One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












29-06-2015

30.06. Kom dan schaapjes








*KLIK*
I'll Take You There - Staple Singers
Openen in nieuw venster en klein maken




Wat een mooie dag
voor een wedstrijd hé jongens




de lucht is blauw,
de honden en de handlers hebben er zin in




prachtig hoe hun samenwerking leidt tot
het mooie resultaat




dat de schaapjes mooi door de poortjes




en over bruggetjes gaan




Ja daar krijg je het erg warm van :-)




en de enige manier is een duik nemen




in de waterbak,
en hopen dat je baas je even af wil spoelen:-)




ehhhhhhhm... zeg kleine knoop,
ik zou nog even een stukje groter groeien als ik jou was
alvorens ik me bij de schapen waagde




En jij ook, kleine pup,
slapen, maar:-) daar groei je van




Deze hindernis had ik nog niet eerder gezien,
de schapen moeten door een veewagen lopen




Goed stuurmans werk hé




Ja lachen maar
je hebt het goed gedaan samen,
team work



weer erg genoten van jullie spel




leuk om naar te kijken hé






en toen, kwam er even een buitje




Maar dat mag de pret niet drukken




Het was een mooi weekend heb ik gelezen :-)

xxx







29 opmerkingen:

  1. Een klein buitje... man daar kun je een rivier mee vullen. Nou ja.. zo ongeveer. Ik zal morgen een extra zakje Farm Food verkopen. Omdat ze dit allemaal mogelijk hebben gemaakt.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wahahahhahaha kom mario, we smelten zo maar niet hé :-)
      xxx

      Verwijderen
  2. Och Dien dit is ook weer super mooi voor de bazen en de kijkers
    en wat en leuke honden en ze houden van werken en spelen
    er zitten wel heel veel leuke foto,s tussen
    wens je een goede nacht voor straks
    groetjes...................

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie sport, voor mens en dier. De regen deert niemand. De natuur is er blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie sport voor mens en dier.
    Mooie dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede morgen Roos, leuke foto's van een leuke sport.
    Ik wens je een fijne dinsdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig om dit te zien, ik denk nog leuker als je er bij bent geweest, mooie samenwerking tussen mens en dier, prachtige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schaapje schaapje,
    heb je witte wol?
    Ja baas, ja baas
    drie zakken vol.
    Een voor de meester,
    een voor de vrouw,
    een voor het kindje,
    dat bibbert van de kou.
    Schaapje schaapje
    heb je witte wol
    Ja baas ja baas
    drie zakken vol.
    (kinderlied)

    Tja, die baas zal er wel veel wol aan hebben, maar jij en je lievelingen veel lol met een prachtige fotoserie als resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat doen ze dat toch goed hé, mens en hond maar ook de schaapjes, want als die weigeren...
    leuke mooie sfeerbeelden, heb je goed gedaan mag je als beloning ook even de waterbak in :-)
    schattig klein hondje zou je nooit meer terugvinden tussen de schapen
    k denk zelfs een topweekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Klaproosje.

    Wat is dit leuk om te zien.
    Je zal genoten hebben.
    Zeer mooi team werk en mooi foto's heb je gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu met eigen ogen gezien wat één hond met honderden schapen kan doen...geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat is de uitkomst van intense trainingen,maar wel heel dankbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. SCHITTEREND, zo puur natuur.
    Ik heb het slechts een keer gezien,
    en dan nog op een kleine oppervlakte, in Beervelde.

    Het samenspel is werkelijk tof, voor mens en dier.

    dank voor het delen, Roosje,
    ik heb genoten,

    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer mooi in beeld gebracht, Klaproos. Heel lang geleden was ik bij het EK schapendrijven,
    verder genoot ik lange tijd van de BBC-uitzendingen en de laatste jaren geniet ik hier!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je laat de samenwerking tussen mens en dier weer heel mooi zien.
    Ik vind dat schapen drijven elke keer weer een mooi gezicht.
    Is dat hondje op de negende foto nou zo gekrompen van het bad ...?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een knap staaltje van de hond en de baas. Daar zijn vele uren aan voorafgegaan lijkt mij. Mooie platen Dien! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar goed dat ik weer even op je blog kom! (mijn tijd is in de zomer wat krap...) Want dit is natuurlijk het mooiste van het mooiste!!! Jaja daar zijn ze goed in onze borders! Eeeeh ik bedoel : The Best !!! De mijne drijft koeien. Kan ook ! Nu de jouwe nog Dien !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Toch weer wat gemist, wist niet dat, dat gehouden werd.
    Wanneer doe jij mee met je twee jongens ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) nooit A.
      want nu hoef ik niet bang te zijn dat ze ergens achteraan gaan als ik aan het fotograferen ben:-) ze zijn trots op hun zus en broer
      abby en Blue die doen het wel, en prima ook:-)

      Verwijderen
  18. Wedden dat dat kleintje denkt dat hij de hele kudde aankan .

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dat vind ik fascinerend om zien Dien..

    wat een samenwerking van mens en dier

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die hond in de waterbak :-) :-) Ik krijg steeds meer respect voor honden...en jij weet wel waarom!
    Maar Borders en schapen drijven hebben altijd al mijn respect gehad.
    Liefs en een knuffel
    Kakelino

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schapen drijven, het is niet makkelijk en je moet natuurlijk kunnen rekenen op de hulpjes, de border collies. Prachtige fotoreeks, heerlijk commentaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. haha ik dacht even , wat leuk dat de honden zo lekker kunnen afkoelen onder de sproeiers. Maar het regende gewoon. Leuke fotos.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heb je ook meegedaan? Dat moet leuk zijn om mee te maken en te kunnen bekijken. Mooi hoe die dieren 'werken'.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een heel toepasselijk nummer, I'll Take You There nou dat is wel gelukt.
    Hup in het water, is goed om af te koelen.
    Wat een lieve pup, wordt ook een goede drijver en dan allemaal afkoelen in de regen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een leuk idee!
    die border collies zijn daar super goed in hé

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥