One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












01-02-2022

01.02. Sneeuwklokje tingeling


 


INXS - Never Tear Us Apart










Elk jaar weer,

zijn ze er..

 de sneeuwklokjes van mijn broer Jan,


en hij had ze weer van  mijn  ouders...

En  mijn  ouders  zijn  al  ruim

25 jaar  overleden...


Wat zijn  ze sterk..

en  wat  laten ze zien,

dat  mensen  écht niet  nodig  zijn  om " natuur té maken"

zoals  staatsbosbeheer aan het  doen is  in de peel...

huilen.....


wanneer  zien ze in, 

 dat  natuur niet  maakbaar is vanachter  een  bureau



ik hoop  heel  gauw  voordat het  té laat is


💜





24 opmerkingen:

  1. De natuur weet zelf prima hoe en wat, Dien, en wij weten dat wel, daar hoef je niet voor te leren. K(p)rachtige sneeuwklokjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In mijn tuin staan de sneeuwklokjes een beetje in de schaduw, nu zijn de bloempjes nog niet te zien, alleen het groen is wel aanwezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze toch leuk Dien en hier staan ze bijna in bloei ,zo lief en fragiel maar toch o zo sterk .En geweldig dat jij ze als een mooie herinnering hebt .
    Lieve groetjes Elisabeth

    PS ik reageer vanaf mijn nieuwe blog ,ik meld het maar even

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo mooi Dien, dat die sneeuwklokjes gewoon doorgegeven zijn
    jij kan ze doorgeven aan nichtjes en neven, dan zullen die later zeggen 'kijk tante Dien haar klokjes' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. SBB komt er in ons kleine stukje natuur niet aan te pas. Ik heb met de planten, bloemen en beestjes afgesproken, dat we er in goed overleg in onze tuin samen wel uit komen. En tot dusver gaat dat eigenlijk heel aardig. De sneeuwklokjes breiden zich elk jaar wat verder uit en de eersten bloeien intussen weer. De kikker liet onlangs weten dat het goed met hem gaat in de diepte van onze kristalheldere vijver. En de merels ... die lijken alweer nesteldrang te vertonen. Komt helemaal goed hier. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is precies of het reeds lente is. Wat staan ze mooi op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij redden het ook samen met de sneeuwklokjes en vele ander moois in onze tuin, zonder tussenkomst van anderen.
    Fijn dat jouw sneeuwklokjes weer fier staan te bloeien. Een mooie herinnering aan je broer en je ouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ze het eenmaal goed doen kun je er ieder jaar op bouwen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zijn ze daar nou nog steeds aan het rotzooien bij de Peel. Laat ze daar toch eens mee ophouden, de natuur maakt zichzelf.
    Wij mensen vernielen hem.

    Love as always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Omdat mijn oude blog steeds moeilijk te bereiken was voor mij, ben ik hier : https://habasdromen.blogspot.com/2022/01/blog-post.html maar een nieuwe begonnen. Hopelijk kun je via de link er terecht komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Dientje,

    ben meteen achter in de tuin gaan kijken.
    JA! Ze zijn er weer. Nog niet zo uitbundig als bij jou.... maar het gaat weer allemaal kunnen.

    Mooi... die erfenis van jou.
    Ik weet dat jij dara heel erg van geniet!
    En ik geniet met je mee...

    Dagdag!
    Heb het goed vandaag... woef!

    X, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtige foto van de klokjes Dien.
    Niet alleen drank, maar ook de mens maakt meer kapot dan je lief is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn ze toch altijd mooi de sneeuwklokjes, bij ons komen ze ook ieder jaar weer op
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. sneeuwklokjes het zijn van die mooie prikkels van de natuur

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zie mijn reactie niet.
    Maar het is verdrietig, laat de natuur ook zelf een beetje zijn ding doen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een overlevers of eigenlijk doorlevers die sneeuwklokjes! Mooi zoals zij het voorbeeld geven <3

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Klaproosje.

    Zo mooi dat ze ieder jaar weer opkomen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De natuur is zo sterk. Ik hoop het met jou Dien... en van die sneeuwklokjes (ook hier) geniet ik in ieder geval enorm.
    Wens je alvast een heel mooi weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Altijd weer prachtig dat ze ieder jaar de grond uitkomen en zichzelf vermeerderen.
    Alleen het idee al dat ze van je ouders zijn geweest en daarna van je broer Jan en nu bij jou staan te pronken.
    Heb een goed en aangenaam weekend met the boys.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat hoop ik met je mee. Wat zijn sneeuwklokjes toch geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hele mooie klokjes en zo zie je maar dat de natuur je ook een boodschap daarbij geeft. Dat je sterk kan zijn als zaadjes verspreid worden. Zelf geen klokjes nog ontmoet maar wel andere gele die mij ook fijn gevoel gaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ze bloeien hier ook in de tuin, cadeautjes Dien.

    Alle goeds en liefs voor de viervoetertjes.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Als die bloemekes opduiken, dan is de lente eindelijk in zicht :-)
    De natuur kan het zelf wel afhandelen, daar heb je echt geen beheer voor nodig !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥