One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












19-08-2016

20.08 Jaloers









*KLIK*
Roxy Music - Jealous Guy
Openen in nieuw venster en klein maken




Wat is jaloezie eigenlijk?
Waarom bestaat dat gevoel eigenlijk?
Wat heeft het spiritueel voor je te betekenen?
Het is een akelig gevoel voor velen van ons.
Het laat ons zien wat we missen,
wat wij ook willen.
Maar alles is zo op onze aardse bestaan gericht,
dat we niet meer weten wat dit gevoel ons wil zeggen.
Elk gevoel vertelt wat over ons zelf.
Wat vertelt jaloezie ons dan eigenlijk?

Jaloezie zegt alleen maar: ontwaak!
Je hebt het in je.
Het is je ziel die je vertelt dat jij dit ook kan/hebt,
dat je alleen maar hoeft te zien.

Dus.
Ben je weer eens jaloers,
zeg dan dank je wel tegen die persoon die het opwekt.
Die laat je alleen zien dat je wakker mag worden
en die gave in jezelf mag ontdekken.

mooie uitleg hé.
Dat wel,
Maar het is vreselijk vind ik
Ik heb eens een jaloers vriendinneke gehad..
slopend is dat :-(

ik hoop dat het haar nu beter vergaat :-)
xxx







33 opmerkingen:

  1. Ik zou niet eens weten meer hoe het voelt. Ooit vroeger misschien, maar tegenwoordig, nee jaloers... terwijl ik alles heb. Ik heb alles toch al.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben niet jaloers op wat mensen bezitten. Ik benijd wel mensen met een goede gezondheid. Wat een luxe en vrijheid als je energie hebt, voldoemde lucht hebt, geen pijn hebt. Ik leef supergezond, maar heb de pech dat ik mijn lijf niet mee heb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dag Yeleni Yeli, dat klinkt zeer onprettig op z'n zachtst gezegd,
      ik wilde je weblog komen bezoeken maar ik krijg een vreemde link,
      wil jij aub een juiste url toevoegen,
      veel sterkte gewenst,

      Verwijderen
    2. Dankjwel Klaproos <3
      Ik heb geen blog. Ik heb er wel over gedacht, maar het kost me teveel energie. Op andere blogs posten lukt me veel makkelijker. Yelena Yeli is mijn google account naam. Ik post ook onder de naam VeggieMo. Ik heb een google accountnaam genomen omdat die op bepaalde blogs nodig was om te kunnen reageren. De naam VeggieMo was niet meer beschikbaar, vandaar die andere naam.
      Het valt idd niet mee met mijn gezondheid. Toch zie ik ook veel mooie dingen en kan daar heel blij van worden. Lachen door de tranen heen, zoiets. Doordat ik zo gezond leef, heb ik erger kunnen voorkomen. Ik ben uit de rolstoel gekomen en de reuma is meestal rustig. Ik heb een erfelijke vorm en ik zie in mijn familie hoeveel beperkingen en pijn die reuma geeft. Helaas is er weinig aan de astma te doen omdat ik de medicatie niet verdraag.

      Verwijderen
  3. Goede morgen Roos, ik moet goed nadenken waar ik jaloers
    op zou zijn. Misschien inderdaad op mensen die 100%
    gezond zijn. Ik ben best tevreden met wat ik ben en heb.
    Ik gun ieder alles maar ik zou wel graag gezond zijn en
    niet moeten leven met dat zwaard boven mijn hoofd. Nu gaat
    het goed, maar ik weet niet wanneer het zal vallen.
    Ik wens je een heerlijk weekend toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wie is er 100% gezond haba,
      ogenschijnlijk gezonde mensen hebben weer andere problemen,
      aan het eind van de dag wil niemand de problemen van een ander hebben
      maar gaat tevreden met die van zichzelf naar huis

      Verwijderen
  4. Ik ben niet jaloers. Ik wil niet hebben wat een ander heeft. Ik geef er niet om als een andere man naar de tegenpartij lonkt, fluit of wat dan ook.
    Ik ben tevreden met wat ik heb. Ik ben zelfs niet jaloers op mensen die geen reuma hebben. Iedereen heeft zo zijn eigen kruis te dragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. eerst en vooral een mooitje over de stilte!

    volgens mij bestaat er een gezond jaloers ook
    als een ander iets mooi beleeft maar daar dan niet nijdig jaloers om zijn enkel enthousiast jaloers
    snap je? moeilijk uit te leggen :-)

    mooi weekend Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gezond jaloers,
      ook na je uitleg.... kan ik zeggen, nee ook dat heb ik niet...
      maar het klinkt wel leuk :-)

      Verwijderen
  6. De jaloezie was jong,
    ze dampte nog,
    en de liefde schuifelde onwennig langs het eerste koren,
    prikte zich aan de eerste doornen,
    wist nog niet wat schrikken was
    en bloeden.

    In de verte lag het woord: groot, rimpelig en leeg.

    De natuurwetten kraakten, knarsten,
    kwamen een voor een op gang.
    Appels vielen, bladeren, sterren.
    Rivieren stroomden van de eerste bergen.

    Kaïn hief zijn arm omhoog.
    Alles begon, alles was nieuw,
    alles was onontkoombaar.
    © Toon Tellegen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Klaproosje.

    Mooi kunstwerk van het meisje/vrouw op de fles.

    Het heeft geen zin te willen wat andere hebben/bezitten.
    Mijn moto: het is wat het is en geniet wat je (nog) kan en (nog )hebt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben helemaal nooit jaloers... gelukkig maar... want ik ben hééél gelukkig met mezelf :-)))))))))))))))))))
    Ik denk dat jaloezie te maken heeft met onvrede met jezelf, van binnen...
    Heerlijk blogje, Rooske!!
    Het brengt je even naar binnen... ;-)))))
    Lieve knufff groetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. naar binnen gaan op zijn tijd heel belangrijk anna,
      mensen zijn vaak zo oppervlakkig.... bijna bang om naar binnen te gaan ..

      Verwijderen
  9. Eigenlijk feitelijk tja ...............awel ben ik toch een béétje jaloers of zoiets in de aard !! op Jou !!Je nuchterheid natuurliefde fotokunst met omschrijving en zo zou ik kunnen blijven doorgaan maar.............ben zeker dat Jij weet wat ik wilde zeggen. Ben nu aan 't zoeken wat jaloezie eigenlijk juist is Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jij kent dat niet willy, jij bent zo'n gulle vrijgevige man het woord moet voor jou uitgevonden worden

      Verwijderen
  10. Jaloezie, een van de menselijke dingen, van het mens zijn.... wie heeft niet zo'n zwak moment.

    Na een weekje Friesland, hier veel in te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jaloers..

    zeker niet op materiële dingen..

    tevreden zijn met wat je hebt, is de boodschap

    prettig weekend Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ha ik ben wel eens jaloers op hoe jij je blog mmakt, altijd origineel, soms super prachtig, soms indrukwekkend en vaak om over na te denken zoals nu...
    Maar het is een gezonde jaloezie hoor Roos, zoals fotorandje het bedoeld. Een jaloezie met het gevoel van: "dat zou ik ook wel willen" gemengd met een diep respect t.o.v. die ander...
    Dus ik ga voor de gezonde jaloezie!! veel groetjes van mij Dien en sorry helaas kan ik niet zo vaak reageren op je blog als ik zou willen maar dat komt straks wel weer Tjuuuus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) geeft niks Ina, ik ben blij met elke reactie van jou,

      en kijk eens naar je blog hoe mooi dat altijd is,
      daar kan ik een puntje aan zuigen :-)

      xxx

      Verwijderen
  13. Reacties
    1. ik begrijp je vraagteken willy, je reactie was in de spam map terecht gekomen, jammerlijk genoeg..
      ik heb het op tijd recht kunnen zetten:-)

      Verwijderen
  14. Wat een prachtige blogberichten maak jij toch steeds. ik geniet ervan, telkens weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het klinkt misschien gek, maar ik ken geen jaloezie. Misschien als mijn man verder zou willen met een andere vrouw maar verder... Sowieso kijk ik niet naar wat andere mensen voor spullen hebben. Doet me niets. Ik heb dingen die voor geld niet te koop zijn (-: En heb een toffe bruine hond me zachte oren en neus rondlopen. Een dwars konijn die alle bloemen buiten opvreet. Onbetaalbaar!
    Dikke knuffel
    Mooi nummer, Dien, heb ik lang niet meer gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee hé kakelino ik ook niet:-)
      onze diertjes, betoveren ons :-)
      xxx

      Verwijderen
  16. Het is zeker een vreselijke emotie. Ik ben blij dat ik er geen last van heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is volgens mij iets wat in je aard zit oftewel in de genen.
    Gelukkig ben ik er niet mee behept. Ik wil met niemand ruilen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. jaloezie is een emotie die moeilijk af te leren is...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥