One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












24-07-2016

25.07 Is het mooi waar jij bent








*KLIK*
Bert Heerink & Ingrid Simons - Het Afscheid
Openen in nieuw venster en klein maken




Is het mooi - waar jij bent?
Is het waar dat je echt ergens bent?
Laat maar los - laat maar gaan
Want ook jij kon niet eeuwig bestaan
Is daar waar jij nu bent Geen goed en kwaad
Zeg eens hoe dat gaat?!


Daar dacht ik aan Pap,
toen ik hier liep en mijn oog viel
op dat prachtige gele veld bloemen,
het doet bijna hemels aan,
en het geeft troost,
te denken,
dat je daar bent,
dan weet ik dat je geniet,
met mam en Jan


Je bent niet echt ver
ik praat nog heel vaak met je
en vind je steeds bijzonderdersterderre

waar ik vroeger weleens dacht dat je oppervlakkig was
denk ik nu... was iedereen maar zó verstandig en wijs al jij

nu begrijp ik je zoveel beter

ik was nog kind, hoe kon ik weten

Ik zou je zo graag nog wat dingen willen zeggen
die ik toen niet wist..

Vandaag is je sterfdag pap
het lijkt gisteren

xxx






23 opmerkingen:

  1. Oeps de emoties vliegen me rond de oren. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Praten met overledenen is niet zo vreemd hoor, de vragen ook niet.
    Ik hoop, dat al je antwoorden met JA beantwoord worden, Klaproos.
    Een bijzonder blog vanavond, het mooiste van de dag. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat het zeker mooi is waar hij nu is.
    Als je een goed mens bent ga je naar een hele mooie plek, dat kan gewoon niet anders Dien.

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie ode aan je vader, klaproos.
    Je sluit af met heel herkenbare gedachten en vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi Dien, koester de mooie gedachten in je hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geschreven Dien...en ik geloof het met je, dat ze daar zijn...èn genieten xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag lieve Klappernootje,

    Mooi, die tekst van Renée...
    Zij was de zus van de man van de dochter van één van de zussen van Henry.
    Kun je het nog volgen?
    Pas geleden overleden. Ik denk dat haar broer dit wel mooi zal vinden. Zal je blog doorgeven...

    En mooi ook, dat jij zulke lieve gedachtes naar je vader toe hebt.
    Een wijs man was het en het is mooi, dat jij de dochter van die wijze man bent.

    Ik heb zomaar zin om een kaarsje voor hem aan te steken.
    Gek he? Ik heb hem niet eens gekend...

    Variatie: vaders sterven niet, zolang je vaders dochters ziet...

    Dagdag...
    Heb het goed vandaag met een dikke kus van Marlou

    .



    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede morgen Roos, dit hakt er flink in bij mij.
    Vandaag zou mijn man jarig geweest zijn, als hij
    nog leefde, die dagen zijn altijd moeilijker dan
    gewone dagen.
    Ik wens je een fijne maandag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja Dien,
    Ik ervaar dat ook. De sterfdag van mijn moeder lijkt dichterbij dan jaren terug..
    En ik praat ook met haar. Het doet goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Klaproosje.

    Wat is je foto mooi bij je woorden.
    Echt uit je hart en zo mooi.
    Vragen, praten doe ik ook heel vaak, het geeft mij houvast.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's bij deze tekst! Enne raar vind ik het niet dat je nog tegen hem praat!
    Dag lief Klapperdeklappertje. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och meis... wat een gemis spat er uit... maar wel weer potverdorie super mooi opgeschreven.. ;o) Dat is jouw kracht en liefde! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dikke knufff Rooske!
    Lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi, Dien. Ik ben er stil van, zo ontroerend mooi, récht uit je hart, heb je het geschreven. Je vader weet hoe je over hem denkt... Liefde is sterker dan al het andere in de wereld!
    Een ontzettend mooie foto: het donkerte van de bomen en het zonnige geel van bloemen op de achtergrond.
    Dikken knuffel meissie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een mooie herinnering aan je vader schitterend verwoord. Maar de foto die je hebt gemaakt is werkelijk top. Daar blijven mijn ogen wel even aan haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die foto is zo treffend. Vanuit het donker naar het Licht. En je tekst geeft jouw wijsheid weer, waarin je op je vader lijkt. Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Altijd dichtbij, zijn ze op sommige momenten nog dichterbij....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Opeens is het dan weer zo dicht bij, dat voel je toch.
    Ja hoe is het aan de andere kant, we weten het niet. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat zijn er toch veel mooie woorden over afscheid geschreven.
    Niet dat ze de pijn verzachten, natuurlijk.
    Gelukkig heb je de goede herinneringen om je aan op te trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een mooi eerbetoon aan je vader. Het schetst goed hoe jullie liefde voor elkaar was. Het was goed, meer dan goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik sta hier wel heel veel logjes ten achter en heb dus ook dit aangrijpend log over je vader gemist. Gelukkig komen woorden van troost nooit te laat...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥