One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












14-11-2012

15.11 Loop maar mee





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken

Kom loop maar mee.

Door het schilderachtige Brabantse land

Een levend schilderij
Met zoveel tintel geel

Een beetje zon en “peng”
De lamp schiet aan

Kan het nog mooier
De berken en beuken schitteren

De stralend gele kleur van de larix
valt pas echt op in de herfst

Kleine kegeltje als miniboeketjes aan de boom
*pluk* alsjeblieft, voor jou

De berkenblaadjes als schilderspaletjes

Help waar is m’n schilderskwastje.

Je komt nu ogen en oren te kort hé

Dus ik dacht ik neem een paar extra mee

Een paar die goed mee uitkijken,

Goed mee luisteren

En ik heb het genoegen een zus te hebben

Die graag en veel mee op stap gaat met me

Doet goed, hé joepie

Zo samen te kletsen

Te wandelen, te lachen en wat te dollen,

Da’s fijn
Als je zus eigenlijk ook een vriendin is: -)

Dag webbies,
Dag zussie
Ik bel je zo maar even op: -)

Laat dat neuske maar krullen
En de blaadjes vallen,
Tot morgen maar weer,
Dan gaan we verder lallen,
xxx


42 opmerkingen:

  1. ....dat was een hele mooie wandeling !! Voor jouw je zus en voor ons...!
    ....omdat we zo fijn met jullie mee konden genieten!
    .....en oooooh wat was dat een heerlijk genieten van al die gele kleuren ! groetjes liefs Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zulke wandelingen,dat is dubbel genieten .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. errug schattig,ik word een bietje jalours!!
    en ik kan d'r nikx aan doe!! Zo mooi..
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach vrouwke toch.....
      wa bende toch 'n tutje:-)

      gij magt ook wel mee...

      xxx

      Verwijderen
  4. ...wat is de herfst toch mooi Roosje, zeker door uw lens...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die schilders uit Brugge zouden genieten van jouw stukje natuur, Klaproos ! Zeker weten !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En jij had de hele dag mooi licht zo te zien. Hier pas op het eind van de middag. Wat een cadeau nog zo he in de laatste bladafvaldagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor de mooie kleurige wandeling Dienie!
    Ik heb weer genoten van ons Brabantse landschap :-)
    Prachtige natuur opnames.
    Wij waren weer in Bels ( België :-) )
    En daar was het ook al zo mooi...
    Wat een bof, zo'n prachtig weer in November!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Klaproos,

    op foto 4 staat een een zuil met 2 stenen links en rechts, kun je vertellen wat dat is?
    Heerlijk om samen zo te genieten van elkaar en de natuur. oma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://nl.wikipedia.org/wiki/Strabrechtse_Heide

      daar staat alles over de hoenderboom oma

      Verwijderen
  9. whaw bij jou is de herfst precies nog mooierder :-)
    ik wil ook een wandelzusje, maar vrees dat m'n ouders dat niet zullen zien zitten hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijkt me heerlijk om je zus zo dichtbij te hebben en dan samen door zo'n prachtig landschap te wandelen. Mijn zus woont op een afstand van bijna 200 km. Te ver om vaak met elkaar te wandelen. Daarom vind ik het heerlijk dat ik vandaag met jullie mocht meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige wandeling Klaproos, mooie foto's.
    Wees maar zuinig op zo'n zus. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zus en zo, nee ik bedoel "Een heerlijke wandeling met zus" en zo bedoel ik het ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De natuur op het moment inspireert waarschijnlijk veel kunstenaars. En wat lekker om met je zus te wandelen. Vooral omdat ze ook een vriendin van je is. Lekker kletsen en lachen en intussen genieten van al het moois om je heen. Wat ik wel mis op de foto's is Ace.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tis mooi in het Brabantse land...!!
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En waar was Ace???
    Ik mis hem op de foto's.....
    Zo'n mooie plaatjes maar hem niet op de kiekjes vast te leggen
    da kan nie, hé.
    Wacht maar een paar daagjes dan gaan we met z'n allen.

    Een fijne dag

    Liefs, Alexandra en de dames

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whaaa hij heeft een vaste groep fans merk ik wel :-)
      komt goed, ik zal der aan werken hé:-)

      gezellig volgende week daar kijken we naar uit,
      xxx

      Verwijderen
  16. Wat woont ge toch mooi en schoon en een lief gezelschap , wat wilt ge nog meer ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hai Klappernootje,

    ohoh, wat heerlijk: met je zus op stap!
    Lekker stevig de pas er in en struinen maar.
    lachen en kletsen en gieren van de lach.

    En Ace die om jullie heen dartelt.
    Ik zie het helemaal voor me.

    Leuk leuk leuk!!!

    geniet er maar lekker van...
    Dikke knuffel van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat jullie tijdens het kwebbelen nog tijd hebben om naar de natuur én foto's te maken te kijken ;-)
    Lukt mij niet hoor als ik met m'n zus op stap ben :-D heerlijk ik herken het gevoel.

    Wat een herfst hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De herfst laat ons op een andere manier genieten dan in d ezomer.
    En straks in de winter wederom een ander verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Aan de foto's te zien moet het weer een heerlijke herfstwandeling geweest zijn.
    In goed gezelschap is dat dubbel genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Erg veel heel fraaie herfstseries in fotoblogland en ergens voel ik een beetje jaloersheid opkomen dat ik niet in een bosrijke omgeving woon want dit is ronduit om van de houden zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Dien,
    Een kleurrijk schilderij van de herfst laat je hier zien..., in al zijn facetten.
    Dat is genieten, zowel hier op jouw webblog als tijdens wandelingen door de
    mooie herfstkleuren. Het kan nog even, want zodra het een paar keer gevroren heeft, gaat
    het snel met de kleurenpracht.
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat is de natuur toch mooi in deze tijd hè lieve Klaproos. je komt inderdaad ogen te kort. Gelukkig hebben we een fototoestel om ons te helpen herinneren. En jouw foto's helpen er aan mee.

    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi niet, de herfst? Zeker voor hen die graag fotograferen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wandelen met z'n tweeën is plezier voor twee, en je loopt niet alleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie herfstopname Dien...
    het lijken idd net schilderijen...
    fantastisch!!

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ook al had ik veel te kort een zus...voel ik wel een heel gezus xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een grandioze wandeling was dat, zeg. Gelukkig dat jij er bent, want mijn zus krijg ik zo gek niet! En een kwastje om te schilderen kun je van mij krijgen, want ik heb een pot vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. het zijn warme kleuren, Dien
    Warmte die we vandaag goed konden gebruiken, want het was brrrrrrrrrrrrrrrr...bibberen vandaag vond ik

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hai Klappertje,

    even een groetje van af Texel.
    heel veel schapen.
    Leer Ace maar schaapjes drijven, dan kunnen we hier eens wandelen!

    Dagdag! Fijn weekeinde

    Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een natuur... je woont daar in een heerlijk stukje Nederland...
    't voelt alsof je ons meevoert in een schilderij van Monet, of een Renoir...
    sprankelende warme okers en hersfsttinten

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Deze herfstsfeer komt in het open landschap heel goed tot zijn recht. Je hebt een aantal schitterende details gemaakt.
    Wat heerlijk dat je zo'n zus hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heerlijk even meegewandeld en gonzen van deze prachtige herfst natuur

    heel fijne zondag, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  34. stomme spelling controle gonzen=genoten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Heel wat gezien en genoten van je blogs, die ik gemist had.
    Ace is echt gegroeid :-)
    En je Brabantse land blijft prachtig, zeker in zijn herfstjas :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Jaaaaaa...... dit is echt genieten
    lieve Dien. Wat een prachtige platen.
    De bomen en de warme kleuren.
    Hier kan ik wel zo intens van genieten.
    Dank je wel voor dit moois meis xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  37. De larix-foto's, supermooi van kleur. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥