One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












29-11-2012

30.11. Gevangen





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken
Die zilveren deinende schoot,
mijn liefste, dit maagdelijk gave net,
dit gruwelijk schone huwelijksbed,

dit vangzeil van de dood
ik heb het gesponnen tussen de bomen

en tussen de zon en de aarde
en al waar ik ontwaarde
je zoet-zoemende dolersdromen.

Ik vang je op in mijn wiegelend bed
O wond in mijn maagdelijk net

O liefste verloren in mijn schoot
O worsteling in liefdesnood
ik wikkel je in mijn zijden geweld
ik houd je met duizend armen omkneld

ik verstik je in een cocon van gloed
ik drink je zachte blanke bloed
dat rinnend gulpt en schreit

en volgedronken op het kruis
van mijn geschonden dodenhuis
ik lig gebroken en bevrijd.

Anna Blaman (1906 - 1960)


35 opmerkingen:

  1. Ja hoor daar is Roosje weer met haar griezelige diertjes die zo prachtig bij haar op de foto komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie plaatjes van een bloeddorstig monster. Maar wel waardering voor het feit dat hij zoveel werk moet verrichten om een klein hapje binnen te krijgen. Hebben wij het toch maar een stuk gemakkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou echt niet van spinnen, maar ik vind ze 'zo' zoooo mooi Dien :-) Slaap lekker straks xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heftig, met wondermooie foto's van een lichtelijk griezelig spinneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat heb je wel heel knap uitgewerkt Dien

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Klaproos,

    Ben gek met spinnen, ze houden de muggen buiten. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Klaproos
    Prachtig zo'n spin ..met een geweldige tekst..
    En ach..Wij gaan gewoon naar de slager :)
    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ...de natuur is wat hij is, maak me niet uit voor 'sadist',menigmaal heb ik het aanschouwd en jij Roos maakt hier een schitterende log van...wawh...slaap wel, rené

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben niet dol op spinnen maar zoals jij ze vangt
    zijn ze ooooo zooooo mooi met hun vangnetjes :-))
    :)
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhhh wat een kunstwerk wordt daar weer gefabriceerd. Wat zijn ze toch mooi deze spinnen. Hij hoopt voor de kou uit nog even wat te hamsteren denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Op de foto's zijn ze mooi om te bewonderen en als ik de webben zie daar kan ik ook van genieten. Maar als ik ze in huis heb zuig ik ze op niet aardig van me ik weet het maar als je ze laat zitten in onze boerderij dan zit het binnen de korste keren vol in huis. Dan zie ik door de webben het bos niet meer. Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hou niet van die kriebels, maar zo op de foto heb je ze mooi vastgelegd.
    Op naar een mooi weekend Klappertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha daar gaat ze weer!
    En stiekem kijken we dan toch wel; ik wel.
    Brrr..

    Maarre, liefs!
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige tekst en dito foto's... we zijn bij Klapper aan beland! Weet je meid, vroeger had ik schrik voor deze kriebelbeesten maar met de jaren (en hopelijk ook het verstand hihi) is dat veranderd: het zijn zo'n knappe schepsels van de natuur hé? Ook jij ziet dat, anders zou je er niet zo'n mooi logje over plegen... Fijne vrijdag hé, en straks een schitterend weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's van dit spinnetje in haar web op zoek naar buit.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bonjour ma petite,

    twee lievelingen:

    Roberta Flack (voor mij, heel veel jeugdsentiment)
    En voor mijn vader (Anna Blaman)

    Als hij nog zou leven zou hij een weblog maken met alleen maar Anna Blaman.
    En als-ie alles gepubliceerd had, zou die weer opnieuw en van voren af aan beginnen.

    Zo draaide ik dit nummer steeds weer opnieuw... oh wat een nummer. Ik was zo verliefd.
    Wat een tijd was dat.
    De tijd dat iedereen zei: het leven is verrukkulluk...

    Dat is het nu ook, maar op een andere manier.
    Dagdag! Fijn weekeinde...
    Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een knap gedicht. Ik moet beslist wat meer werk van Anna Blaman lezen. Van harte bedankt om dit te delen @->--

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een heel kunstig bouwwerk wat de spin kan maken.
    Sterk en super functioneel.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een mooi gedicht en wat een foto,s erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bij dit gedicht moest ik aan `Merel` denken.
    Ja, het zijn natuurlijke kunststukjes met een grote K

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Op de foto vind ik hem mooi, maar in het echie, moet ik niets van hem hebben.
    Fijne dag.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  22. een echt wonder zo'n spinneweb ! Prettig weekend meiske !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige serie van dit spinnetje.
    De dauwdruppeltjes maken er in meerdere opzichten een schitterend geheel van.
    Maak er een mooi weekend van, klaproos.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Twee kunstwerkjes, het spinnenweb en de foto's. Zeer mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super Klaproos, prachtige foto. Foto 2 -met die vleugeltjes- is echt top.
    Geniet van het weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoe poëzie en fotografie mekaar zo mooi kunnen aanvullen...
    hier krijg ik kippenvel van Roos... zo puur !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Kunstige foto's van het spinnetje, echt zeer mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Grielig...... brrrr.... arghh.....
    Sorry dat ik meteen naar benden ben gescrold lieverd,
    maar van spinnen krijg ik nog steeds bibbers en nachtmerries arghhhh.....

    gaat gauw door naar volgend blog *solly*

    BeantwoordenVerwijderen
  29. De tekst is een stukje dramatiek. De fotoserie is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. prachtige macro's van deze spin en web, die heb je er heel mooi opgezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. mooie woordjes weeral en zo mooi geïllustreerd.
    Je bent daar echt goed in.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥