One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












21-02-2018

22.02. Intuïtie








*KLIK*

Parov Stelar - The Princess
Openen in nieuw venster en klein maken




Het voelt zo licht als een veer
Het is zo sterk en krachtig als een leeuw
Zo'n zacht onderbuik stemmetje
En als je niet luistert, een harde schreeuw




Er is geen logica of een vastomlijnd kader aan te ontdekken.
En ook geen helder patroon
Het heeft niets met ratio te maken
Maar je WEET het gewoon




In het begin nog wat vaag
Je probeert het te vangen in woorden
En daarmee verklaringen te zoeken
Maar het laat zich door niets verstoren




Het wordt alleen ondergesneeuwd door ons denken
Maar ieder mens is er mee geboren
En als je bereid bent om te luisteren
Zal het steeds meer van zich laten horen




Dat is het moment van loslaten
Het moment van de waarheid dat je inziet
Het euforische gevoel van "ik wist het wel"
Maar ik vertrouwde mijn innerlijke stem nog niet

Intuïtie


Bron w.w.w.

Mooi hé. we hebben het allemaal
alleen het luisteren ernaar laten we nogal eens schieten
niet doen hoor,:-)
Je innerlijke stem....
supermooi,

mijn intuïtie zegt ....
dat het rara blogje..... binnenkort verdergaat en dat
de oplossing uit een héél vreemde hoek komt :-)

Hasta la pasta, wij móeten nu gaan slapen

xxx







27 opmerkingen:

  1. Prachtig Dien... het bekende 'onderbuikgevoel'... altijd naar luisteren :-)
    Mooie dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe het té weinig weet ik, maar, ik zou er beter op moeten letten

      Verwijderen
  2. Ik heb de hele nacht slecht geslapen.. ik dacht dat er wel een extra hint bij zou komen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb een hint weggeven via de mail di mario :-)

      Verwijderen
    2. Ik zie geen mail, maar heb wel een nieuwe log gezien.

      Love As Always
      Di Mario

      Verwijderen
  3. Goede morgen Roos, ik ben net wakker dus ik moet niet gaan slapen.
    Maar een extra hint is nooit weg natuurlijk.
    Ik wens je een fijne donderdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We raken het met de jaren kwijt zoveel is waar ... gelukkig ligt het alleen maar onder een dik pak stof en is het niet voor altijd verloren 😉 Fijne donderdag Dien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. voorgevoel, intuïtie, ja dat hebben we zeker
    maar op de moment zelf snappen we soms niet wat het wil zeggen, en nadien ja dan zeggen we 'k wist het, k voelde het in de lucht hangen'

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen lieve Klapper.
    Wat een indringende tekst en foto's, beide roepen beslist vragen op en ik hoop inderdaad dat je dit enigmatisch logje weldra zal verduidelijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik wil nog even wachten gerda, vanavond de oplossing of misschien toch niet :-)

      Verwijderen
  7. "Als je niets van iemand verwacht..." vind ik heel sterk Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik weet uit ervaring hóe moeilijk dat is Edward, al doe je nog zo je best

      Verwijderen
  8. De innerlijke stem weet vaak al...

    Fijne winterdag.

    ♥Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja zeg, lekker zo'n 'cliffhanger'. Hoe kom ik nou de dag en de nacht door? Dat wordt wakker liggen en me suf piekeren. :-D.
    Dikke knuff XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahahahaah ach marjolein, een prachtig moment om aan nachtfotografie te gaan doen toch :-)

      Verwijderen
  10. Mooie tekst over het volgen van je innerlijke stem. Ik oefen in luisteren (-:
    Een dichtregel in "Domweg gelukkig in de Dapperstraat" zegt: "Alles is veel voor wie niet veel verwacht." Ik vind dat zo'n mooie zin. Hoe minder je verwacht, hoe meer je krijgt...Waarbij het niet gaat om het hébben.
    WAT!! Is mijn antwoord niet goed? *proest* En moet ik nu wachten totdat je het goede antwoord onthuld. Flauwerd, je weet dat wachten mijn slapste punt is (-D (-D
    Je houdt ons graag in spanning, hè?
    Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahahaha maar maar maar arme kakelino :-)
      morgen weet je vást het antwoord :-)

      Verwijderen
  11. Ik word er eh helemaal rararadeloos van ...
    Zelfs dat innerlijke stemmetje weet momenteel van niets, naar 't schijnt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je houdt er de spanning in Roos

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bij het lezen van The Princess, dacht ik daar komt een kikker.
    Luisteren is niet iedereen gegeven, vooral niet naar hun binnenste. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zouden we allemaal beter wel kunnen doen hé
      fijn dat het met jou weer beter gaat Hans

      Verwijderen
  14. Waha, jij hebt me daar ook een mooie cliffhanger Dien! Nou ik ben benieuwd. Intussen héél mooi gemaakt dat hele logje; het pad naar meer helderheid.... Waar hoor, heel waar. Sommige mensen zijn zo slecht hè in het luisteren.
    Dankje voor je reaktie, ook! Het is eigenlijk wat je hier helemaal bovenaan zegt: het is de mindset :) De kracht van de gedachte. Die lente die trekken we gewoon uit de grond! (en de lucht). Nou ja en Nora is natuurlijk gewoon een meisje uit het Hoge Noorden; die vindt het hier lekker warm!
    Ik ga je alvast een prachtig weekend wensen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥