One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












17-09-2011

17.09 don't sit under the appletree










*KLIK*







zeg floppie toppie stippelroos,

ouwe kunstenaar in mooie dromen




waren er ook nog appelkes te zien daar in Haspengouw?

of gaat het er niet van komen?




maar zeker……




wat denk je dan : -)




zoveel dat er geoogst wordt,

en wij verbazen ons



over wat er onder de bomen ligt,




maar volgens mijn eigen oogappelke

zijn dat valappelkes…



wel wel wel ….: -)

asjemenou……

da’s wel een mooie naam hé. : -)





of ehhhh



denk je, dat het wat rottig klinkt,

zelfs rotte appelkes zien der nog mooi uit hé,

als je der goed naar kijkt…




‘t is hier zó mooi jongens,

‘k heb de hele dag een liedje in mijn hoofd: -)




doont sit under die eppeltree,

wis enniewan els but mie: -)




mja…

‘k weet ook dat dat wat je vasthoudt van je wegloopt…




dus m’n appelkes…

ik laat je vrij: -)




en geniet ondertussen




van de blauwe luchten..



m’n kleine musketierke,

die het maar wat van geniet,

alle aandacht voor haar




de mooiste creaties van moeder natuur.

de prachtigste billen denkbaar : -)



maar dat zijn jullie al wel gewoon toch van me

koetjes,





doe nou niet alsof je me voor het eerst ziet zeg




‘t zal m’n jurk zijn, die je nog niet gezien hebt misschien?




heerlijke beesten, die koeien zo komisch ook.



hoe het komt komt het.

maar ….

ik word hier altijd errrrg sentimenteel…




en héél héél héél erg romantisch…..




heb hier zulke fijne vibraties



zoveel wonderkes op mijn pad…

dat kannie van deze wereld zijn,

daar zit een hogere macht achter: -)





en dát…..



praat niemand me uit mijn hoofd,


maak er een zalige dag van webbies,

weblog is weer stillekes aan aan het terugkomen,

maar we wachten allemaal nog op een bevestigings e-mail,

met een code zodat we weer in ons eigen vertrouwde beheer kunnen lummelen,

ik wacht geduldig af….



en jullie..

ga je nog wat leuks doen vandaag ?

geniet er dan van met volle teugen hé,

xxx


















45 opmerkingen:

  1. *S*C*H*I*T*T*E*R*E*N*D* logje, Klaproos !
    Een zááááálige zondag wens ik jullie !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en heb je met een ijsje getrakteerd? :-)
    ik smolt helemaal bij de eerste foto van de appelkes in de bakken, wat een kanjer van een foto!
    valappelkes bij valavond, dat is ook romantisch denk ik hihi
    heerlijk postje Roosje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Klaproos. Laat ik hier nou helemaal tussen de appelboomgaarden zitten dus al heel wat apppeltjes op de foto gezet. "k heb alleen geen goudreinetten gezien.Ut zijn hier vast Spaanse appels. Jij hebt ze allemaal weer prachtig op de foto gezet, je krijgt er zo trek in. Zelfs de gevallen appels zien er nog appetijtelijk uit. In je musketierke, wat een lieverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die heerlijke appels toch hé !
    Die rotte appels zijn er waarschijnlijk gekomen door het geweldige onweer in augustus.
    Spijtig voor de mensen die zo hard hun best doen om ons mooi fruit te bezorgen.
    Maar de natuur is altijd onvoorspelbaar.
    Je hebt heel mooie foto's geplaatst.
    En nu ga ik vier keer op reactie drukken ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk klap al die appels...bergen appeltart zie ik voor me !!!
    ik ga niet terug naae weblog , ik blijf op mn eigen stekkie !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zijn dit jaar zoveel appels aan de bomen, dat een stuk of wat valappeltjes niet zo erg zijn. Goed voor alle beessies.
    Je hebt weer een fantastische serie foto's laten zien. Was echt genieten, terwijl ik een appeltje verorberde.
    Maak er een hartjeszondag van! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo jij bent weer online Rooske..Gefeliciteerd!
    Schitterende serie van appels en billen :-)
    Ik heb weer genoten tijdens de wandeling :-)

    Fijn weekend meis
    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu klopt het niet met de naam denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoorde gisteren op de radio, dat de appel en perenoogst sinds jaren weer heel goed is.
    Lekker smullen meis en een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik wist het al begin deze zomer, het is een heel goed appeljaar.
    goed voor heel veel potten appels- en perenstroop.
    mijn (poezen)vriendinneke nam appel/vlierbessenstroop voor me mee uit Limburg:))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat lieve kapelletje aan die boom, dat moet wel een gezegende oogst worden he? Lekker appelmoes vanavond? x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier overal appel en peren boomgaarden. Hoe lekker dat dat ruikt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooie reis en bijzonder sfeervol licht in de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ...zo had ik het nog niet bekeken Roos, uitzonderlijk mooi...het schamel kapelleke stond voor mijn lens vorige week...in de buurt van het kasteel van Heks...lieve groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's, krijg spontaan zin in appels , appeltaart en appelmoes ;-)
    Heb al vaker foto's van dat gebied gezien, prachtig daar.
    Heerlijk wandelen met het hondje, kan die wel wennen nu hij alleen is.
    Gezellige zondag en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn Klaproos, om je op blogspot te vinden! Blijf je nu hier verdergaan?
    Prachtig, die appels!Een schitterend geheel al deze foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zoals altijd heb je er weer iets mooi van gemaakt! Smaakten de appeltjes? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 't was weer mooi klaproos ! We genieten weer !

    En jawel al die wonderkens op een rij...

    Nee, dat iets wat we niet bij kunnen.

    Van genieten wel. Mooi he ??

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik dacht wat is dat toch met steeds op reactie drukken maar via het Google account gaat het in een keer goed maar via WordPress heb ik de moed opgegeven en me dus maar snel weer aangemeld om via Google te reageren op al deze appels, krijg zin in Appeltaart nu...alleen kan ik daar lang op wachten, dus ik ga weer dromen net als het blogje van hiervoor...groetjes uit dromenland.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ben het helemaal met je eens Klapper, op alle vlakken :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Toch geef ik de voorkeur aan een banaan, elke werkdag eentje.

    Dat weblog duurt wel heel erg lang zo, hun champagne is vast al verdampt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh zalig die appelfoto's. Lekker veel sfeer, de geur van de herfst of we nu willen of niet. De kleur van het licht en de blosjes op de de appels die wulpse meisjes niet zouden misstaan. Ik houd ervan...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha Klaproos, je kunt er zo veel mee doen met appels.Maar jou appel serie is prachtig.En nog een flinke mand mee naar huis.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een appels zeg, jeetje. wat een mooi gezicht is dat.
    Ze zien er ook heel lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je laat hier mooi zien dat de peren- en appeloogst dit jaar alle records lijkt te breken. En dat de wereld ook bij jullie weer gesierd werd met prachtige wolken.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo, dat ziet er heerlijk uit. Wij hebben vanmorgen bij het ontbijt onze eerste appels uit eigen tuin opgegeten, 3 stuks! En dat was smullen!!

    Bedankt voor je prachtige foto's! Genieten met een grote G!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die bakken met appels met hun blozende wangetjes onder die blauwe lucht die foto's zijn heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gave foto's zeg! Kreeg spontaan trek in biefstuk bij het zien van die koeien-foto's...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. nu begrijp ik gelijk waarom ze dat liedje zongen
    er zal maar een rot appeltje op je hoofd vallen :-)
    maar ook een goed val appeltje kan hard aankomen
    prachtige serie van en erg leuk aan een gemaakt met die leuke teksten

    je hebt je draai wel gevonden hier zo te zien!!
    fijn dat je weer zulke leuke logies maakt

    fijne avond, en week

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  30. mijn hemel.....ik denk allenig nog maar aan appeltaart.
    jongens wat een oogst!!!!
    ik val van mijn geloof, ik weet nie wak zie.
    Snotverpiellekes ik denk aan appeltaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een lekkere reeks, Roosje!
    De eerste foto vind ik heel kunstzinnig.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dat jij van het val-fruit, ook een mooie foto serie kan maken verbaast me niets!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat nou als jij geen camera en geen pen had zou het hier op de blog toch wel heel saai zijn,
    mens wat heb je er weer een prachtige lange blog van gemaakt....
    heerlijke serie....

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wat een sfeer geef je weer ,bij ons is het appelplukdag kan je op de boerderij je eigen appels gaan plukken(met kleindochters) heel leuk zouden we met zijn allen eens moeten doen,s,avonds een gezellige maaltijd,wie weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. jullie hebben daar een prachtige streek, om te bewonderen
    Geniet er maar volop van!

    Groetjes,

    Billy

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een superblog Klaproos, heel mooi!! Top.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mmmm al die appels.... ik zet net een appeltaart in de over... ruikt zo heerlijk. Wie weet morgen weer weblog zou toch een dubbel feestje zijn.
    Heerlijk logje weer Riis.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik heb heerlijk zitten te genieten van deze log.
    Ben benieuwd als weblog terugkomt hoeveel leden ze dan nog over hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een veelzijdige log weer Klapper, ik heb genoten.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Kunstwerkjes zijn het he, stuk voor stuk, al die heerlijke appelkes en vooral je bovenste foto vind ik ook weer een waar kunstwerk!
    fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Volgens mij wordt er de komende weken héél véél appelmoes gemaakt.
    Ik ben in ieder geval al potjes aan het verzamelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥