One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












08-08-2013

09.08. Mijn huis





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken


Gisteren vierde ik mijn eerste lustrum in dit huis,



geweldig jongens wat een leven heb ik nu,
zo vrij als een vogeltje, met m'n duifje,:-)



en geen zorgen aan mijn hoofd,



dat is om huis en tuin,
het is een fijn huis,



niet te groot, niet te klein,



precies goed,
het past me als een jas,



en dan te bedenken dat ik 5 jaar geleden zo verdrietig was,



dat ik weg moest uit mijn aardse paradijs
dat bracht me helemaal van de wijs,



en nu,
nu ziet dát paradijs



er net zo verlaten en desolaat uit als deze prentjes,
het is er een troep rondom, een bende.



en ik ben de laatste die lacht,
want na alle slechte praat die erover me gedaan is,



is nu de waarheid aan het licht gekomen.



het licht wint het altijd van het duister immers,



Máár flappie,
Heb jij leedvermaak…..



“Jáááááááááh “ dat heb ik :-)



maar alléz webbies kom,
vat een stoel en zet je,



vertel eens,
wat was voor jou 5 jaar geleden
het meest indrukwekkende wat gebeurde??

xxx



34 opmerkingen:

  1. Wat kan een mens gelukkig maken...
    lieve Dien met jou schijnt altijd het zonnetje...
    ik wens jou nog heel veel goede jaren in jou fijne kleine huisje en met Ace, dikke proficiat met het eerste lustrum!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...mijn leven is nooit indrukwekkend geweest Roos...daarom ben ik blij...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Klappertje,

    5 jaar geleden???
    Even denken... 2008 dus.
    Eh...
    Nou... daar ga ik even een nachtje over slapen.
    Ik ben toch rozig van de wellness, dus ik kan echt niet denken!!

    Slaap lekker...
    X, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben blij da je gelukkig bent lieve Klaproos 5 jaar geleden kochten wij ons nieuwe huis. Wij wonen er nu drie jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het huis op de foto's is een huis met een ziel, dat zie je zo!
    Een likje verf hier en daar, even opruimen, mijn broer vragen nieuw glas te plaatsen en het is weer een paleisje Dien!
    5 jaar geleden, geen idee wat er toen gebeurde, ik denk niets bijzonders.
    Knuffel voor jou en je duifje X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 5 jaar in je huis van nu, proficiat Dien
    wat er vooraf gebeurd is weet ik niet maar dat is verleden tijd
    wat telt is dat je nu gelukkig bent!

    5 jaar geleden, ja toen werd ik terug wat mens, ging ik letterlijk en figuurlijk stap per stap vooruit
    ook het begin van wandelen en me verliezen in fotograferen
    het ergste leed was geleden, de stap naar aanvaarding was er en het begin van m'n leven terug te beleven

    een glaasje bij die stoel had wel aangenaam geweest :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niemand is perfect, zal ook nooit gebeuren.
    Sinds 5 jaar terug is er veel veranderd, het huis spiegelt het af. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 2008 ... toen werd ik vijftig en toen hadden we een bruiloft in de familie. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat er voor vijf jaar gebeurd is, weet ik niet. Hoef ik ook helemaal niet te weten. Veel belangrijker is dat je nu gelukkig bent in je huis, samen met je huisgenoot. Het verleden moet je achter je laten. Daar heb je van geleerd, maar moet je niet in blijven hangen.
    Vijf jaar geleden was het jaar dat de gezondheid van mijn vader hard achteruit ging. Het jaar dat ik heel veel naar Zeeland ben gereden om hem te helpen en om hem wat gezelligheid te bieden. Een intensief jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In vijf jaar tijd kan er veel gebeuren.
    Wat telt is het nu meis.
    Nu mag je genieten van geluk en een goede gezondheid.
    Dat is toch het belangrijkste.

    Fijne dag en op naar een mooi weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ... vond ik de liefde van mijn leven... wat toch wel heel bijzonder was :-).
    Geniet van het moment Dien, dat is wat telt :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat vliegt de tijd!
    leerde ik in 2008 niet mijn vriendenvrindje kennen? zou zomaar kunnen, ben nog steeds heel blij met em :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben blij voor jou dat je toentertijd de knoop doorhakte en daarna probeerde je leven weer te leven lieve Klapper!
    Zelf was ik 5 jaar geleden nog aan het knokken om mijn pensioen te krijgen en kijk nou eens? Mijn huisje is er op vooruit gegaan, heel wat anders dan wat je hier boven presenteerde! *wink, big smile*

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heerlijk om blij te zijn met wat je nu bent .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een prachtige serie over nummer 82.
    'k Hoop dat het er 5 jaar later 'n ietsje beter uit ziet.
    Heb een fijn weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 5 jaar geleden...ik zou het niet direct weten...

    dus belangrijk zal het ook wel niet geweest zijn...


    knappe foto's van dit pand...

    groeten


    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nog steeds leeft er een ziel in dat huis,
    geen geest, neen, en zeker geen kwade.
    Je voelt het leven dat er geleefd werd,
    de vreugde, maar ook het verdriet.

    Zoals een mensenleven is,
    komen en gaan,
    ontvangen en loslaten...

    En gelukkig zijn met wat je nu hebt.
    DAT ben jij, Dien, ten voete uit.

    Een heel mooie reeks.

    5 Jaar geleden voelde ik mij
    nog gezond en sterk.
    maar.....ook ik
    moet kunnen loslaten.

    Zonnig weekend, Dien,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een serie en de tekst heerlijk om te lezen en dan leedvermaak ach dat hebben we allemaal wel eens dus geen probleem mee het hoort er bij.
    Rooske een heel fijn weekend .

    Groetjes,

    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Vijf jaar terug was ik nog als een gek en niet toerekeningsvatbaar bezig, een jaar later kwam het moment van de afrekening, en ben nu nog soms alleen als een gek bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een beetje liefde doet veel goed Dien. En een mens moet nu eenmaal verdriet kennen om het geluk te proeven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Weet ik niet meer en wil het ook niet meer weten, het verleden is het verleden, er staat nu een toekomst voor de deur. Voor jou ook blijkbaar Dientje!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijke foto, heerlijke tekst. Een tekst vooral om kracht uit te putten.
    Vijf jaar geleden stond ik aan het begin van een heel ellendige periode.
    Zo langzaam aan kan ik die afsluiten, vergeten kan ik ze nooit.
    Ze maakt deel uit van je wordingsproces.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. 2008 dus was ik nog zo met mijn tweelingbroer Kees ( overleden in 2007 ) bezig en voelde mij zo verdomd alleen en eenzaam.....kinderen die hun eigen weg gaan en verder niets maar door overlevingskracht, vrienden en jij ook Dien,,,toch weer het licht zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mag het ook vier zijn Klapper.. Dan wat stond mijn wereld op zijn kop. Een klein prinsesje in mijn handen, tranen in mijn ogen. Vreugde in mijn hart. en en en en... owhja... slapeloze nachten ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi in beeld gebracht Dien het oude huis
    zo ook je tekst...
    zo als altijd!
    over jou vraag heb ik na gedacht
    veel gebeurd te veel om hier te benoemen
    Fijn weekend
    Liefs een groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. eigenlijk jammer dat het huis niet meer mag leven, zoals het was voorbestemd. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de weblog http://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een huis met een verleden en een verhaal.....

    5 jaar geleden ...........werd onze oude keuken gesloopt en een nieuwe geplaatst .
    Daar gingen enkele jaren van zoeken en veel gepuzzel aan vooraf

    Poeh een hele klus! maar hij is nog steeds praktisch en prachtig.
    O ja ....natuurlijk...... heee ..... wat ..... al weer 5 jaar geleden????. onze avonturen droomreis door west Canada !
    ONVERGETELIJK!

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  29. 2008, niet echt iets opmerkelijks gebeurd.
    Wij gingen met onze jongste zoon op reis in de Gironde in juli.
    Ik ontmoette voor het eerst Virginie Bleyaert, en fotografeerde haar toen ze nog een nobele onbekende visagiste was.
    Ik fotografeerde veel sport in 2008: badminton, skeeleren, volleybal, tafeltennis, mountainbiking, triatlon, duatlon...
    Mijn oudste zoon probeerde een comeback te maken in het competitief badminton na een revalidatie van anderhalf jaar, maar dat mislukte.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. 5 jaar geleden? Zo'n goed geheugen heb ik niet meer, Dien.
    Gelukkig brengt een weblog uitkomst, en daar kwam uit de we dat jaar in Ibiza onze vakantie doorbrachten. Een leuke tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een bietje leedvermaak mag best.
    Het was ok nie niks he.........

    BeantwoordenVerwijderen
  32. 5 jaar geleden...
    Toen ontdekte ik veel weblogs, om er gek van te worden... de ene nog leuker en interessanter dan de andere,
    kreeg er koppijn van...zoveel info.
    Mijn verstand besloot te zeggen: volg nu "eentje" die je gelijk al aan stond en zonder toen precies te weten van hoe,wat en waar
    sprong jij eruit als diegene die toen voor mij me naar het hart stond...
    Ik noemde jouw m'n "mailzus",ook omdat we veel overeenkomsten hadden en zeer rechtlijnig door het leven willen gaan,
    niet houden van poeha en beslist niet tegen onrecht kunnende. Houden van gezelligheid, knusheid en gemoedelijkheid. Op z'n tijd ons natje en droogje en genieten van kleine dingen om ons heen...
    In jouw vervelende privé-situatie toen weleens met elkaar gebeld en veel over en weer onze "wel en wee" doorgemaild, dat alles in 100% goede vertrouwen en dat was uiteraard wederzijds. En nu nog steeds een zeer goede band... alleen moeten we elkaar nog eens in levende lijve ontmoeten. Enkele jaren geleden waren we in de buurt, angerufen und nicht zu hause... (zat je in België) Jammerrrrr. Dan wordt het zo langzamerhand tijd voor je om de roeispanen uit het vet haalt. Je weet het: Welkom in het huis van mij en mijn kokkie.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een huis met een ziel, je ziet het zo. "beetje" opknappen en klaar. ;)
    Vijf jaar geleden? Was de (voorlopig hoop ik) laatste keer dat ik in mijn geliefde Schotland ben geweest. Maar ik probeer steeds minder terug te kijken naar het verleden en in het NU te leven. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. 5 jaar geleden, stond ik op het punt om mijn hart aan een ander te verliezen en daarvoor mijn slechte huwelijk achter me te laten.
    Er kan veel gebeuren in 5 jaar tijd!
    Mooi blogje, begrijp dat jij ook veel heb moeten doorstaan in die tijd. Gelukkig zijn ook voor jouw betere tijden aangebroken, en blijven genieten van de kleine momenten die goed gaan maakt ook zeker veel verdriet een boel lichter!
    liefs Mickey

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥