One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












23-10-2017

24.10 Er hangt een huilbui als een onweer in elk van ons









*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken




Er hangt een huilbui als een onweer in elk van ons
Maar je houdt je groot
Je houdt je in
En als we dat niet deden
Kwam het met bakken naar beneden
Stond het water ons al heel gauw tot de kin.




Om al de dingen die wij slikken
Waar wij stilletjes in stikken
Maar waar wij van blijven schrikken
Altijd weer...




Om kinderen niet geboren
Voelen nergens bij te horen
Om een jeugd voorgoed verloren
Komt niet meer.




Om de kans die is verkeken
Om het plan dat is blijven steken
Om ‘t verzet dat is bezweken
Onder de tijd.




Om bedrogen uitgekomen
Om vervlogen mooie dromen
Om illusies je ontnomen Kwijt.




Er hangt een huilbui als een onweer in elk van ons
En stel, dat wij ons één keer lieten gaan
Als de gêne was verdwenen
Kreeg je het oeverloze wenen
Werd het tranen dweilen
Met een open kraan.




Om de drift die wij bedwingen
Het verdriet dat wij verdringen
Om de dingen die niet gingen
Als gedacht.




Die ontglippen en mislukken
Die in scherven en in stukken
Door ons onbegrijpelijk krukken
Dag en nacht.



Om een strijd voor niets gestreden
Een geloof voor niets beleden
Om een onvoltooid verknoeid
Verleden tijd.



Om dat steeds weer net niet halen
Om de Internationale Van het totale menselijk falen

Wereldwijd.




Er hangt een huilbui als een onweer in elk van ons
Maar je houdt ‘t leuk
Je houdt je groot
Maar als wij het zouden lozen
Ging het hier gigantisch hozen
Dan had je alle dagen watersnood!




Er hangt een huilbui als een onweer in elk van ons
Tranen als het water van de zee
En heel ons lange leven
Zal die boven blijven zweven
Drijft die huilbui als een onweer met ons mee.


Paul van Vliet


herkenbaar :-)
Het kan je zomaar overvallen

xxx






20 opmerkingen:

  1. Heftig, mooi in beeld gebracht. Een tekst om over na te denken.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige tekst, en schitterende foto's! Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende serie, en die huilbui....goed geschreven..
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Dien! Ik zat het te lezen en ik dacht, het komt me bekend voor, en toen zag ik Paul van Vliet, ja natuurlijk!
    Hij kan het zo raak verwoorden he, dat heeft iedereen wel eens denk ik, huilen of bijna huilen om dat wat nooit zal zijn of wat is geweest, of ik weet niet waarom.
    De foto's zijn ook zo mooi, met die druppeltjes als traantjes.
    (Heb je genoeg tissues?)

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede morgen Roos, ja af en toe die huilbui toch
    laten komen, het kan verlossend werken. Want als
    we het niet loslaten, kan het ons op den duur verstikken.
    Mooie klaproosfoto's weer.
    Ik wens je een fijne dinsdag toe met niet teveel tranen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar liedje Paul van Vliet. Wat heb je mooi gedaan.
    Klaproos geweldige foto's heb erbij gedaan.
    Fijne dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bonjour Coquelicootje,

    sja... een huilbui in elk van ons
    als ik toch eens kon huilen... oei oei oei, dan zou ik nooit meer stoppen.
    Misschien houd ik daarom altijd mijn tranen in

    Ik ken een paar mensen, die emotioneel buitengewoon incontinent zijn.
    Die huilen om elke scheet.
    Dat is een stuk makkelijker.... dan ben je het maar kwijt.
    Maar dat wil mij maar niet lukken. Zelfs een keer met een soort van huil-workshop.

    Nou ja... gelukkig gaat lachen me heel goed af.
    Daar krijg ik ook wel eens tranen van in m'n ogen...

    Dagdag!
    Hou het droog vandaag... :-))

    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. feww, ontzettend mooi! en aangrijpend!
    en zeker herkenbaar
    gisteren had ik het moeilijk met het stukje onder de tweede klaproos, die gedachten komen onverwacht binnengeslopen, zeker met het ouder worden
    maar het waait gelukkig ook weer voorbij
    we moeten verder met wat we hebben, of in dit geval, niet hebben
    jou wens ik heel veel zonnestralen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooi blog Dien, niet in de laatste plaats door de prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En dan hebben we nog de tranen van geluk.
    Kom laten we alles maar laten stromen Dien.
    Het lucht op.

    X Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Klaproosje.

    Mooi de foto's met de gekozen woorden erbij.
    Heel herkenbaar allemaal.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heb de lieslaarzen maar snel aangetrokken. Wordt het vloed Roosje?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's en ook een hele fraaie tekst van Paul van Vliet.
    Laat maar lekker dicht die sluizen wat mij betreft, af en toe een traantje lijkt me wel genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is en blijft mooi om de muziek te horen, tijdens het lezen hoor ik deze op de achtergrond in mijn gedachten.
    Je klaprozen geven ook weer hoop. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. eens goed huilen kan wonderen doen, denk ik.
    ik zou dat beter ook nog eens doen.
    Zou misschien opluchten en mij toelaten om wat stress te lossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een tekst! Paul van Vliet heeft het ook niet voor niets gekregen in het leven, anders schrijf je toch niet zo als een ervaringsdeskundige.
    Huilen schijnt goed te zijn voor een mens. Ik doe het het liefst als ik alleen ben. Of heel dicht bij Rosa (-:
    Een beetje huilen kan net de druk van de ketel halen...
    Baai baai swiet sjerrie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie tekst van Paul van vliet,er zit zo veel in,mooi.
    Als mensen in hun verdriet hun tranen laten gaan,lijkt mij goed
    je hebt ook mensen die niet kunnen huilen, lijkt mij niet zo gezond.
    ik vind mensen die hun emotie laten zien heel mooi.
    EN DIEN, HET IS WEER EEN BIJZONDER BLOGJE
    SOMS MET EEN LACH EN SOMS MET EEN TRAAN.

    Lieve groet
    Christiene.


    BeantwoordenVerwijderen
  18. *zucht*
    Ik heb er geen woorden voor, zo mooi is dit log!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je klaprozen maken een fluweelzacht dansje met de tranen van PaulVan Vliet...
    Een supergevoelig blogje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Om stil van te worden. Je fotoserie is van een grote schoonheid. En de woorden zooooo waar, "me to".

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥