One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












04-09-2011

04.09 Afscheid van een vriend














*KLIK*



















Stukje bij beetje


is het leven uit haar weggegleden


eerst haar gehoor,


en toen het licht uit haar ogen,


en nu,





















is haar hartje gestopt met kloppen,


het is genoeg geweest


nu loopt ze nooit meer met ons mee


waar we wandelen gaan.


ze was moe,





















I wrote your name in the sand


but the waves washed it away,


then I wrote it in the sky


but the wind blew it away,


so I wrote it in my heart


and that's where it will stay.





















Its,


mijn trouwe makker,


m'n grote vriendje,


ik zal je zo missen,




voortaan.


gaan Cuis en ik de paadjes langs waar jij zo graag


snuffelde,





















Itske, je was een bijzonder dier,


je begreep me,


en ik jou,


je eigenwijsheid da's waar ik van hou,


je bent een kanjer geweest


je leven lang bij mij,


en met je vrolijke fratsen maakte je me altijd blij,



Op de moeilijkste momenten in mijn leven,


was jij m'n allertrouwste vriend,


zo een mag elk mens zich wensen,


15,8 jaren van geluk met jou























en dan als de dag komt dat je denkt,


nu gaat het heel veel minder


wil ik een trouwe vriend zijn voor jou,





en je laten gaan eerst aan jouw welzijn denken


en dan aan het mijne,


omdat ik van je hou.





en dat doe ik.


dag m'n lieve vriend,




























27 augustus,is Its voor altijd gaan slapen,


ik wilde haar tóch nog een laatste eerbetoon geven.


en dat is wat later geworden omdat weblog nóg steeds


uit de ether is,


Inmiddels zijn we een week verder,


en ben ik ook wel blij


dat ik haar niet meer hoef te zien stuntelen,


en is er een loden last van mijn schouders gevallen

een besluit nemen ....


dat is denk ik het allermoeilijkste


dank jullie wel,


voor het getoonde medeleven


xxx



























51 opmerkingen:

  1. Wat een lief blogje over die geweldige vriend. Veel sterkte met het verwerken. Als hondengek weet ik hoe pijnlijk dit is.

    Liefs van danique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n dier wordt een deel van je en meer. Het voelt als een arm missen en zelfs dat is krap uitgedrukt. Dat is een van de grote nadelen van huisdieren dat je zo ooit weer af moet staan. Maar de herinneringen blijven en zullen later een lach op je gezicht toveren. Dat hebben dierenliefhebbers voor op mensen die enkel planten houden. En eigenlijk is het andersom en houdt de hond mensen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een mooi blog geworden Klaproos, een prachtig eerbetoon.
    Je hebt t goed gedaan, je was een kanjer voor je kanjer.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een dier verliezen is hard, vooral als je je echt met hem verbonden voelt.
    ik wens je veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto"s van Its. Heel bijzonder.
    We hebben er vaker foto's van op je log gezien,maar deze zijn wel heel speciaal.
    15 jaar is wel heel oud en kan me voorstellen hoe je Its mist, moeilijk en heel pijnlijk.
    Maar je hebt een keuze moeten maken en in mijn ogen de beste.
    Heb 5 jaar geleden ook voor deze keuze gestaan, dus weet wat je voelt en meemaakt.
    Sterkte !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ach Itske toch
    een moeilijke en zware beslissing maar de beste voor Its
    volgens mij is ze nog steeds mee op wandel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi en lief eerbetoon voor een bijzondere maat.
    Sterkte, lieve Klaproos!
    (Ik ging naar je op zoek en vond je hier.)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig eerbetoon aan je soulmate roosje!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij begrijpen elkaar bijna van haver tot gort...
    Dat "besluit" nemen ...
    En dan het moment van...
    Klaproos, je hebt het verstandig gedaan
    en het is "goed".
    Je bent een mensenvriend, maar ook een dierenvriend en dat bewonder ik in je...
    Zeer correct neergezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. afscheid moeten nemen van zo'n huisvriend is altijd zwaar, Roosje. Zo'n trouwe metgezel, die ga je toch missen. Van een hond heb je toch meer liefde dan van een poes hé...

    Ik wens jullie veel sterkte toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En een mooie Its-blog is het geworden lieve Klapper die ik met een brok in mijn keel gelezen heb. Altijd moeilijk om zo'n dappere beslissing te nemen, juist omdat je zo van ze houdt! Dikke knuffel lieve schat en 'she will always be in your heart'!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij bewaart wat je mist, Klaproos...
    Its, voor altijd in je grote hart...
    Knuffel,
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ...ik bewonder je kranige houding Roos...lieve groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sterkte gewenst Klaproosje!
    Wat je nu doormaakt komt me heel bekend voor.
    Liefde voor je huisdier smeedt een band voor gans je leven.
    De herinnering aan jullie vriendschap blijft eeuwig bestaan.
    Ik voel met je mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De tweede maal dat je dit moet meemaken, Roosje,
    dat doet pijn, pijn en verdriet.
    Maar alle schone herinneringen zal je nooit vergeten.
    Meer dan 15 jaar, een gezegende leeftijd voor
    zo'n dier.
    Sterkte, nu je haar moet missen.

    lieve knuffel,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Klaproos
    Je maatje...Meer dan 15 jaar
    Ik wens je sterkte..met dit verlies..
    Want ook al zag je hem liever niet stuntelen.het verlies is groot..
    Jullie hebben zoveel mooie wandelingen gemaakt..Ja Klaproos...Ik leef met je mee.
    Sterkte
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Roosje je hebt haar zovele jaren bij jou gehad. Itske mocht wonen bij een dierenvriend. Heel haar of zijn leven is hij verwend en geliefd geweest.

    En dan
    sta je alleen
    alleen met je verdriet
    de mensen om je heen
    zien al je tranen niet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ach... dat is zwaar, ja.
    Veel sterkte lieve Dien.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jullie hebben het zo fijn gehad samen en nu een dubbel gevoel, blij dat ze niet meer hoeft te strijden en verdrietig om het gemis.
    Geef Cuiza maar een dikke knuffel extra x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel veel sterkte wens ik je Klaproos. Zo,n besluit heb ik ook enkele keren moeten maken en het is zo moeilijk maar de liefde voor je dier laat het je doen.
    Lieve groeten van Riet.

    PS. Hoe moet de verificatiecode uit? Ik ben aan het kijken geweest maar heb geen idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Klapperdeklappertje, je hebt een moedig besluit genomen en Its zal je daar dankbaar voor zijn!!
    Sterkte met het verlies van je grote vriend(in).
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Weet goed goe je je voelt ! Daar ik je leren kennen heb en Its gezien heb , raakt het me ook erg ! Slaap lekker lieve Its !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hier krijg ik kippenvel van, maar wat een lief eerbetoon aan je trouwe viervoeter. Nu is het stil om je heen...denk vooral terug aan al die mooie jaren samen. Lieve groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik wens je enorm veel sterkte met dit afscheid Klapper. <3
    I know how it feels

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooi logje is het geworden, Klaproos. En wat een leuk leventje heeft Itske bij je gehad. Zat er ook iets van een mechelaar in, hij lijkt wel op de vader van onze Nike!! Wat een vriend kan een hond voor je zijn, he? En wat fijn ook dat je Cuis nog hebt, daar kan je dan mee wandelen..Blijf je nu hier op blogspot?
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een vreselijk moeilijk moment om zo'n beslissing te nemen. Dat doet pijn. Afscheid nemen van een huisgenoot is altijd hartverscheurend. Bewaar haar in je hart. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. een ontroerend eerbetoon Roosje...

    ik voel met je mee

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ze heeft ook een hele lieve vriendin gehad....dit was duidelijk wederzijds dat is pas echt houden van....en dat geeft je zo mooi aan ons door natuurlijk zal je ze missen dat kan niet anders.maar zo afscheid nemen is goed....en mooi....sterkte van deze kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat een mooi eerbetoon Klaproos
    sterkte klap.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ...... ontroerend Roozsie......
    Wat een mooi eerbetoon .... het is goed ....
    Jij was er voor je maatje en dikke vriend.
    Het gemis zal nog regelmatig hard aankomen.
    sterkte !!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een mooier eerbetoon aan je trouwe vriend Its is haast niet denkbaar, Klaproos. Je hebt jullie jarenlange vriendschap hier in woord en beeld prachtig weten uit te drukken. In je hart en in je gedachten zal Its vast nog vaak met je meewandelen. Sterkte, maar toch ook weer veel plezier daarbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Goed dat je dit toch nog gedaan hebt.
    Ze laat een grote leegte achter je fijne matjje Its.
    Het schoffie dat je zo trouw was...en dat was was wederzijds.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een mooi in memoriam. Had hij verdiend hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Nogmaals veel sterkte Roosje!
    Je Itske zal je nooit vergeten,
    ze is gijsie tegemoet!
    Nu kan je twee fonkelende sterretjes
    aan de hemel zien!
    Knuf
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ahc Roosie wat moeilijk he !!
    Nogmaals een dikke xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik was hier gisteren ook maar het lukt volgens mij niet met mijn comments... Heel veel sterke Diny en wat een mooi eerbetoon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Dag lieverd,

    je had het me al verteld, maar ook nu pink ik een traantje weg. Je kan ze nooit missen hé, en het was een lieverd.

    Sterkte meis, en veel keacht om dit te verwerken * slaat in gedachten even 2 armen om je heen* xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  38. er zal in de hondehemel niks dan goed over jou verteld worden..
    je was een superbaasje voor itske ;-)
    veel sjokola,en dikke knuffels....
    :-) grtjs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Zonder na te denken Roosje , sorry hoor !Verdorie toch ! Typisch Ollie !


    Ollie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. ...ik ben wat laat, maar toch nog sterkte ! Ik weet hoe het voelt, hoe het is. Vorig jaar juli verliet onze liefste makker na 16 jaar het leven. Ik mis haar nog steeds en vergeet haar nooit. !! hee sterkte...
    En tja gewoon lekker verder op een nieuwe blog...

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Dat heb je geweldig gedaan...
    je vriendje zou je een poot en een lik geven als hij
    het wist....hij zou trots op je zijn.
    Ik ken het gevoel...en voel met je mee, heel veel sterkte...

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik loop weer eens hopeloos achter, en niet alleen in Blog land

    wat triest, maar zo is het leven Roosje
    heel veel sterkte in het verwerken van dit verlies

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat verdrietig dat jullie al afscheid van elkaar moesten nemen.Ik wens je heel veel sterkte.
    Liefs Mir.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Daar houd ik geen droge ogen bij. Wat een mooi blog. Wat een mooi leven heeft ze gehad bij jou. Al die wandelingen! Overal bij om te genieten.
    Wat is dat hard hè....?
    En dan zeggen sommige mensen dat er een hierna is, maar dat daar geen beesten zullen zijn....
    Dan word ik opstandig en denk dan soms dan hoef ik ook niet. Ken je dat?
    Sterkte bij het omkijken als je denkt "waar blijft ze toch?"......

    Liefs, Dico

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Een mooi afscheid van een mooi dier dat voor altijd een plekje in je hart zal behouden.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Een beter leven dan bij jou
    kan een hond onmogelijk hebben
    da is het mooiste cadeau
    dat je haar gegeven hebt....

    Ze blijft voor altijd in je herinnering leven.

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Heb je gevonden. Sterkte met dit grote verlies!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ach Roos alsnog gecondoleerd met het overlijden van je trouwe vriend

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Heel veel sterkte maar vooral ook mooie en dierbare herinneringen aan Its Klaproos.
    Je eerbetoon is prachtig en laat tranen in mijn ogen schieten.
    Het went nooit om een dierenmaatje te verliezen ook al weet je dat het goed is zo.

    Liefs, Truus(depetvan).

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Altijd jammer om een goede vriend te verliezen.
    Maar aan die leeftijd kan dat voor een hond een verlossing zijn, denk ik.
    Maar je hebt duidelijk goede herinneringen aan de vriendschap die ze gaf, dat is dus goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥