One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












12-08-2016

13.08. Fly away









*KLIK*
John denver, Olivia Newton John Fly Away
Openen in nieuw venster en klein maken




Het is toch geweldig...
Hoe een vogel zich laat vallen..




en vliegt...
gewoon... weg.. het leven in,




hoog de lucht in,
waarheen hij ook wil...




Dat moest ik vanmorgen denken
toen ik Met Joey aan het fietsen was,




Zijn baasje is ook héél héél erg ziek,




Zou een mens ook zó vliegen dacht ik,
zachtjes wegglijden uit het leven..




als het moet gebeuren hoop ik het voor je,
daar steek ik een kaarsje voor aan.




Gekke gedachtes kan een mens hebben hé,




Gisteren liepen we tussen de schotse hooglanders,
fantastische dieren om te zien
maar er lagen kalfjes bij




Dan moet je extra voorzichtig zijn hé.
dus mijn jongens moesten even wachten,
terwijl ik foto's maakte.




Bovendien liep papa stier er trots te paraderen ,
snuffelde ongegeneerd aan ma der derriere...


Stieren die vrij in een kudde lopen,
paren alleen met koeien als deze vruchtbaar, tochtig, zijn.
Voorafgaand aan een dekking zal de stier de geur van de tochtige koe
met opgekrulde bovenlip opsnuiven ('flemen'),
haar kling (buitenste deel van de schede) besnuffelen en likken,
met de klauwen van zijn voorpoten over de grond schrapen
en vaak ook nog met zijn voorlijf op de grond zakken, daarbij 'kopjes' gevend aan de grond.




Zó dan weten we dat ook weer van het WWW,
wat een bijzondere gebeurtenis,




Maar deze dame was nog niet aan paren toe,




Alléz gij schone deerne.....
zeide gij bereid?




mooi hoe hij ze even keurt




meneer heeft aardig wat dames ter beschikking




Jugh... je hebt niet zo'n frisse adem jou sla ik ook over




Een stier gaat zo zijn kuddde af,




meermalen per dag




Mooi hoe de natuur werkt hé.



komt geen klok bij kijken,


lieve webbies,
Geniet van het leven
Later is er eerder dan je denkt

xxx




20 opmerkingen:

  1. Zo wilde ik het thuis ook doen, maar dat vond Dinnetje toch niet goed. Dus ik heb het maar afgeschaft.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door heel wat gemiste logjes gescrold en genoten van je teksten en kopstukjes en niet te vergeten je prachtige warme foto`s.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi die Schotse Hooglanders, prachtige kleur hebben ze.
    Fijn weekend...!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad heel mooie beesten. Jammer dat dat hondje's baasje zo ziek is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede morgen Roos, triest dat het baasje van Joey
    zo ziek is. Ik denk dat sommige mensen wel zo kalm
    uit het leven glijden, maar voor anderen kan het
    een strijd zijn, die vliegen niet zo makkelijk weg.
    Ik hoop dat tegen de tijd dat het mijn tijd is,
    dat ik dan mijn vleugels heb gevonden.
    Mooie Hooglander foto's. Ze zien er zo zachtaardig
    uit onder hun ponyhaar, maar goed dat je er mee oppast.
    Fijne zaterdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk gaat het toch goedkomen met het baasje van Joey. Of is het echt ernstig ernstig? Dan hoop ik dat hij als een vogel gaat. Dat zou mooi zijn ja.
    Prachtige foto's van je. JA de natuur is prachtig. Mooi geregeld ook. Mensen wijken er tegenwoordig te veel van af en dat is jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. triest van Joey's baasje
    stilletjes wegglijden uit het leven, zo zou het moeten zijn, laat het ons hopen
    waarom nog afzien bij het heengaan, t leven is soms al een strijd genoeg

    heel mooie foto's
    prachtige dieren
    als mannetje daar tussen zijn keuze niet kan vinden dan is hij wel heel erg kieskeurig :-)

    mooi weekend Dien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Klaproosje.

    Super mooi en leuk laat je de Schotse hooglanders zien.
    Mooie foto's heb je gemaakt.
    Stil weg gaan uit het leven zou mooi zijn, maar vaak gaat het anders helaas.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wegvliegen, dat zullen er niet veel doen, maar wegglijden...daar zou de medische wetenschap bij kunnen helpen.
    Je foto's laten de mooie kant van het leven zien Klaproos, ze zijn super en je tekst is weer leerzaam.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede morgen Roos, een fijne zondag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig serie foto''s heb je gemaakt van deze Schotse hooglanders. Heel triest van wegglijden baasje van Joey. Ik vraag me af dat deze beesten niet naar je toe komt? Het zijn grote beesten om te zien.
    Groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig serie van deze prachtige en imposante dieren met die enorme horens Dien
    en toch gelukkig niet agressief, dat wij er rustig aan voorbij kunnen wandelen,
    mooie waarneming en uitleg van het gedrag van de stier.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Genieten doe ik klaproosje de momentjes plukken die er zijn
    Prachtig mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb ooit een boze stier achter me aan gehad. Dood- en doodeng! Ik dacht echt dat ik er was geweest... :-(
    Sindsdien... ?? Pfftttt

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ben jij toch een echte lieve natuurmens !! ££Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik hoop het Dien, dat het zo mag gaan en dat we tot die tijd ons 'te pletter' genieten; jij laat ook met deze serie weer zien hoe dat kan :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtige foto's van die Schotse hooglanders

    en die stier heeft maar voor het uitkiezen..


    wel heel triest voor dat baasje van Joey

    prettige zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een prachtige reeks Dien,
    in beeld en woord.
    Ik heb er ook van genoten.

    groetjes
    ria

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige beesten die schotse hooglanders en je hebt er mooie foto's van genomen Ik hoop dat ik ook weg mag vliegen als het zover is.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Later is allang begonnen (-:
    Daarom zoveel mogelijk eruit slepen wat in het leven zit. Lange wandelingen maken. Of uitstapjes op een leenhond naast de fiets. Laat je gedachten er maar gewoon zijn. Je schrijft ze zo prachtig op! En ook nog wat info over de Schotten. Heel mooi in woord en beeld.
    Dikke kus xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥