One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












05-10-2017

05.10. Gek ding








*KLIK*
Hans Zimmer_ Now we are free
Openen in nieuw venster en klein maken




De witte kluifzwam (Helvella crispa)
Wat een rare snijboon is het toch :-)




Maar wel bijzonder om tegen te komen,
in het gras langs je pad,




Vroeger was deze paddenstoel bekend als een eetbare paddenstoel,
maar uit onderzoek is gebleken
dat deze paddenstoel spijsverteringsproblemen kan veroorzaken
en bovendien kankerverwekkend is.

Doeiiiiii stoeltje.... ik laat je staan :-)

ik geniet van je, maar kom er NIET aan



windkapjes op en regenlaarsjes aan hondjes,
we gaan door de storm
doei doei

xxx





33 opmerkingen:

  1. Dus vroeger was niet alles beter???? Prachtige foto van deze kluif, want dat is het wel, ook nu....
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's van een paddenstoel, die je toch niet zo vaak ziet Dien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zorg er maar voor dat je goed vast gebonden zit aan de honden, want jullie samen zullen wel niet weggeblazen kunnen worden. Ik ga naar een huwelijksbootje in 's-Hertogenbosch. Shirel denkt dat het Den Bosch is en ik weet dat het in Oeteldonk is. Nou dat wordt nog een leuke discussie in de auto.... Ik zei het toch ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik word er helemaal kronkelig van Roosje :D Lekkere eigenzinnige paddenstoelen, ja ik geniet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo'n kluif had ik nog niet gezien Roos

    mooi gefotografeerd

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is wel een hele rare kluif. Die lusten de honden vast niet ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's van zo'n kluif ik kon ze niet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk doorwaaien met deze storm.
    Ik zou het niet in m'n hoofd halen zo'n Helvella-geval op te eten;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee,dan kun je hem inderdaad beter laten staan.
    Maar de foto's zijn prachtig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een pracht ding, maar wel een griezel....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En na de wandeling, zat je haar nog goed :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hopelijk heb je een onderbroek aan met veel elastiek anders ben je er uitgewaaid (-:
    Die kluifzwam is een knap ding. En wat een foto! Het lijkt wel of je je ingegraven hebt om de juiste positie voor je camera te vinden. Dat alles om ons - je lezers - tevreden te stellen. We stellen het op prijs, Dien!
    Dag Klapper xoxoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige muziek van Hans Zimmer, traantje.
    De paddenstoelen laat ik allemaal staan, neem ze mee in mijn dromen en op een plaatje. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ot. Heb een verzoekje voor je gedraaid in de show.
      Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

      Verwijderen
  14. Mooi naar kijken en mooi laten staan, eten haal je wel uit de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw! Alweer zo prachtig, deze kende ik helemaal niet eens, dank je wel voor het delen ervan. En paddestoelen plukken om te eten, nou nee, nooit gedaan, zal ik ook altijd laten.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is niet moeders mooiste deze paddenstoel en je word er ook nog ziek van
    dus lekker laten staan Dien,je muziek is mooi......
    herfst groetjes
    Christiene

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En daar lag Dien weer, plat op de grond, voor een paar prachtige foto's!
    Hij is wel heel bijzonder! Het is trouwens een goed paddestoelenjaar he, het stikt er van!
    Ik weet trouwens niet wie ik zou bellen, het wordt een van mijn drie mannen ;-)

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is een bijzonder ding Dien..... en dàt is het! Maar de stunts die jij moet uithalen voor de foto's, haha schitterend.
    Over dat telefoongesprek, dat zou voor het vriendinnetje zijn - maar ik wacht omdat ze serieus niet van bellen houdt :)

    Dankje voor je reaktie bij mij. Ja het ziet er op zich wel mooi uit hè? Misschien te mooi, ik had een proefversie die minder helder was, doffer en daardoor somberder, die had nog beter gepast maar ja... wou niet overdrijven.
    Liefs uit het verre oosten!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goede morgen Roos, ik ken die zwam wel, al
    ziet die bij jou er groter uit dan dat hij is.
    Hier groeide hij in het vakantiepark en een
    Duitse toerist vertelde me dat hij eetbaar was.
    Maar gelukkig laat ik paddenstoelen in de natuur
    staan en koop om te eten die dingen bij de groentenman.
    Fijne vrijdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zwam heb ik niet eerder gezien. Deze zwammen ziet verwild eruit. Ik vind ze wel mooi om te zien. Deze zwammen wat jij gezien heeft is wel bijzonder. Mooie foto's geworden. Dank je wel voor leuke reacties bij ons. En voor jou fijn weekend gewenst. ﻬ

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik blijf er sowieso van af Dien. Stel je toch voor dat je toch een verkeerde eet.. Mij niet gezien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. een beetje een verwarde paddenstoel :-) maar heel fotogeniek
    de vraag bovenaan, k zou het niet weten, eer ik daar over beslist heb is het uur om :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Klaproosje.

    Heel apart en best mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zeg dat wel wat een aparte snijboon!
    Kom ook niet aan paddo's Dien je weet maar nooit.
    Ben um nog niet tegengekomen deze kronkelende snuiter :-)
    Mooi vastgelegd met info ! Toppie
    Lekker uitgewaaid met je mannen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Goede morgen Roos, ik wens je een heel fijn weekend toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat is de natuur toch mooi,hij gaat gelukkig zijn eigen pad.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Deze paddenstoel ken ik niet, wel leuke foto's.

    ♥ Fijn weekend!

    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het is dit jaar echt een paddestoelen jaar Dien, wat een schitterende exemplaar en foto's van deze kluifzwam
    geen kluif voor de honden, maar toch mooi om te zien en te fotograferen

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Inderdaad een bijzonder ding.
    Maar niet zo gezond, dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een raar kronkelig ding, 't heeft wel iets vind ik. Een rare vorm van schoonheid en frivole sierlijkheid.
    Als het plantje giftig is... tja, dan blijf je er best af.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥