One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












08-09-2011

07.09. het is kunst










*KLIK Landart*









hoi webbies,





jullie moeten de groeten hebben allemaal van moederke natuur,


daar was ik vanmorgen en liep heerlijk met haar te babbelen en verstrooid te wezen,


maar ze is niet blij met ons


ze zegt, klapflap, ik weet niet wat het is met de mensen













ze willen kunst.


en gaan daarvoor ver weg,


zoeken de meest verre oorden op en komen dan laaiend enthousiast terug


over wat ze gezien hebben


maar flappie,


ze stappen zómaar over me heen,













nietsonziend met grote voeten,


blik op oneindig en gaan,


laten hun sporen wel achter, vieze sporen..


ik kan ze ruiken, ze boezemen me angst in, en brengen dood en verderf


bij droogte.













flappie, ik wil me niet conformeren,

en vind mezelf eigenlijk een uniek raspaardje,


ik kan van gedaante verwisselen



ik laat blaadjes komen en gaan,

heb alle kleuren van de regenboog in m'n doosje,


laat de mensen het allermooiste zien,


gratis en voor niks,













mijn subtiele lijnenspel ontgaat ze,


hoe ik kunstig een web weef en daarin poppen tentoonstel..


ze zien het niet,


de mensen zien het niet...


ik ben verdrietig,













het enige wat ze moeten doen ik kleppies open trekken, en kijken,


maar floppie ze doen het niet....


ik ben een beetje radeloos, en vraag je, wat moet ik doen??



ik zeg : wel moederke,


wees nou maar niet ongerust


ik zal weleens een goed woordje voor je doen en de mensen een eyeopener geven


wie weet zet dat zoden aan de dijk,













oké, zuchtte moederke,


nou vooruit dan maar weer ...

doe ze maar de groeten van me en vertel ze dan ook, dat ik ze zo mis,


de lachende kinderkes,


de vrolijke kwebbelende mensen, de dartele honden...













oké moeke, maar je hebt mij nog hé...


jawel flippie,













maar jij loopt tegen jezelf te lullen..


daar schiet ik ook niet veel mee op.....:-)





húh.....


nou moe:-)













lieve webbies


Krishnamurti zei:


Als je het contact met de natuur verliest,


verlies je het contact met de mensheid,


ehhh nou weet ik natuurlijk niet of die gelijk had,


maar wel dat dokter woud ( bos) de beste geneesheer is voor alle kwalen,


en moeke natuur... is een best gezelschap van dokter woud: -)













maar ehhh
ik klets der nog wel een eind op los,


tot slot een filmpje wat ik graag met jullie wil delen,





























met dank aan vriendje

*klik F. reckie *


sproetel toetel ( kiele kiele: -)



maak er een fijne dag van



tot morgen,


xxx
























28 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, mooi log en prachtig filmpje.
    Ik zie het wel Klapper en wil er ook wel van genieten.
    Maar het is geen weer om naar buiten te gaan ;-)
    Net nu ik sinds een week meer tijd heb, laat de natuur me even in de steek.
    Nu hoef je inderdaad niet ver weg te gaan, mijn tuintje is al prachtig genoeg er bloeit en groeit en leeft zoveel.
    Wacht op de zon ;-)
    Groetjes en 'n fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig logje weer

    natuur ik heb er geen tijd voor op het ogenblik
    dus doe ik het maar met de prachtige foto's op jou log
    kan ik toch nog even genieten, nog steeds geen weblog?
    al enig idee of dat ooit nog gaat werken

    Een hele fijne dag, hopelijk blijft het een beetje droog! Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moeder natuur (onze grootste rijkdom en de mooiste kunst) wordt nogal stiefmoederlijk behandeld, over het hoofd gezien en bezoedeld met al onze lelijkheden. Bedankt om ons daar nog eens op te wijzen Klaproos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag mijn lieve Klaproosje, ik kom eindelijk weer eens bij jou langs...
    Net terug van een wel heel vermoeiend tripje naar Berlijn. En hondsmoe... want als je mijn lefla een beetje kent dan zal je wel weten dat we geen minuutje rust kenden! Mààr: heel veel gezien en een massa indrukken opgedaan. Die ga ik tijdens de paar dagen ziekenhuis een beetje verwerken, want mijn harde schijf zit overvol hihi. Morgen ga ik dus weer onder het mes en hoop dat die drie maanden operaties en nabehandelingen nu definitief achter de rug zullen zijn.
    Blij dat ook jij een stekje vond op blogspot, maar het is allemaal wel even wennen hé. Ik blijf wel hopen dat het met ons vertrouwde stekje weer in orde komt...
    Fijne dag nog meid, en straks een heerlijk, 'natuurlijk' weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zat ent je filmpje te bekijken en te beluisteren toen je mailtje binnen kwam. Zal je zo even uitgebreider mailen, want ik was behoorlijk onder de indruk van je filmpje.

    Prachtig blog dit en ik zag ook je overleveringsgevecht van de spin en het mannetje van de schorpioenvlieg. Allemaal weer hele mooie foto's en je bijschriften zijn duidelijk.

    Liefs Helma xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja kijken en vooral goed kijken is best lastig. Knap weer gedaan dit log.
    groetjes.

    Ik moet wel vaak 'klikken'hier om een reactie te plaatsen......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeg schattekindje, ik kom je hier toch even snel billenkoek geven hoor. Ziet je hier gewoon stiekum te loggen zonder dag je mij even een mailtje had gestuurd waar je zit. Maar je weet, je kunt rennen, misschien harder en sneller, maar verstoppen kun je je nooit. Dus ik vind je altijd weer.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze log krijg ik voor de tweede keer binnen. Mijn reactie daarop is hetzelfde als op de eerste.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou ze zeggen dar er hier buien gaan vallen....en coor ik er een op de kop krijg blijf ik ff binnen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer of geen weer.
    De natuur trekt zich daar niets van aan.
    De natuur heeft altijd gelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijne Klapper ik weet niet wak er van denken moet.
    Bende nou een bietje high geworre van het natuurlijk medicijntje van dokter Woud?
    Het bazeld wel heel erg nu.
    Het is dak de foto`s mooi vind....maar anders zou ik aan je gaan twijfelen.
    Het is uutkieke geblaaaze mee die natuurmiddelen hoor.
    zeker in de paddestoelentijd.

    Nou ja...ik vergeef je.....ieder gek heeft zijn gebrek en jij bazeld .
    Zelf zou ik dat noooooit doen!
    Ik houd van serieuze zaken.
    Gekke verhalen over kabouters e.d. zul je mij niet horen vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Klaproosje. Beetje gewend al op dit weblog? Het is nog altijd niet opgelost bij weblog.nl en men vraagt zich af hoe lang nog? Je foto serie is duidelijk al mooi herfstig en hoe herkenbaar is dat ook hier. Morgen of zaterdag maar eens op paddojacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een boel informatief materiaal , aan elkaar geflapt door jou , Roosje.

    Ollie is een roker en te veel zelfs , maar NOOIT in de mooie natuur ! Dat verdient het niet !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Klaproos,het natuurvrouwtje je hebt er weer een mooie serie van gemaakt,natuurlijk komt de natuur op de eerste plaats.Even bij gelezen,sterkste bij het verlies van je lieve vriend.Een dikke knuffel van deze kant.
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ...als ze straks praten over de verre vakantie, de exotische oorden, de bijzondere ervaringen ,dan zal ik vertellen van de spin die zijn werk weer doet, de bladeren die elk een kunstwerkje zijn, de druppels die glinsteren....

    Ik zie het om me heen, ik zie het op je blog. Bedankt ! zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha Klaproos,
    Zo, jij hebt dus ook een nieuwe (weer mooie) log-omgeving kom ik hier achter in denvreemde :-).
    Niet dat ik Nederland uit ben gegaan vanwege het ontbreken van natuur. Nee hoor, eg nie.
    Wel om toch nog wat zon te vangen. Want hier schijnt de zon. Daar waar ik ben. en waar ik loop :-)
    Grussi,
    TruusW

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ja dat klopt mooi de kleine dingen maar soms moet je der even een afstand van nemen want je ziet zoveel en dan ga tilt slaan hoor merk ik op
    heerlijk logje wie weet krijg ik weer zin in macro
    groetjes antony

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De kunst van moeder natuur prachtig door jouw ingekaderd roosje!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. moeder natuur we staan er helaas niet altijd bij stil maar jij wijst ons daar heel mooi op.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Voor de mooiste dingen hoef je meestal niet ver, maar je moet er natuurlijk wel oog voor hebben!
    groetjes,
    Elmar

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zie dat mijn commentaar foetsjie is Klaproos...
    'k Schreef gisteren iets in de aard van
    'Kunst is begrensd, de natuur niet...' !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Kunst Natuurlijk wat hadt jij anders verwcht !! Grts Willy Duvel

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Klapper wat heb je weer een prachtig foto's geplaatst, een genoegen om er naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je komt ons hier zomaar vertellen dat het al herfst geworden is hé. Prachtig zoals je het verwoord!
    De foto's maken er ons ook attent op.
    De natuur is in alle seizoenen weer zo helemaal anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ...lopen zonder kijken hé Roos...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Doe moedertje natuur vooral de groeten terug van mij. En zeg maar dat ik weer bij haar op bezoek kom zodra het eindelijk weer eens een paar dagen achtereen droog en bij voorkeur zonnig is.
    Maak er een mooi weekend van, klaproos.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥