One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












21-06-2019

22.06. Miechelpaadje









*KLIK*
Old Town Road - Walk off the Earth (
Openen in nieuw venster en klein maken




Ons paadje zat dicht...
het was niet meer te zien:-)




Ben mijn jongens blind gevolgd




of beter..
de schatten kwamen terug om te kijken waar ik bleef :-)
sinds ik mijn voet bezeerd heb, letten ze nóg beter op me,
alsof ze het weten..
* tuurlijk doen ze dat dien*
bordercollies toch :-)
jawel hé,
ik vergeet soms hoe slim ze zijn.




Maar ik hing half tussen het natte gras...
waar het koevinkje aan het fladderen was




Normaliter, zijn die altijd erg snel,
als de zon er is, maar nu dus niet




De eerste melkdrupjes
of Phegeavlinders zijn er ook weer

die vind ik zo lieflijk :-)




En natuurlijk bij een vochtig bos horen paddenstoelen
de eerste russula's zijn er al weer :-)




En nátuurlijk,
mag een natte broek en klotsende schoenen

je lol niet verpesten:-)

En dan wil ik het nog niet eens
over de teken hebben die we daarna gevangen hebben

controleren jullie jezelf goed na een wandeling.
want het miechelt van de beessies die je niet hebben wilt :-)
Dan rest mij...
jullie een fijn weekend te wensen


xxx







18 opmerkingen:

  1. gelukkig weten jouw collies altijd de weg te vinden
    nog nooit een koevinkje gezien
    je postje van 22/6 staat wel op 20/6, velen zullen de hondjes nodig hebben om de weg te vinden ;-)
    mooi weekend Dien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't is oppassen geblazen hoor met de teken.
    Jaren geleden ooit een teek gehad, nooit ontdekt en ook geen kringen ergens.
    Toch heb ik de ziekte van Lyme opgelopen en inmiddels chronisch... Af en toe zeer lastig.
    Uitkijken hé Dien... Heb een goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op teken controleren, het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Dat doe ik ook altijd. Helemaal bij die prins en prinses van me. Wat een mooie foto's zeg.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede morgen Roos, mijn kat controleer ik altijd goed op teken, laatst had ze er eentje, terwijl ze niet ver van huis gaat. In mijn tuin kunnen ze dus ook al zitten. Ik kijk ook bij mezelf goed, wanneer ik in de tuin heb gewerkt, maar de achterkant kan ik slecht zien. Tot nu toe geen teek bij mezelf gevonden gelukkig.
    Mooie foto's staan hier weer, de laatste is duidelijk maar die kan ik niet kunstzinnig of geweldig mooi vinden ;)
    Fijne zaterdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja teken. Hier in Zeeland is Schouwen het gebied met de meeste teken. En je kunt blind vertrouwen op die hondjes van je :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha dat is gelukt. Ik zoek je nu op via Google.
    Wat een schatten en onvoorwaardelijke trouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi gezicht om die jongens van je door de bushbush te zien struinen.
    Natuurlijk probeer ik me zoveel mogelijk te controleren na afloop van een kuiertje. Dat zal de komende dagen niet echt nodig zijn, want van kuiertjes zal met de warmte op komst niet veel komen. Ik denk dat ik me maar lekker ga richten op lichtende nachtwolken de komende week. Afgelopen nacht waren ze weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zulke lieve en trouwe honden moet je koesteren maar dat moet ik je niet zeggen, dat doe de duidelijk genoeg.
    Teken heb ik gelukkig nog geen last van gehad. Hopelijk blijven ze uit mijn buurt.
    Mooie vlinder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke honden, jullie ook een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Klaproosje.

    Mooie, leuke foto's met de honden tussen het groen.
    Mooi het vlindertje.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Walk off the Earth is wel heel toepasselijk.
    Je jongens letten wel op je Dien, het zijn trouwe levensgezellen.
    Prachtige foto's van alles wat leeft en zelfs je natte schoenen zijn een verrijking. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor je reactie op mijn blog.
    Ik werd plots overvallen door een drang om nog eens te willen bloggen. Hopelijk blijft dat nu :-)

    Alhoewel het bemoeilijkt wordt door het feit dat er een leegte is in blogland. Een reactie waar ik altijd op wachtte zal niet meer komen.

    Teken zeg je, brrr. Wat een vieze monsters.

    Schitterende foto van je hondjes tussen de varens. Mijn hondje zit hier vol verwachtig naast mij. Te wachten dat papa dit ding laat voor wat het is en dat wij terug naar zee trekken.

    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goede morgen Roos, een heerlijke zondag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja die beessies... pfffffff de eikerups ook nu overal... zelfs al in Friesland gespot zo snel gaat het....

    prachtige foto's en ja die border collies zijn erg slim, mijn cadeau dochter heeft er ook eentje, die erg gewild is om nieuwe nestjes mee te maken, hahahaha

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie wandeling was dat.
    En ja, teken, daar goed op letten.

    Lieve groet,'
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohhh dit is GENIETEN, Rooske!!
    Prachtige foto's... en uitkijken hoor, met die teken... 😉
    Lieve knufff groetjes, Anna 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je trouwe viervoeters zijn echt om te stelen Dien (nu ja, figuurlijk dan hé :-) )
    En teken... heb mijn 3de inenting tegen teken encefalitis gekregen deze week.
    Die met encefalitis besmette teken zitten nu al in het noorden van Duitsland.
    't is een kwestie van een paar jaar voor ze hier ook overleven :-(

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥