One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












01-08-2016

01.08 Alle Menschen werden Brüder









*KLIK*
Alle Menschen werden Brüder. Ode an die Freude.The Ninth Symphony. Beethoven
Openen in nieuw venster en klein maken




Freude, schöner Götterfunken,
Tochter aus Elysium!
Wir betreten feuertrunken,
Himmlische, Dein Heiligtum.
Deine Zauber binden wieder,
Was der Mode Schwert getheilt,
Bettler werden Fürstenbrüder,
Wo Dein sanfter Flügel weilt.




Rettung von Tyrannenketten
Grossmut auch dem Bösewicht,
Hoffnung auf den Sterbebetten,
Gnade auf dem Hochgericht!
Auch die Toten sollen leben,
Brüder trinkt und stimmet ein
, Allen Sündern soll vergeben,
Und die Hölle nicht mehr sein




Vreugde grote godenvonken
Dochter uit Elysion
Wij betreden vurigdronken
Hemelse uw heiligdom
Toverdraden zullen binden
Wat de conventie had gekliefd
Geuzen worden prinsenvrinden
Waar je brede vleugel wiegt




Tirannieën te verderven
Voor de booswicht edelmoed
Hoop tot op het bed van sterven
Van het hoogste Hof tegoed
Ook de doden zullen leven
Broeders drinkt en wees akkoord
Alle zondaars te vergeven
En de hel gaat overboord.




Tja,
wat kan er zoal door je gedachten gaan
als je door de peel loopt,
vragen ze me wel eens :-)

dit dus,
Overal ter wereld zijn brandhaarden,
onvrede, geweld.
ik word er ziek van...




De honden laten het wild met rust,
de ree blijft rustig staan kijken hoe wij over het pad voorbij gaan,




en de koeien..
ach.
als ik ze in de verte zie,
dan draaien we om,
we willen ze niet provoceren,
"alle menschen wirden bruder"


maai moonie hannie...* spottend kijk*


Houden jullie het schip varende...
wij ook,:-)
xxx








20 opmerkingen:

  1. Tja Roos, deze tekst is al zo lang geleden geschreven
    en wij hopen nog steeds dat het eens waar zal zijn.
    Laten we dan maar vrede verspreiden in onze directe
    omgeving, want de wereldbrand is niet door één persoon
    te blussen vrees ik. Toch positief blijven denken,
    moeilijk maar ik hoop dat mijn achterkleinkinderen
    het misschien waar kunnen maken, ik verlies nooit de
    hoop, dat mensen eindelijk eens wijs zullen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. https://www.youtube.com/watch?v=oWGZdYNpaSo
    Mr Bean bracht het zo overuigend, zie link naar filmpje op Youtube.
    Grappig dat je hier over begint, mijn vrouw wees mij afgelopen w-e op deze versie van de Bean.
    Prachtige hondenfoto's in deze post! En bedankt om mijn verkeerd begrijpen recht te zetten. Leuk dat je even gastgezin speelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi al die foto's. Ik vind de Peel heel mooie natuur om te zien. Dan zie ook andere dieren.
    Je honden vinden dit prachtig om te wandelen. Koeien hebben prachtig van kleur. Gewoon lekker positief zijn. Ik weet dit moeilijk is.
    Dank je wel voor leuke reacties bij ons.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geplaatst het is zo'n rommel momenteel op de aarde laten we toch nu echt eens een voorbeeld aan d natuur nemen!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja of het ooit vrede zal worden? Het valt te betwijfelen.
    De mens is een raar iets.
    Laten wij maar gewoon lief zijn voor elkaar, de vrede bewaren in je eigen kleine kringetje is voor sommigen mensen al onmogelijk.
    Je foto's zijn weer top Dien!

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zegt het terecht: om ziek van te worden. Letterlijk. Ik probeer me zoveel mogelijk af te schermen van alle berichtgevingen. Da's moeilijk. Zoeken naar aan de ene kant vluchtig volgen, en daarna terug in mijn eigen cocon... Sterkte met zoeken naar het evenwicht Dien! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leven en laten leven, gun iedereen het zijne, en geniet van het jouwe....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alle mensen zullen broeders worden... Daar geloof ik al lang niet meer in. We moeten er gewoon maar het beste van zien te maken. De eerste foto is trouwens een topper. Wil bijna penselen en verf pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Klaproosje.

    Je foto's zijn prachtig.
    De bomen in elkaar verstrengeld en toch samen een weg vinden, prachtig toch.
    Ace/Damian net boven het veld uitkijkend, het hertje ook kijkend maar wetend het is goed.
    De koeien die rustig blijven staan, vreemd even de honden en de mensen maar niet bang.

    Zo zou het dus moeten zijn altijd en overal met alles wat er in het leven is.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een collega van mijn eega zegt dan: "De wereld is verrot". Inderdaad je kunt er wel ziek van worden.
    Gelukkig is jouw Peel met alle aanwezige dieren prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie foto's
    en kon het maar dat alle mensen broeders worden dan was er geen geweld meer ....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. daar ziet het er heel vredig uit!
    heel mooie foto's, die tweede is fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie gedachte in je hoofd Klapper.. Daar in de Peel komen je gedachte vanzelf op een rijtje. Misschien moet iedereen verplicht daar eens wandelen en worden ze een stuk vreedzamer.. alleen.. dan heb jij de rust daar niet meer.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beethoven zal het wel goed bedoeld hebben Roos

    maar zo ziet het er nu niet naar uit

    de tweede foto is super

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's, Klapros, van de boom/bomen, die koppies in het hoge gras, de sfeer die je gevangen hebt.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van dit nummer heb ik maar één zin onthouden. (Nou ja, behalve dat alle mensen broeders zijn.) En die is: maar ik blijf liever alleen, liever alleen.
    Maar als ik Ace dan zie, dan smelt mijn hart ♥ Je hebt jezelf weer overtroffen met je foto's. Eerst dat hoofd van Ace en dan dat hert. Magisch!
    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zolang domheid primeert boven rede en gevoel, zal er van vrede en broederschap geen sprake zijn.
    Maar we laten de waanzin niet in onze ziel sluipen hé... je foto's zijn weer super , heel genietbaar, een ode aan de onbezorgde vrijheid bijna. Dat maakt mijn avond weer goed zie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Stuk voor stuk weer prachtige foto's.
    Ik vind in de natuur momenteel aanzienlijk meer troost dan in 'Alle Menschen werden Brüder', want dat laatste daar geloof ik eerlijk gezegd bar weinig van.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk om te bekijken, Rooske!
    En de natuur... Ja ook heerlijk toch... :-))))))
    Lieve knufff groetjes van Anna ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. mooie foto's, Dien!
    En lief dat je hondenvrienden het wild én de koeien met rust laten... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥