets met dit vogeltje...
    Zo'n roodborstje heeft niets met prikkeldraad, daar staat het boven.
    Geniet van het weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook dapperen zijn bang, Klaproos...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. Door met de vlinders te spelen, raak je zeker je angst kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig gewoon dat roodborstje, heel sterke compositie deze foto

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De eerste afbeelding met het roodborstje daar heb ik een hele tijd naar zitten kijken. Wat een ontzettende mooie afbeelding.

    Knorretje werd afgeleid doordat een vlinder zijn oor probeerde op te tillen en begon te spelen. Ideaal om zo met angst om te gaan, afleiding en iets anders gaan doen. De verhalen van Poeh stemmen je tot nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vlieg met de vlinders en laat de zorgen maar achter.
    Fijne zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. erg gaaf dat vogeltje op die paal, mooie winter vogel foto
    leuk dat stukje uit Winnie de Poeh's groot verhalenboek Dien

    Heel fijn weekend.
    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Angsten zijn idd overbodig Dien
    Ze komen voort uit de kindertijd.
    Fijn w-end!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. We weten dat die angsten niet helpen maar toch zijn ze bij velen aanwezig helaas.
    Een heerlijk weekend gewenst Dient

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Angst is een emotie en als je weet waar het vandaan komt kun je er wat mee.
    Ontspan en kijk naar de mooie dingen zoals Poeh dat doet.
    Het roodborstje zit ook boven het prikkeldraad. Het kijkt uit naar de vlinders om mee te spelen.
    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi contrast tussen het roodborstje en het prikkeldraad .. net als het leven zelf met zijn mooie en
    minder mooie momenten. Ik wens je een heel fijn weekend Roosje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Angst is één der vervelendste gevoelens wat een mens heeft en is eigenlijk nergens voor nodig. Vroeger wel, omdat het ons behoedde voor allerlei gevaren die in de natuur schuilen, maar nu? Nou ja, angst voor het verkeer mag nog altijd, want Koning Auto is een echte killer.
    Lieve Klapper, ik hoop zo voor jou dat jij een fijn weekend tegemoet ziet, zonder angst maar met heel veel plezier in je mooie hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat lief, dit bollig roodborstje die je kon 'knippen'in het wit van de winter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha Dien,dat was nog eens een snelle reactie!
    dat is nog eens genieten he Dien en alles zo traag als een slakje.
    Prachtig zo het roodborstje met verhaal
    een mooi begin van een zaterdag.
    liefs
    Groetjes
    Christiene.


    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie compo van het roodborstje op de paal. Enne angst is een slechte raadgever, gelukkig laat je nu je angst achter. Goed zo Klapperdeklappertje, en straks komen de vlinderkes weer!
    Fijn weekend, XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja angst voor veel en we weten dat het vaak mee valt maar toch...
    Moet denken aan Guus Meeuwis, geef mij je angst
    Zo lief het roodborstje, ik wens je een heel fijn weekend!
    Groetjes Cristien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. "Angst is de slechtste raadgever".
    Een mens lijdt dikwijls 't meest door 't lijden dat hij vreest.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. zo makkelijk zou het leven moeten zijn.maar we kunnen er wel veel van leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gewoon onbevangen genieten... zalig. Een fijn weekend @->--

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige foto van het roodborstje.
    Ik word altijd vrolijk van die kleine rakkers als ik er een tegenkom.
    En fladder met de vlinders weg van je angsten, laat die angsten achter je, en geniet weer van het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat ontzettend lief.
    Wat maak je toch mooie foto's Klaproos.
    Ik wens je een heel fijn weekend.

    Lieve groetjes
    lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Anders ik wel..
    leven zonder angsten, wie wil dat niet..
    mooi verhaal Roos..

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijk om te lezen Klappie.
    Ik heb je een beetje verwaarloosd, Soprry, maar nu heb ik weer een hele rij links in mijn zijbalk gezet en hoop je toch regelmatig weer te bezoeken. Niet dagelijks, maar... vaker. Dag mooi mens

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig hoe je dat roodborstje gefotografeerd hebt roosje, hij zit nu bij mij denk ik :-)
    Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat zou mooi zijn lieve Klapper :-) Geniet van het weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. dat zou het zijn, een leven zonder angsten of zorgen...
    maar kom, dat is een utopie,
    we kunnen beter blijven geloven in een halfvol glas, dan te miezeren over een halfleeg glas !
    btw, een gave foto, dat roodborstje komt zo kwetsbaar over... ontroerend mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige foto van dat Roodborstje, Ineke heeft ook een hele serie van een Roodborstje gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het kàn wel, vergeten...
    Zeker de grote angsten. De kleine, nou ja wat rafeltjes hou je altijd.
    Die foto is prachtig Dien, zegt alles - of je wil dat ie dat zegt !

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat zijn ze toch mooi hè, die roodborstjes. Af en toe zie ik ze in onze tuin en dat is altijd genieten. :-)
    En de verhalen van Poeh zijn niet alleen leuk maar ook heel wijs.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥