One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












02-08-2016

03.08. De Heide








*KLIK*
Brigitte kaandorp mylou frencken op de grote stille heide
Openen in nieuw venster en klein maken




Op de grote stille heide loopt zij samen met haar hond
En zij is de weg verloren en zij heeft geen plattegrond
Eigenlijk is ze nog nooit zover geweest
Eigenlijk zou ze vanavond naar een feest
't Is stil op de heide
Zo stil op de heide

De heide ...




Als de laatste zonnestralen haar verlaten wordt zij bang
Want zij kent wel de verhalen, ;'t gaat nog goed maar voor hoe lang ?
Kijk daar heb je de eerste enge vent
In zijn hand reeds het willig segment
't Is stil op de heide
Zo stil op de heide

De heide ...




Tja, hier valt dus niet te ontkomen, ook de hond verroert geen poot
Ach was zij maar thuis gebleven, of op school of anders dood
En de man nadert grijnzend stap voor stap
Dan neemt plotseling de hond een vreemde hap
Kijk dus uit voor meisjes
Met honden op de heide

De heide ...

Brigitte Kaandorp en Mylou Frencken




ohhhh ik kan me de tijd nóg levendig voor de geest halen,
dat ik niet alleen bos of hei in durfde,
bang voor wat er misschien zou kunnen gebeuren...

en nú:-)

denk ik ...
kom maar op, ik lust je rauw :-)


Dat alles even ter zijde,
lieve zussie.... een proficiat....

van ons allen,

xxx








19 opmerkingen:

  1. Zo zie je Klaproos, wat je vroeger niet luste wil je nu wel rauw....
    Die verhalen over grote stille heides hebben op veel mensen indruk gemaakt.
    Ik lette altijd op of er witte wieven waren.... maar ik zag ze niet.
    Als zussie jarig is mijn felicitaties, is ze het niet, dan ook want jij doet dat niet voor niets.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja maar... je hebt nu twee hele stoere mannen bij je. Dan kun je de hele wereld wel aan.
    En voor je zusje ook gefeliciteerd.

    Love as Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja jij bent goed omringd nu, zo is het wel veilig in je 'eentje'
    mooi de heide
    en felicitaties aan je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Brigitte Kaandorp brengt altijd weer een glimlach bij me teweeg.
    Ze bezingt jouw foto's en je oude herinneringen hier wel op prachtige wijze. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En toch altijd voorzichtig blijven...!
    Proficiat voor en met je zussie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat prachtig die heide!
    Heb nu zin om te gaan wandelen ipv te gaan werken. Alhoewel... het giet hier weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen Roos, mooie heidefoto's. Gefeliciteerd
    met je zus haar verjaardag, ga maar lekker taart eten.
    En ach alleen, met je honden ben je nooit alleen op stap.
    Ik wens je een fijne woensdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's van de grote stille heide Dien, met heel mooie tekst er bij
    gefeliciteerd met je zus, een hele fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vroeger, als kind, kwam ik vaak op de heide met mijn ouders. Mijn moeder was er dol op.
    Ik ben er al 35 jaar niet meer geweest. Toch weer eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha gieren met Brigitte Kaandorp ;-) ken je dat liedje van Annelies (van der Pies) ook zo hilarisch!
    Nee jij hoeft zeker niet bang te zijn, je hebt nu twee beschermheren bij je, wie doet je wat!
    De hei is prachtig Dien en wordt alleen maar mooier de komende tijd!

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Klaproosje.

    Gefeliciteerd met je zus.
    En prachtig zijn de foto's van de heide.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een dikke proficiat met je zussie Dien.
    Ja ik ken het gevoel wat je schrijft
    Heerlijk he de hei gaat hier ook kleuren.
    Fijne dag XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Met spanning het verhaal gelezen,
    ik kende het niet.
    Ondertussen niet vergeten
    om naar de schitterende foto's te kijken.

    Roept herinneringen op naar de dagen
    met onze kinderen op de heide.

    Zou ik het nu alleen aandurven?
    ha-ha-aha

    liefs,
    ria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sterk verhaal eerst een beetje eng .maar dan Prachtig Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat met zussie, en met die twee jongens van je gaan alle enge kerels wel op de loop....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goede morgen Klappertje. O, was je zusje jarig? Wat laat maar daarom niet minder welgemeend: een dikke proficiat!
    En ik kan het geloven dat je voor niets of niemand bang bent zo alleen in de hei, je hebt je trouwe kameraden die je door dik en dun zullen verdedigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Whaaaaaa.... wat herken ik dat maar al te goed.
    Bang in het donker en ook alleen in het bos arghhhhhhh
    En nu, heerlijk!
    wat een geweldig blog mies :-))))

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vind ik ook: gewoon hard aanpakken!
    Die Brigitte Kaandorp heeft zo'n humor. Af en toe kijk en luister ik weleens naar een liedje van haar op youtube. Gewoon, als ik iets nodig heb om te lachen (-: Wij laten ons natuurlijk niet kisten.
    Mooi...de Peel...en ik hoop dat ze altijd mooi zal blijven.
    Dikke kus ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Brigitte een prachtmens, als je haar ziet dan moet je al glimlachen.
    Jij heb twee kerels bij je, tsja dan lust ze inderdaad de vreemde kerels rauw.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥