One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












21-08-2013

22.08. Pas op





*KLIK Road To Nowhere *
Openen in nieuw venster en klein maken





Egeltje wil oversteken,
Maar hoort iets…



Rolt zich op en blijft doodstil liggen,
Denkt dat hij veilig is…



Maar juist die angst wordt het diertje fataal…

Ik rol ‘m in de berm, en zeg…
* zware stem opzet*
Pas op hé manneke, zo gaat het niet goed met je

Jawel flappie piept het geschrokken diertje,
En ik vervolg mijn pad….
Phew….
Weer geluk gehad hoor ik achter me..

Tot morgen webbies,
Genieten jullie nog een beetje van het leven : -)

xxx


42 opmerkingen:

  1. 'weer geluk gehad', een ervaringsdeskundige dus......
    Nu maar hopen dat-ie er ook wat van opsteekt.
    Mooie foto's Klaproos.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja jan een mazzellaar:-)
      er liggen er zó vaak dood op de weg hé, ik snap het wel,
      maar het is toch zo jammer, ze zijn zo nuttig.

      Verwijderen
  2. wat een mooie egel
    en met een 'n' er bij was jij z'n engel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt je goede daad gedaan vandaag. Hopelijk is het egeltje je daar dankbaar voor. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd zielig als je de beestjes 's morgens weer ziet liggen.
    Als het moet, geven wij ze ook een zetje. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi beestje en gelukkig voor hem kwam er
    eerst hulp voor bij...zuster Dien
    geen mond op mond...hij heeft echt geluk gehad.
    een groetje Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zuster dien:-)
      laat zuster M het niet horen :-)

      dierendien kun je wel stellen:-)
      xxx

      Verwijderen
  6. Gelukkig voor het egeltje dat jij net voorbij kwam.
    Anders was het misschien wel anders voor hem afgelopen.
    Op naar de goede daad van vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tweede goeie daad, :-)
      ik krijg waarschijnlijk een bekeuring maar een aankomende motorrijder niet omdat ik hem waarschuwde:-)

      Verwijderen
  7. Ha mede nietser.. Tuurlijk genieten we van het leven. Van alles wat daar bij hoort
    EN van het nietsen wat we zo nu en doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn idd altijd zo lief, maar in opgerolde vorm op de weg, dat redt hun niet
    Dan worden ze ook een pannenkoek...eeuwig zonde.
    Mooi gebaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jammer hé.....
      dat had moeder natuur anders moeten doen,
      ze zijn weer veelvuldig slachttoffer

      Verwijderen
  9. Ze hebben een verkeerde reactie en toch zijn het zo'n nuttige diertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi dat je hem iets verder hebt gerold.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een reddende engel....dat ben je Klapperdeklappertje.....en het egeltje leefde nog lang en gelukkig! Toch?!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Klappie nog bedankt voor het redden van mijn leven als ik er aan denk zit/lig ik weer te trillen.

    Ik wens je een hele fijne dag je verdiend het gewoon.

    ????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha ja dank je wel , we verdienen er allemaal weer een paar:-)

      dag egeltje, goed uitkijken hoor, ik wil je niet missen:-)

      xxx

      Verwijderen
  13. het is maar goed dat de ehbo net in de buurt was je hebt erger kunnen voorkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Klaproosje.

    Mooie foto's.
    Fijn dat je hem hebt kunnen redden.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Da's ook toevallig ... ik hoorde gisteravond laat geritsel in de tuin. Toen ik even later met de zaklamp op zoek ging naar de bron van de geluid, zag ik nog net een egel onder de struiken verdwijnen. Jammer genoeg heb ik er niet zulke mooie foto's van kunnen maken, maar ik ben wel blij met die kleine stekelige insecteneter in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. haaa, Klappertje, de grote egelredder!
    En dat zijn de kleine dingen die 't 'm doen:
    waardoor we nóg meer van het leven genieten...

    X, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi de reddende engel is echt iets voor Jouw Wij hadden er verschillende jaren in de tuin tot er een buur begon met pesticiden Heb hem er op gewezen en ............... buur minder vriendelijk U weet "Mensdom" Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het zijn zulke schattige beestjes!
    Je hebt weer een goede daad verricht Dien!

    Liefs Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  19. gelukkig was zijn beschermengel- met fototoestel - in de buurt...

    fijne dag Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zie er teveel langs de kant van de weg liggen die geen reddende engel hadden.
    Dit was een egeltje met veel geluk.
    Top gedaan meid !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Met jou in de buurt kan het niet misse... toch, Rooske ;))))))))))))))
    Je foto's zijn weer om van te snoepen!
    Lieve knufff groetjes Anna :))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. je hebt je goeie daad van de dag achter de rug, Dientje
    Prima zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ...gelukkig lopen ze niet constant op de straat hé Roos...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat heb je goed gedaan, egelredder!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wij hadden er ook een in de tuin, maar de laatste dagen zie ik hem of haar niet zoveel meer. Jammer het zijn van die leuke diertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Egeltje had gelukkig een engeltje op zijn schouder. Zo lief

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je waardeert de kleine dingen in het leven en dat is leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind het altijd zo zielig als ik die egeltjes
    wel eens euhhhh.... op de weg zie liggen :-(
    Ik vind het geweldige mooie beestjes maar ze zijn zo
    dom om zich op te rollen. Weten deze diertjes veel dat
    rijdende dingen gevaarlijker zijn dan andere dieren.
    Top dat je dit leventje gered hebt xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Roos schitterend he, zo'n egeltje. Volgens mij zit er hier een gezinnetje in de tuin, onder de schutting en afdak met de buren. Maar helaas zien we ze niet al te vaak, en graaft de familie Egel mijn hortensia's wortels helemaal bloot! Da's dan weer jammer. En genieten van het leven doe ik zeker, vandaar dat ik nogal eens vaak de pc uitzet voor ik eraan denk op mijn favoriete blogs te gaan kijken en antwoorden. Niet slim he!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat ontzettend lief van je!
    Wij proberen te genieten.
    De enige dag al genietbaarder dan de andere.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥