One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












06-01-2013

07.01 Denk je dat wij ooit afgelopen zijn





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken


Denk je dat wij ooit afgelopen zijn
vroeg de mier op een keer.
De eekhoorn keek hem verbaasd aan.
"Nou, zoals een feest afgelopen is," zei de mier.
"Of een reis."

De eekhoorn kon zich dat niet voorstellen.
Maar de mier keek uit het raam naar de verte tussen de bomen en zei:
"Ik weet het niet, ik weet het niet..."
Er verschenen rimpels in zijn voorhoofd.

"Maar hoe zouden we dan moeten aflopen?" vroeg de eekhoorn.
Dat wist de mier niet.

"Als een feest is afgelopen gaat iedereen naar huis,"
zei de eekhoorn.
"En als een reis is afgelopen wrijf je in je handen
en kijk je of er nog een potje honing in je kast staat.
Maar als wij zijn afgelopen..." (...)

Daarna bleef het lange tijd stil.

De mier stond op en begon,
met zijn handen op zijn rug,
door de kamer heen en weer te lopen.

"Denk je erover na?" vroeg de eekhoorn. "Ja", zei de mier.
"Weet je het al?"
"Nee."

De mier ging ten slotte weer zitten. "Ik weet het niet," zei hij.
"Ik weet vrijwel alles, dat weet je, eekhoorn..."

De eekhoorn knikte.

"Wat ik niet weet," ging de mier verder, "
mag geen naam hebben.
Maar of wij ooit aflopen..." Hij schudde zijn hoofd.

De eekhoorn schonk nog een kopje thee in.
De mier nam een onzeker slokje.

Uit: “Misschien wisten zij alles” van Toon Tellegen

Mooi hé.
Ik ben gek op de verhalen van Toon Tellegen
Die man kan een potje bij me breken: -)

Dag webbies,
Sommige verhalen lopen af, en zo is het goed,
maar
Ons verhaal is nooit afgelopen hé ; -)

xxx



48 opmerkingen:

  1. zo mooi
    ik ben ook fan van Tellegen
    zolang mensen ons herinneren is ons verhaal nooit afgelopen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel bijzondere combinatie dit verhaal en de muziek. Mij spreekt de muziek meer aan dan het verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Klaproos,

    Een heerlijk verhaal, daar ga je over nadenken. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voorlopig nog niet hoor. Ik ga nog wel even door.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toon Tellegen..., altijd een schot in de roos !
    Je foto's zijn ook mooi, Klaproos !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toon Tellegen zijn verhalen zijn zo mooi en inspirerend om te lezen. Ik ben er helemaal weg van.

    Soms heb ik last van blogvermoeidheid maar er is altijd iets in me dat zegt het mag nooit afgelopen zijn.
    Er is nog zoveel moois om te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aflopen ... Leeglopen, doorlopen, langslopen, loslopen, wat zal het zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve klaproos. Wat mooi, je foto's en dat verhaal van Toon Tellegen wat een wijsheid en bedachtzaamheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb Toon in mijn digitale bibliotheek dankzij jouw log ;) En niet alleen een mooi verhaal, maar al die
    wazige hartjes zijn ook prachtig om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, dat is weer een mooi Toontje.
    Mooi verhaal.
    Fijne maandag, we gaan gewoon weer verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nee, nooit afgelopen , spiraals gewijs evolueert het verder , maar dat moet je je niet aantrekken , dat gaat zelf z'n gangetje, we doen stap voor stap hé en zien wat komt .
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. en ook wij zijn nog lang niet afgelopen Dien dus maak er een mooie maandag van! ...en ook ik vind deze Toon geweldig :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een fantastische parabel, bedankt Klappertjelief want ook ik hou van Tellegen dus je hebt me veel plezier met dit schitterend log gedaan... En ik hoop dat jij ook veel plezier aan de hele nieuwe week zal beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het zijn prachtige verhalen! Je hebt er ons al eens eerder enkele voorgeschoteld. Mag je blijven doen!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. erg hartig logje roosje, mooie gemaakt

    fijne week Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goedmorgen Klepklap...


    die Toon... die heeft zo'n aparte manier van schrijven.
    geweldig. En als je het hardop leest is het helemaal geweldig...
    Nee... ons verhaal houdt nooit op...
    Wij laten onze print achter...

    Dagdag! Heb het goed vandaag. Eerste werkdag weer...

    Dikke pakkerd van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  17. echt voor de maandagmorgen ,kopje koffie erbij en nog een keer opnieuw luisteren en kijken,heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. een bijzonder knappe tekst...

    ik ben het met Fotoranje eens..

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk verhaal op de maandagochtend, daar heb je goed aangedaan Klapperdeklappertje! Tuurlijk zijn we vroeg of laat afgelopen,
    maar dat weten we dan niet, toch?!! Tot die tijd geniet ik van je hartjes die je overal weet te vinden. ;-)

    @ Ik had vorige week mn kleindochter te logeren, ik had geen zin én tijd om me met blogs of foto's bezig te houden.
    BTW ik heb niet zoveel inspiratie meer om te fliepsen...;-(
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het verhaal is prachtig Dien...
    maar de foto's...ach mens ze zijn geweldig!!! stuk voor stuk!!
    prachtig, heb geen idee hoe je het gedaan hebt, volgens mij had je een soort van slinger met hartjes,
    maakt ook niet uit, ze zijn SUPER..
    Dikke duimen van mij...
    en

    Lieve groetjes Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Altijd leuk deze verhalen van Toon te lezen, als je het dan combineert met mooie foto's, dat maakt het allemaal af.
    Groetjes en fijne maandag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wij webbies gaan altijd door hè ?
    En je hartjesfoto`s zijn geweldig
    Hartverwarmend ;-0

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben gek op verhaaltjes door dieren verteld;-)
    Ken je het boekje "Wie heeft er op mijn kop gepoept???"

    Zo leuk, ik heb dat boekje zo vaak voorgelezen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik denk wel dat we een keer afgelopen zijn hoor. En dat is maar goed ook.
    Sommigen liggen daar wakker van, maar dat is nou ook weer niet nodig evenmin als ontkennen.
    dag dag Klappie ik hoop dat het dit jaar NOG NIET afloopt.
    Maar je weet het nooit hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ieder verhaal heeft een begin en een einde. Dus ooit loopt het af.....net als je wekker. Alleen...als je wekker afloopt sta je op. Ik niet altijd sinds ik ....lik neem een bakkie koffie en kruip er nog even in. Maat toch.....ooit loopt zelf het bloggen af. En dan komen we niet eens in een tweede hands winkel Klapper. Nee nee........dan worden we aan de wilgen gehangen en zelfs die lopen een keer af.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Toon Tellegen is bij mij nog niet begonnen, de foto's vind ik bijzonder.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Klapper je verbaast met deze prachtige hartjes, je hoeft dus geen statief voor je verjaardag. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Och als ik hier kijk Klaproos denk ik het houd nooit op
    Toon Tellegen zijn mooie vertelsels.
    En jij Dien die zo alles mooi verpakt
    met mooie foto,s en tekst.
    ja ooit.....................
    ge weet het maar nooit...........
    groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Voorlopig is het nog niet afgelopen, maar ooit ......

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ha, daar is ze dus met de hartjes.
    Dacht al dat je ze uit uw hart had gesloten ;-)))))))))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ben hier een tijdje niet geweest Roos! Even iets rustiger aan gedaan! Maar ik zie dat de hartjes hier nog steeds zijn! Mooi zo. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ook ik ben fan. Wat kan die man schrijven hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dag Anna,

      dank je wel voor je reacties,
      ik kan niet terugreagerenbij jou,
      dat is wel jammer,
      lieve groet

      Verwijderen
  33. Zo, nu dit verhaaltje van Toon Tellegen weer goed is afgelopen, is het weer goed rusten met een glimlach op mijn gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heerlijk, Toon Tellegen :-) Eens loopt alles af natuurlijk, maar hóe??
    Groetjes, Kakel <3

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooi, die man kan echt prachtige dingen schrijven, maar ik vind de hartjes ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Toon Tellegen kan het heel mooi schrijven, maar je wazige hartjes zijn al even mooi!
    Grtjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  37. het is een mooi verhaal, dacht eerst aan de fabels van La Fontaine
    Ik ken verder Toon Tellegen niet, Dien. Maar hij zal best veel bewonderaars hebben... ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. ...jou fotografie bij die mooie teksten lieve Roos...ik geniet er van...tot morgen? slaap wel, rené

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Het is nooit afgelopen en zeker nu nog niet. Je foto's zijn schitterend bij deze mooie woorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Prachtig je hartjes foto's net als het verhaal,ook zo mooi.

    groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Een mooi verhaal dat nog mooier word door de foto's erbij.
    Knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Jeetje meis,

    wat ben je weer creatief geweest.
    Zoals je het verhaal bij je foto's weet te brengen
    is me steeds weer een raadsel, maar wat is en blijft dat toch mooi.
    ons verhaal is inderdaad nog niet afgelopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. in combinatie met je tedere fotografie krijgt het geheel een bredere dimensie...

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Inderdaad een heel mooi verhaal om op een koude zondag te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥